• Paulineli

Någon som varit på bröllop i tält?

Hej!

Min sambo vill absolut ha bröllopsfest på haväng i ett fint tält men jag är lite osäker på om det kommer att kännas festligt nog.

Är det någon som varit på en bröllop i tält eller någon som tänkt ha det? Hur mycket kostar det tror ni?? Jag menar fina festtält med golv och tyger och kristallkroner mm.

• Svar på tråden Någon som varit på bröllop i tält?
  • chamor

Tror det kostar en hel del men tror det är helt underbart!!!! Vår lokal känns lite tältig och ligger vid vattnet så vi fick som vi ville ändå :P Men det låter underbart med kristalkronor och allt!

• grabbarna

låter häftigt men var beredd på att det är dyrt för ska man ha i tält tycker jag man ska satsa på ett golv i alla fall..har inte varit på en fest i tält men väl en vigsel och bara det lilla var lite bökit med högklackade skor och stolarna vickade så där lagom så näää golv är ett måste...

• Paulineli

Vad menar ni med dyrt? Bara på ett ungefär 100 000 eller 30 000?

• anna 2008

Jag har inte varit på bröllop i tält men däremot en finare fest med 80 gäster och där det var smyckade bord, ljuseffekter längs väggarna, värmelampor snyggt dolda (så gott som) etc. Själva tältet var rätt simpelt, ett helvitt med "fönster" längs långsidorna, men tillsammans med ljus och dekorationer blev det riktigt, riktigt läckert.

Kostnad har jag ingen aning om.

• Mrs Mommy

Sökte bara "sådär" och fick ett totalpris för hyra och transport 6300:- för ett tält 18-25pers.

Det beror ju helt på hur man dekorerar och inreder ett tält.
    Man behöver inte ha plastmöbler att sitta på.

Jag har varit på fester och bröllop i tält inredda med golv fina bord, stolar kandelabrar och kristallkronor och det har varit supermysigt.

Men jag tror knappast att tält blir billigare om man enbart vill spara pengar.

• Paulineli

Nu vet jag vad det kostar. Ett tält för 100 personer med allt (stolar, bord, porslin, kristallkronor, golv, lining osv) börjar på ca 70 000.

Då kan jag nog övertala min sambo att vi lika gärna kan ha det på slottet jag har sett ut. =)

• Originalrosen

Tält är inte billigare än att vara på t ex ett slott eller herrgård - men himla läckert och du kan ju välja precis var du vill vara så länge du får tillståndet att vara där. Praktiskt!

• Aleta

Paulineli skrev 2008-06-26 14:56:01 följande:

Nu vet jag vad det kostar. Ett tält för 100 personer med allt (stolar, bord, porslin, kristallkronor, golv, lining osv) börjar på ca 70 000.Då kan jag nog övertala min sambo att vi lika gärna kan ha det på slottet jag har sett ut. =)
    Det var dyrt! Vi hyr ett på 12x12m med lackat grangolv och allt utom lining och kristallkronor. Det kostar 30 000:- inklusive transport 45 km och uppsättning! Vi kommer att vara 120 personer.
    Jag tog in offerter från fem olika uthyrare och priserna skilde mycket, den dyraste kostade nog dubbelt så mycket...
  • allehanda

Paulineli,får man lov att sätta upp tält vid Haväng??Trodde att det var skyddat naturområde,men det är kanske helt ok.Tältpriset kom det ifrån uthyraren i Sankt-Olof eller?

• Paulineli

Oj, ja det är kanske inte ens tillåtet att vara där. Jag pratade med Rent a Tent i Krstd. Jag visste att det var dyrt men inte så dyrt mer i den prisklass som Aleta beskriver.

allehanda skrev 2008-06-26 20:59:25 följande:
    Paulineli,får man lov att sätta upp tält vid Haväng??Trodde att det var skyddat naturområde,men det är kanske helt ok.Tältpriset kom det ifrån uthyraren i Sankt-Olof eller?
Svar på tråden Någon som varit på bröllop i tält?