Inlägg från: Leola |Visa alla inlägg
  • Leola

    Juli 2009 - Här snackar vi om allt!

    Då är det snart ett år kvar innan juli 2009 startar. Det kan kännas långt för vissa, för andra har planeringen redan börjat.

    Vilka är ni?
    Kan vi ha nytta av varandra, JA!

    Att avhandla:
    Kyrka
    Lokal
    Klänning
    Inbjudningar

    Sen har väl de 3 första månaderna gått innan, det är dax att starta upp en ny tråd.

    Bring it!

  • Svar på tråden Juli 2009 - Här snackar vi om allt!
  • Leola

    Jag kan ju börja.

    Har preliminärbokat en superfin festlokal, men eftersom man inte får boka kyrkan förrän i augusti så får vi vänta med bekräftelsen till festlokalen då. Tur ändå att man kan prella för lokalen är verkligen dundermysig!!

    Vi siktar alltså på att vara i en liten kyrka och gammaldags festlokal. Vi vill ha en lite vintage-känsla på bröllopet så lokalen har varit en avgörande faktor hittills.

  • Leola

    Vart ska ni gifta er någonstans? Stort eller litet bröllop?

  • Leola

    Madre Mia... nu blev jag helt plötsligt lite stressad
    Snyggt jobbat!
    Men när jag tänker efter så kanske jag faktiskt har hunnit med en del själv.
    - Prellat festlokalen
    - Väntar på att kyrkan skall öppna sin bokning för sommaren 2009
    - Frågat toastmaster och toastmadame = de sa ja
    - Frågat brudtärna och bestman = de sa ja
    - Har handlat skor (återstår om jag kommer orka ha dem, eller om det kommer införskaffas lite ballerinaskor.)
    - Ska besöka en pappersbutik i nästa vecka för att hitta lite fint papper och stämpelverktyg.

    Vad roligt att du ska gifta dig den 11 Juli!
    Det ska nämligen jag oxå!
    Vilket kyrka och festlokal ska ni vara i?


    Piggelinlover skrev 2008-07-27 17:26:37 följande:
    åhh vilken trevlig tråd, dem hamnar direkt i favoriter...Här det det 11 juli 2009 som gällerDet som är avklarat är:- Bestämt datum- Bokat Kyrka- Bokat Festlokal- Bokat Soloartist till kyrkan- Bokat Fotograf- Gjort en budget(som säkert inte kommer att kunna hållas)- Favorsaskarna är tillklippta- Gästlistan är klar- Inhandlat det mesta i papperväg, till inbjudan,vigselprogram, festprogram, bordsplaceringskort(Matton)- Skor till båda e inhandlade(Kalle.P.sko)- Paraply inhandlat(festingen.se)- Armband inköpt(festingen.se)- Bokat Frissan(Brännpunkt)- Bokat tid för Make-Up(Face Stockholm)- Marshalkar är tillfrågade och de har sagt ja
  • Leola

    Vi bor i Stockholm och planerar förhoppningsvis bröllop i Täby kyrka, men det återstår som sagt att se... dessa bokningsregler gör mig galen!

    Vi har i varje fall prellat festlokalen. Nygårds Värdshus.

  • Leola

    Köpte mina inbjudningskort i veckan. Ljunggrens Pappershandel i Gamla Stan.
    Sååå himla vackra och med vintage-känsla.
    I helgen ska vi åka till min fästmans landställe och ta lite kort som vi ska använda till vår inbjudan oxå. (Visst är det lite tidigt... men sommaren kanske tar slut snart och jag vill ha lite sommarfoton).

  • Leola

    Aaaahhh tell me about it... När jag prellade Nygårds Värdshus och pratade med ägaren (Kenneth) så sa han oxå att Täby är väääääldigt populär. Jag är redan supernervös för att inte få det datumet vi vill. Jag kommer hänga på låset och ringa varenda möjliga sekund. Jag har verkligen ställt in mig på att få vara där. Det matchar alla våra behov och tankar...
    Ni får hålla tummarna för mig. Än så länge hittar jag inga konkurrenter här...


    måjs skrev 2008-08-02 19:16:40 följande:
    Nygårds Värdshus är fint. Min killes mamma har jobbat där. Täby kyrka är också fin, var på dop där förra helgen.
    [/citat]
    sarmarg skrev 2008-08-02 20:04:05 följande:
    [citat]
    Jag bodde precis nedanför täby kyrka innan vi flyttade "hem" till jämtland igen. Det är ju en väldigt populär kyrka och fin.
  • Leola

    Ni anar bara inte vad som hände mig idag....
    Jag fattar det fortfarande inte... helt sjukt är det... måste nypa mig i armen!
    Jag som aldrig vinner något, har nu vunnit presentcheckar inom olika områden, (klänning, ring, brudgumskläder, blommor, fyrverkerier, bestick... osv) till ett värde av 60 000 kr.
    Jag deltog i en tävling på bröllopsmässan på Grand Hotel i början på året. Nu fick jag ett mail från Allt om Bröllop som berättade att jag och min blivande hade vunnit!

    Näh... jag kan fortfarande inte förstå det.
    Det ska tydligen bli nån slag fotografering med Allt om Bröllop oxå.

    Nu måste jag nypa mig i armen igen... vilken jäkla bonus! Jiiiiihooooo!

  • Leola

    Visst har jag.... Håller fortfarande på och fnissar åt det, för det känns lixom inte som att det är sant.
    Aldrig kan väl jag vinna något sånt här??

    Härligt med fler tjejer i Juli. Än så länge är det ju ingen stress... det är väl mest kul att planera... hehehe


    Piggelinlover skrev 2008-08-04 18:31:08 följande:
    Sicken jälka tur du har!!!GRATTIS!!!!
    [/citat]
    090704 skrev 2008-08-04 18:39:10 följande:
    [citat]
    grattis! sånt händer ju bara inte, men shit va kul!! snacka om att ni kan ha ert drömbröllop då!!by the way, jag ska också bli fru i juli -09 närmare bestämt den 4:de. detta är klart*kyrka bokad*lokal bokad*fotograf klart*klänningen är inköpt!sen har jag det mesta klart i huvet, inbjudning, dukning, mannens kläder, barnens kläder mm. så nu är det bara att låta tiden gå lite så att man kan boka fast resten, typ frissan mm
  • Leola

    Nån som har Allt om Bröllop nr 1 2008??
    Har ni i sånt fall möjlighet att bläddra till sid 105
    (Pucko som jag är glömde jag kolla vad vinsten innehöll)

    Får väl reda på det om några veckor... men blev så jädra nyfiken.

  • Leola

    Helt klart rätt tajming. =)
    Har fått reda på vinsterna nu... En svit på Hotell Diplomat i Stockholm inklusive lite överraskningar sitter ju inte helt fel. =)

    Näh, nu ska jag inte uppta mer plats med detta.
    Hur går det för er andra?

  • Leola

    Smart med kuvert-avgift, om man ändå redan har allt som du säger.

    Undrar lite nyfiket hur du "presenterar" det? Kommer du skriva nåt om att: "som gåva till bröllopsparet får ni gärna erlägga en kuvert-avgift"... eller hur har du funderat?


    Sobeit skrev 2008-08-05 10:56:47 följande:
    [Vi kommer att ha kuvertavgift som bör landa runt 350 :-/person och typ 100 kr/barn. Vi har nu varit tillsammans i 10 år och bott ihop i 8 år så det finns inte mycket vi saknar. Så vi ser hellre kuvertavgift än bröllopspresenter. Någon mer som ska ha kuvertavgift?Nu är kaffet klart så jag ska ta mig dagens första kopp nu! Ha det!!
    [/citat]
  • Leola

    Välkommen hit Mia1972.

    Vi bokade kyrka i måndags. ÄNTLIGEN! Och vi fick precis som vi ville trots Stockholms bokningsregler. Sweeeet!
    Vi betalade även in handpenningen till vår festlokal. Så nu är grundstommen på plats.

    Har även kontaktat Lillsessan för beställning av två klänningar.
    Ska försöka ta lite mått i helgen, och skriva en utförlig beskrivning om hur jag vill ha det. Sen sätter även klänningsprocessen igång.

    Just det! Vi var och hämtade vinstcheckarna hos Allt om Bröllop igår. Tidningen ska komma ut den 23 september... spännande!
    Man kan väl lätt! säga att vi är nöjda med priserna... satt å gottade mig igår.

    Trevlig helg tjejer!

  • Leola

    Kul att det blivit ytterligare lite fler julibrudar i tråden...

  • Leola

    Hur många kommer ni sitta vid varje bord? Det låter onekligen lite mycket med 4 kameror per bord. (Men det beror ju på antalet kring bordet). Jag tycker din plan med 2 st låter bra.
    Jag skulle hellre ställa dit färre, för att vara säker på att alla kort blir tagna på en och samma kamera... tänk om du har flera kameror där bara ett fåtal kort blir tagna med varje kamera... Dina gäster kommer säkerligen ta kort med sina egna kameror oxå, och då kan du ju fråga efter de korten i efterhand.
    En så kalla kortinsamling...


    Plummis83 skrev 2008-09-13 07:15:50 följande:
    Igår satt vi och kollade på nätet efter dekorationer, har bestämt att sprida ut kostnaderna under året samtidigt som vi sparar... Men m2b är lite smått galen, han verkar tro att vi är mega rika och vill ha hur mkt som helst. Trodde det var han som skulle stoppa mig men i själva verket är det tvärtom! Någon mer som har det så??Bland annat så är han inne på att det ska vara 4 engångskameror/bord och vi kommer ha 4 bord! Jag har försökt med att inte ens hälften av bilderna kommer bli bra troligtvis, framkallning kostar (enligt honom 1 kr/bild) osv osv....Är rädd att gästerna bara använder de kamerorna då istället för sina egna! Tycker det räcker med 2 kameror/bord om han nu måste ha såna engångskameror!!Ska iaf beställa en del i början av nästa vecka!! Spännande!!
  • Leola

    Jahup.... då har man sett sig själv i nya numret av Allt om Bröllop, som vinnare av "Årets brudpar".
    Min Johan tog hem en tidning i förskott eftersom han jobbar på mediebyrå och får alla möjliga tidningar i förtid.

    Kul i varje fall.

Svar på tråden Juli 2009 - Här snackar vi om allt!