• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • Mrs  B

Vad har du gjort i sommar?
    Varit mammaledig och busat med barnen. Läst böcker och haft två veckors semester med maken and the kids. (bla Kolmården och Liseberg, sol och bad)

Vad är ditt bästa sommarminne?
    Att se Max på Liseberg.....
    Mys med maken.

Vad är ditt sämsta sommarminne?
    Att svärfar dog och hans begravning.

Vad önskar du att du hade hunnit med i sommar?
    Mer tid med maken.....

• MuffinsTönt

Hej tjejer! Assså, gud va sur jag är! Jag skickade in en ansökan till en liten lunchställe. Då fick jag ett mejl tillbaka om att tjänsten är redan tillsatt. Men sista ansökningsdan har inte ens gått ut? Ska dem inte kolla igenom alla brav åtminstone? Jag som satt och svettades för det brevet.

• anne på grönkulla

Vad har du gjort i sommar? Rest, jobbat, haft semester hemma, träffat familj o vänner

Vad är ditt bästa sommarminne? Sommarkvällar i Stockholm med fint väder o trevliga vänner kanske? Eller bad i skärgården med mormor. Eller vår underbara resa i juni. Får man säga alltihopa?

Vad är ditt sämsta sommarminne? För mycket jobb, för mycket egen administrationstid...

Vad önskar du att du hade hunnit med i sommar? Slappa mer, läsa mer, fler vändater, mer vin, städa vinden...

• anne på grönkulla

Snopet muffin! Men jag tror inte att något hindrar dem från att tillsätta såfort de tycker att de hittat rätt person egentligen. Kanske vet någon annan mer?

• Zozo

Anne/Muffin; klart att det inte finns ngt som tvingar en anställare att ga igenom alla ansökningar. Hittar man nagon passande kan man ju sluta leta. Det har jag alltid gjort. Däremot brukar iaf vi skicka svar till även dem som kommit in efterat.

I synnerhet när det gäller extrajobb etc sa lägger man ju inte ner alltför mycket tid pa ansökningarna. Ofta kan det vara först till kvarn och den som är tuffast och har ringt eller kommit förbi eller nagot.

• anne på grönkulla

Zozo, jag har en offentlig arbetsgivare och vi sållar alltid under tiden ansökningar kommer in och intervjuar allteftersom (om man vill och har tid), men vi måste vänta med beslut tills sista ansökningsdag gått ut.

• Zozo

Det är möjligt att det gäller annat för offentligt.. men manga har ju tex inte ens nagon sista ansökningsdag. Dessutom skulle ju en san regel inte ha nagon egentlig verkan; man kan ju sluta ga igenom ansökningarna innan iaf och bara vänta ut datumet...

Ibland tillsätts ju dessutom tjänster internt men vissa företag (offentliga?) är ända tvungna att sätta ut annons..

• MuffinsTönt

Anne/Zozo
    Åh, det låter inget vidare positivt. Jaja, finns inget annat att göra än att kämpa på. *peppar peppar*

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9