• viktualia

Nu har jag gjort det igen... omgång 9

Trådnummer 9 träder in! Kära nån så länge vi pladdrat tillsammas!!!

Här har vi nu en nionde tråd där vi kan fortsätta diskutera allt mellan himmel och jord, hoppas att fredagsfesterna kommer igång igen och fundera över vad vi ska bli när vi blir stora. Slänga ut enkäter och diskutera snusk. Tipsa om presenter och kanske nojja över livets små och stora utmaningar! Diskutera IRL-träffar innan och efter de går av stapeln!

Kram till er alla goa trådvänner och välkommen till tråd nummer 9.

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9
  • MuffinsTönt

Go Anne! Go Anne! *gör Ricki Lake gester*
    På tal om bilar. Grabben har fått låna sin mammas bil för att köra mig. Känner mig väldigt tjejig nu men jag kan inte låta bli o snegla på honom när han kör. Han har en sån där allvarlig/konc min som gör honom såå stilig.

Igår var jag på födelsedagsfest hemma hos Mr Gs föräldrar. Jättego middag och en jordgubbstårta med lemon curd. *muums* Får springa till hemköp o skaffa en sån jag med.

• MuffinsTönt

Haha, då måste du se jättestilig ut du me!

Idag gick jag till sjukgymnasten. Usch,hon tyckte jag har varit laaaaaaat. Så idag fck jag en intensiv träningspass. Hon pressade ner mitt knä hela tiden. "Lite mera gumman, lite mera" säger hon med Mat-Tina dialekt.

Jag ska dit imorrn igen...

• viktualia

Muffins - du frågade om Öland eller Gotland förut. mitt svar är GOTLAND!!!!!!!!!!!! Jag ÄLSKAR den ÖN!!!!!!!!

10 plusgrader och ösregn... är det december? mars? oktober? nähäääää det är ju JULI *skakar på huvudet*

• MuffinsTönt

Vickan - Vi har också börjat tänka på Gotland. Grabben är ledig två i juli och två veckor i aug. Tänker åka nån gång i början av augusti. Vad föreslår du för ativiter (inga för ansträngande, typ klättring)? Och självklart - ett bra hotell! Eller kanske bed&breakfast liknane?

• viktualia

Muffins - ojsan... det var en svår uppgift... risken är att jag skriver en uppsats... hm...

Spana på www.gotland.net - där finns många tips på det ena och andra!

Aktiviteter:
    - Titta på Visby - världens mysigaste stad enligt mig. Ruiner, muren, botaniska trädgården, mysiga kaféer, restauranger med god mat, udda butiker - underbar atmosfär!

- Lämna Visby och åk runt ön. Görs enklast med bil hur trist det än låter och är. Det finns hur många ställen som helst som är häftiga att besöka. Några favvisar:
    - Fröjel kyrka med kastalen
    - Ganarve skeppssättning
    - Koviks fiskeläger
    - Furillden - gammalt kalkbrott
    - Fårö - raukar och kargt landskap

.... plus div medeltidskyrkor (ca 94 st) och allt annat som är vackert på ön...

• MuffinsTönt

Vickan
    Vi tar gärna emot en uppsats om Gotland. Tack för lite info. Jag kollade på länken, intressanta saker. Hur brukar ni bo där? Egen boplats eller hyr ni?

• viktualia

Muffins - jag har bott på vandrarhem, i hyrd stuga, hemma hos kompisar, i tält... tjaaa på de flesta sätt som går att övernatta. Precis som Anne säger så är Gotland ett semesterparadis så man får boka både båt och boende i tid! Har man bil och kan bo en bit ifrån Visby blir det enklare att få tag i lediga stugor/rum.

• Zozo

Hejsan flickor! Hoppar in som hastigast bara för att tala om att jag har SEMESTER och inte ska jobba pa uuuurlänge

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen... omgång 9