• Silva79

Matt eller blank

Ska man ha matt eller blank yta på foton? Vilket är bäst och snyggast?

• Svar på tråden Matt eller blank
  • Silva79

Beställde man över 500 bilder (10x15) så kostade det 1 kr st, annars 1,25. Dom är inte billigast på nätet men dom är riktigt bra.

Mitt kostade allt som allt (med frakt) 558:- för 533 bilder

• EnaOline

jag tycker inte alls att det var farligt!

• Silva79

Ett litet tips: Sätter man vit ram på bilden ser dom genast mycket mer exklusiva ut :)

Det var min fotograf som visade det för mig, visste knappt att man kunde göra så innan.

• avil

får jag fråga vad du ska ha över 500 bilder till??
    Är det som tack kort eller nåt?

• Silva79

Haha, nä man kan väl säga att jag hade lite svårt att välja bland fotografens 600-700 bilder, dessutom gjorde jag trippelkopior av en del foton eftersom jag tänkte att svärmor och mamma kanske ville ha några.

Tackkort ska jag framkalla på ett annat ställe...

avil skrev 2008-06-16 17:09:00 följande:
    får jag fråga vad du ska ha över 500 bilder till??Är det som tack kort eller nåt?
  • malaka

Självklart matt, det är snyggast...ska de sitta i svart album så tycker jag matt med vit kant.,..det är riktigt snyggt!

• gustafmatilda

Crimson är fantastiska ja. Matt gör sig för det mesta bäst i småkort, men det beror helt på. Ska det vara en stoooor förstoring med skarpa färger kan det vara skitsnyggt med blänk i.

• 040409

har du provat att beställa en canvas från crimson än? du får gärna tala om hur den blev i såfall! kommer nog själv vilja beställa det så småningom, bra att veta om de är bra på det med! Har oxå fått mina kort, och de var fina som vanligt. De är dessutom inte så dyra i frakt även till utlandet, kostade inte mer än 27 kr (tror jag det var) till danmark. Nu finns det många kort som ska klistras i album... :)

• Silva79

Har inte fått tummen ur och beställt canvas ännu, dumt egentligen eftersom jag redan bestämt vilket foto och storlek på canvasen. Lovar att berätta hur det blir när jag lyckats få iväg beställnigen och fått resultatet.

040409 skrev 2008-06-22 00:05:35 följande:
    har du provat att beställa en canvas från crimson än? du får gärna tala om hur den blev i såfall! kommer nog själv vilja beställa det så småningom, bra att veta om de är bra på det med! Har oxå fått mina kort, och de var fina som vanligt. De är dessutom inte så dyra i frakt även till utlandet, kostade inte mer än 27 kr (tror jag det var) till danmark. Nu finns det många kort som ska klistras i album... :)
  • Silva79

Har nu beställt en canvas på Crimson.se. Jag tog en ganska liten ca 30x25 cm och den skulle kosta 244,50:- med frakt och moms. Får väl se om jag blir nöjd :)

• Jämtlandstaus

jag beställer alltid allting hos crimson, de är superduktiga, och jävligt snabba.

spännande med canvasen

funderar också på att beställa någon sådan.

• Little Nikki

Får man canvasen monterad på kilram?? Tror inte det va? Har för mig att det endast är proformat som skickar färdigmonterad...

• TyresöBrud

Hej,
    Hur gick det med canvsen, blev det bra?

• Silva79

Det blev jättebra men som Little nikki sa, den är inte monterad.
    Kanske bättre att beställa en färdigmonterad trots allt!

TyresöBrud skrev 2008-07-18 22:20:41 följande:
    Hej, Hur gick det med canvsen, blev det bra?
  • 040409

att den inte är monterad, betyder det att man måste lämna in den och få det gjort eller kan man göra det sjäv? ingår själva ramen? (som "byggsats") eller hur funkar det?

• Silva79

Ramen ingår ej. Men jag tror att man kan göra det själv om man är lite händig. Lättast är ju självklart att lämna in den, men då blir det ju genast mindre billigt också :P

Svar på tråden Matt eller blank