• Silva79

Matt eller blank

Ska man ha matt eller blank yta på foton? Vilket är bäst och snyggast?

• Svar på tråden Matt eller blank
  • EnaOline

jag tycker matt är läckrast, särskilt när ni har svartvita foton!

• augustibrud08

En fotograf jag känner rekommenderar blanka bilder när det är svartvitt, vet inte varför.

• Silva79

Vet att det är exklusive moms och dom är ändå billigast. Och dom verkar som sagt proffsiga!

Cissit skrev 2008-06-15 12:02:10 följande:
    Har inte beställt därifrån, men tänk på att deras priser är exklusive moms när du gör prisjämförelser!
  • Fjosok

Klart det ska vara matt, trenden är att allt ska vara matt just nu. Inte bara foton, kolla även ex materialet på brudklänningar

• 040409

Snabba är de iaf! la in beställningen på vanliga kort vid 12 idag, fick mail igen kl 15 att de var färdiga och skickats iväg till posten! och det på en söndag!

Silva79 skrev 2008-06-15 13:30:39 följande:
    Vet att det är exklusive moms och dom är ändå billigast. Och dom verkar som sagt proffsiga!
  • Silva79

Hmm, måste kolla om jag fått något mail... Jag la ju in beställningen vid 1-tiden inatt :P

040409 skrev 2008-06-15 18:25:58 följande:
    Snabba är de iaf! la in beställningen på vanliga kort vid 12 idag, fick mail igen kl 15 att de var färdiga och skickats iväg till posten! och det på en söndag!
  • Lavendelflickan

Matt

på blanka bilder syns alla tummavtryck m.m.

till väggförstoring är det en smaksak med matt eller blank laminering

• Silva79

Fick fotona idag... Måste säga att matt blir skitsnyggt!!!
    Råkade beställa några blanka och dom såg mycket billigare och tråkigare ut.
    Kan verkligen rekommendera Crimson.se också. Beställde ca 530 bilder i lördagsnatt och fick dom idag (måndag), och det är riktigt bra kvalité på dom. Och dom har många olika inställningar (tex matt, blank, olika typer av ramar ex vit, svart, canvas osv) som inte kostar något extra.

• avil

matta tycker jag generellt alltid är snyggast...

Svar på tråden Matt eller blank