• dufvan

Tänk om han säger nej!?

Nu har vi pratat om att gifta oss ett tag, han har vetat sen typ andra dejten att jag vill gifta mig och sedan skaffa barn när jag är klar med studierna. Har varit tillsammans i 1,5 år och allt är jättebra.
    I morgon ska jag fria för att få ett klart svar, jag är sjukt nervös. Vad gör jag om han säger nej? Då kommer jag känna mig bortgjord.. jag har gett hintar om att vi kan gifta oss när vi åker utomlands i vinter, men jag måste veta nu!

• Svar på tråden Tänk om han säger nej!?
  • dufvan

ja, jag tror att jag väntar...

• Anettan73
    dufvan skrev 2008-06-13 12:48:58 följande:
    ja, jag tror att jag väntar...
    Tobbe lånade en ring av juveleraren när han friade till mig...
  • ingenjörsbruden
    Anettan73 skrev 2008-06-13 13:02:49 följande:
    Tobbe lånade en ring av juveleraren när han friade till mig...
    Det gjorde jag osså när jag friade....dock är det attraper (nästan alla ringar i butiken är det tydligen pga stöldrisken)!!!
  • Mikabella

Lycka till!! Vad spännande! Det roligt när tjejer friar! Håller tummaran.

• dufvan

Jag kanske återkommer helt deprimerad på söndag, jag har t.o.m prel.bokat kyrkan. Jag vill verkligen vara hans fru och inte flickvän!
    Först tänkte jag bjuda ut honom på "vår" restaurang men tror inte att jag vill ställa frågan där, det kanske är bättre att fråga hemma?

• Tooticki

Varför inte göra en underbar, lyxig pic-nic? Med skaldjur, kalla röror, bröd, dessertostar och kex, bubbel till det. Ta med en skön filt och ta honom till ett ställe vid havet, i skogen, vid en gammal ruin el liknande. Ställ frågan där!

Annars kan du säga till honom imorgon att han ska duscha, raka sig och klä sig snyggt Medan han gör det kan du tända ljus, sätta på mysig musik, plocka fram en bukett blommor, korka upp en flaska vin och när han är klar så ställer du frågan. Sen kan ni gå ut och äta för att fira

• dufvan

Jag har inte vågat fråga än... det känns som han vill ställa frågan men då kan det dock dröja ca 2år, han verkar ändå vara med på att gifta sig innan jag fyller 30...

• ingenjörsbruden
    dufvan skrev 2008-06-16 12:44:17 följande:
    Jag har inte vågat fråga än... det känns som han vill ställa frågan men då kan det dock dröja ca 2år, han verkar ändå vara med på att gifta sig innan jag fyller 30...
    Ja men verkar väl bra, om han får tummarna loss.....
  • dufvan

ja, det vet man ju aldrig. Min tanke var ju eftersom vi ändå ska åka till brasilien över jul och nyår att man kunde göra det till en bröllopsresa... jag vill bara ha ett litet bröllop, inte speciellt fancy utan bara enkelt och romantiskt, men dock med en stor diamant i ringen

• ingenjörsbruden
    dufvan skrev 2008-06-16 12:51:05 följande:
    ja, det vet man ju aldrig. Min tanke var ju eftersom vi ändå ska åka till brasilien över jul och nyår att man kunde göra det till en bröllopsresa... jag vill bara ha ett litet bröllop, inte speciellt fancy utan bara enkelt och romantiskt, men dock med en stor diamant i ringen
    Ja så har vi också resonerat!!! I januari bokade vi en 3v resa till Thailand över mellandagar o nyår......o på skottdagen så friade jag!!!
  • dufvan

Ja, vi får se. Kanske friar senare...

• 08agusti08

jag skulle bara slänga ut frågan eller göra så som jag gorde. jag skrev en kärleksförklaring till honom som slutade med VILL DU GÖRA MIG ÄRAN ATT BLI MIN MAN vill du gifta dig med mig och leva restan av våra liv tillsammans?

Svar på tråden Tänk om han säger nej!?