• 08agusti08

    hjälpppp!!!!

    Hej alla bride 2 be!!!

    Jag vet inte vad jag ska göra...
    Jag fick hem min klänning idag DEN GÅR INTE IGEN
    jag måste droppa 5-10 kg på 5 veckor... Gifter mig den 26/7...
    Snälla kom med tips!!! Jag hinner inte gå på gym för jag e mammaledig.. har två barn....

    tack för allt

    kram

  • Svar på tråden hjälpppp!!!!
  • Kanada Hjarta Sverige

    korsett? kan minska mattet runt om en del...

    annars - isagenix cleanse kur 11 dagars kur, rensar ur kroppen och hjalper till med viktminskning www.isagenix.com

    men basta vagen ar nog trots allt att motionera - kan inte m2b ta hand om barnen 45min om dagen medans du sticker ut pa en jogging tur?

  • MyStyle

    Om du inte ammar, cambridge. Du får i dig alla näringsämnen och vitaminer du behöver och du droppar mellan 1-4 kg i veckan.
    Den pulverdieten som funnits längst...
    Men man kan inte gå ren kur om man ammar...

  • Ninnispinnis

    Snabba promenader (eller joggingturer om du vill vara tidseffektiv) är toppen om du inte hinner till gymmet. En timmes promenad om dagen kommer att ge resultat direkt! Om du har små barn kan du ju ta med vagnen, så får du dessutom extra motstånd ;) Lycka till!

  • egensinnig

    Kolla också med en sömmerska om den går att lägga ut

  • hannapanna2008

    Prova att dra ner på kolhydrater ordentligt i någon vecka och ät mycket proteiner, grönsaker, bönor och frukt. Och gå ut på morgonpromenader innan frukost (om det passar in i schemat förstås). Det är mitt tips!

  • 08agusti08

    tack för alla svar!
    om jag ska dra ner på kolhydrater e det då potatis,pasta och ris? jag kan ju alltid ta morgonpromenader med minstingen efter jag har lämnat det älsta på dagis..
    tack tack kommer hålla koll på tråden och kanske får råd o stöd...

    kram

  • Sommargrönt

    Vill bara säga att 1-2 kg i veckan är MYCKET. Det går säkert om du verkligen anstränger dig men då får du nog fundera på att minimera vanlig mat och kanske ta något kosttillskott till så du får i dig vad du behöver. Och du måste motionera, mycket! Vill inte få det att kännas jobbigt för dig, men det är lika bra att inse att det är ett riktigt projekt du ger dig in i, inget du kan göra halvdant. Jag hade funderat på att kolla om klänningen kan läggas ut istället, för du kommer sova och tänka vikt dygnet runt...

  • hannapanna2008

    Angående kolhydrater så gäller det ris, pasta, potatis och bröd. Byt ut mot grönsaker istället. Men detta ska man ju inte göra under en längre tid för kroppen behöver kolhydrater, rätt sorts förstås. Men under en kortare period är det effektivt. Detta gör ofta att man tappar ett par kilon iaf.

  • 20080802

    Oj, det här blir seriöst.

    1. Ammar du? Tänk då noga på att du måste få i dig ordentligt med näring.
    2. Hur mycket är det som "inte går igen"? 5-10 kg är mycket, förmodligen två storlekar lite beroende på hur stor du är.
    3. Är det värt att tänka på vikten konstant i fem veckor elelr ska du börja med att gå till en sömmerska istället för att se vad hon kan göra?
    4. Blev själv av med mina extra grav-kilon ganska snabbt förra sommaren genom att utesluta socker och dra ner rejält på raffinerade kolhydrater. Du kan om du vill skriva till min inbox om du vill veta mer.
    5. Fem kilo kanske du kan gå ner på fem veckor på en mycket hård diet men tio kilo hävdar jag är omöjligt.

    Vill inte göra dig uppgiven men det gäller att du ska överleva bröllopet och kunna njuta av det också och då måste du ha någon slags realistisk plan.

    Lycka till!

  • misstrixie

    Håller med Sommargrönt, visst kan man hetsa sig ner i vikt så snabbt men det är inte särskilt bra för psyket när man har en deadline. Du kan väl höra efter med en sömmerska i alla fall? 1 kg i veckan är inte alls orimligt men det är tufft.

    Drar du ner mycket på kolhydraterna så tänk på att äta mer frukt och grönt så att du inte går hungrig från måltiderna.

  • förhoppningsis

    Kolhydrater är så mycket mer än pasta ris och potatis, det är även morötter mm

    Kika in på south beach dieten så får du en ganska bra lista på saker att undvika. Lycka till.
    Kolla dock om klänningen går att lägga ut lite och när det senast måste göras så du kanske kan gå ner en del, korsett en del o klänningen en del.

    Tänk p åatt om du inte äter kolhydrater så ta det extremt lugnt med alkoholen på brölopsdagen, senast jag körde så blev jag full på 2 glas vin, i vanliga fall krävs det rätt mycket mer.

  • 20080802

    Glömde säga något angående diet med lite kolhydrater:

    1. Uteslut socker så långt det är möjligt inklusive sötat bröd, sötade flingor, sötad yoghurt, fruktjuice, söta såser, sushi, ketchup, osv
    2. Minska intaget av ris, pasta, bröd och potatis och se till att när du äter det så är det fullkornsprodukter
    3. Öka intaget av protein och grönsaker för att bli mätt: ät mer kött, fisk, keso, bönor. frukt är nyttigt men sött så ta hellre en morot eller så!
    4. Vänta inte för länge mellan måltiderna för då blir du hungrig och sugen och har svårt att avstå från andra frestelser.

  • oswiem

    Prova GI metoden. Funkar kanon. 1-2 kg i veckan UTAN motion alls. Med motion kan det bli mer.

  • förhoppningsis

    Tänk på vilken frukt du äter, viss frukt är väldigt söt undvik den.

  • GME76   080802

    Gå gå gå med barnvagnen om du kan. Minst 1h per dag. Och givetvis tänka på vad du äter. Men du måste röra på dig.

  • Duchess

    Om du inte ammar så rekommenderar jag Cambridge. Jag har gått ner över 4 kg på 10 dagar. Det är ingen mirakelkur, men rätt använd är den ett bra redskap.

    Jag började med att trappa ner på fett och kolhydrater i tre dagar. Därefter åt jag en hel veckas ren kur, dvs bara Cambridgeprodukter. Igår åt jag en "vanlig" middag - välkryddade kycklingfiléer utan skinn samt broccoli. Ska fortsätta så i några dagar (alltså Cambridge till frukost och lunch samt en kolhydratsnål middag).

    Planen är att så småningom gå över helt till GI-kost. Jag har ätit det tidigare och gått ner i vikt. Nu hade jag dragit på mig onödigt många kilon och ville gå ner i vikt inför ett bröllop som jag ska vara värd på om några veckor. Då är Cambridge en bra kickstart. Men i längden är det bara det "gamla vanliga" som gäller - vettig mat och mycket motion.

  • Ilbäcksan

    Jag måste rekommendera att gå till en sömmerska som några andra här inne föreslagit. Hoppa inte på någon metod som kan vara destruktivt för din kropp(de är ofta det). Dessutom behöver du inte känna panik dina sista veckor innan den stora dagen, utan kan slappna av, det är nog värt några hundra som det kanske kostar. Du kan ju ändå börja leva lite sundare och gå promenader osv, vilket du kanske går ner ett par kilo med, men gör inget drastiskt.

  • Nennies

    Nu innan bröllopet har ja tränat som en galning :P
    5 dagar i veckan. Har oxå barn, men på kvällen när dom lagt sej sticker ja istället för att sätta mej framför tv:n eller datan. Så allt går. Men d viktigaste e att du försöker röra dej så mycke som möjligt!! Säg NÄ tack till alla sötsaker :P

  • Nirre

    det går väl alltid att sy in- ta ut en klänning 2 storlekar? Bättre än att förlita sig på att man hinner gå ner... Själv hade jag tvärt om, fick barn i januari så jag köpte en storlek större än jag brukar. Hade jag köpt min gamla hade den passat perfekt... jag har lämnat in min och han fixar allt precis så som jag vill ha det! LYCKA TILL!

  • 08agusti08

    tack alla för era svar! jag har pratat med apoteket och jag vart rekomenderad nutrilett intensiv 10 dagar, mkt vatten och röra på mig... jag kkommer knata runt med vagnen så ser ni en tokig tjej med en orange vagn så e det bara jag
    kram kram

Svar på tråden hjälpppp!!!!