• Mickes tös

bordershop eller calles

Någon som har någon åsikt? Vi har inte varit iväg till tyskland förrut, men har alltid fått känslan att bordershopen skulle vara dyrare, men när jag räknat på det vi ska handla så verkar det inte skilja så mycket (ca 15 . Så nu vill jag gärna ha för- och nackdelar på ställena av er som varit där.

• Svar på tråden bordershop eller calles
  • Mickes tös

nennies: det är ungefär den uppfattningen jag fått från kompisar som varit nere, men samtidigt har det låtit som att bordershopen skulle vara så pass mycket dyrare p.g.a. läget liksom. det var därför jag blev så förvånad när jag jämförde priserna och gärna ville ha lite åsikter från folk som varit där...

• Brudens mamma

Det finns även en som heter Fleggard.dk där kan man beställa och hämta det som är billigast på det stället. Sen kör man snabbt tillbaka till Bordershop. Ligger i Burg strax utanför Puttgarden

• gottelina

Det bästa du kan göra är ju att skriva ut prislistorna och jämföra. Min svägerska är expert på ämnet och de kör alltid till båda. Bordershoppen passerar du ju när du kör av färjan. En annan sak att ta med i beräkningen är att om du åker tillbaka till danmark tillräckligt fort så är resan billigare. Det kan ju göra att det blir onödigt att köra ut till Calles.

• Mickes tös

brudens mamma: tack för tipset får jämföra lite priser

gottelina: ja det är ju inte värt att åka så man missar 3h dealen om man inte tjänar på det, och än så länge verkar jag inte göra det...

• Balinda

Priserna på Calles är ganska mycket bättre än bordershop. Vi handlade dessutom alla starksprit på Aldis-- ännu bättre priser..Vi han med 3 h dealen precis :)

• Mickes tös

balinda: Aldis - har de nån hemsida?

• Balinda

www.aldi.com
    Fast den inte så bra. det är en vanlig matvarubutik men det finns en nära Calles i Burg. Vi köpte Rom, Vodka och Gin där. Ca 35-40 per liter..

• Mickes tös

okej, ja om vi åker till calles kan vi ju titta in där, tack för tipset

• alvine

Det beror lite på vad du ska ha. Bordershopen har BETYDLIGT bättre viner och väldigt kunnig personal. Vinerna är kanske aningens dyrare men som sagt det finns bättre. Annars tycker jag inte att det skiljer så himla mycket i pris, visst är kanske Calles aningens billigare över lag men det blir verkligen inte stor skillnad.

• blivande fru carlsson

Hej!
    vi har precis kommit hem från tyskland.
    Vi hade planerat att inhandla all dryck på Bordershop men de öppnade inte förrän 08.00 så vi fortsatte ca 7 km till Calles. Priserna ligger ungerär detsammma på öl, vin & cider. Det kan skilja någon enstaka krona mellan Bordershop och Calles. Vi tjänade ändå ca 6 000kr på vår resa till tyskland!

Svar på tråden bordershop eller calles