• Gutegirl

En riktig bröllopstorgetbrud!

Okej, nu har jag fattat hur det ska gå till!

1. Bröllopet börjar planeras i sin helhet redan på dagis. Eller kanske inte så tidigt, men nån gång under barndomen i alla fall, eftersom det är det största som händer en kvinna under hennes livstid. Bröllop innebär att hon har blivit sedd och vald, hon dög för en man, och därmed är hennes livsuppgift uppfylld.

2.Bruden har blivit friad till riktigt romantiskt. M2B har lagt ringen i ett champagneglas på en fin restaurang eller på nåt annat lustigt sätt framfört sitt frieri. Ren tur att hon inte satte ringen i halsen.

3. Kyrka, lokal, håruppsättning och klänning ska bytas ut och nojas över i minst ett år innan vigseln. Annars blir det inte något riktigt bröllop.

4. Alla gäster förväntas veta vad en klädkod innebär, även om den kallas för "finklätt" sedan blir bruden besviken när gästerna kommer i jeans.

5. Gäster som inte svarat på OSA i tid ingår inte längre i bekantsskapskretsen.

6. Allt ska matcha. Färgtema, festtema, klädtema eller vad det nu ska vara ska matcha.

7. Bli blåst på minst två brudklännigar på Tradera. Det är standard.

8. Berätta för alla M2B minsann aldrig skulle
    a) supa till på Svensexan
    b) uppskatta en lapdance på Svensexan
    c) bli full på bröllopet och ringa sitt ex.

9. Få ett psykbryt när skorna som beställts på nätet inte kommit och det är fyra månader kvar till den stora händelsen.

10. Ta allt på blodigt allvar och skoja inte om bröllop.

• Svar på tråden En riktig bröllopstorgetbrud!
  • Aleta

Karga81 - Men vi är ju galna tillsammans! Visst är det härligt!

Hofsan - japp det stämmer det med. Hon är lite schizofren den där BT-bruden...

• Karga81

Man kanske får sikta på att ha riktigt feta födelsedagskalas hädan efter, alt så kommer man vara allergisk mot allt vad "festplanering" heter...

• Gutegirl
    Aleta skrev 2008-06-07 10:16:21 följande:
    Allt pyssel då? Du glömde pysslet! Man måste sitta i månader långt in på nätterna och vika små kartonger, underbara placeringskort, servettringar, små rosetter på stearinljusen som man precis har dekorerat osv...och man måste göra det SJÄLV! Strunt samma om man blir sönderstressad, det måste bli exakt som man hade tänkt sig på dagis...Det är därför man går på dagis för övrigt, för att lära sig att pyssla inför sitt bröllop. Jag kan inte begripa varför de släpper in småpojkar på dagis...de hjälper ju ändå inte till med pysslet när det blir dags för bröllop!Tur att vi startade planeringen så sent innan, annars hade jag nog legat i riskzonen...nu sätter tiden och m2b stopp!
    Aj fan, du har helt rätt!! HUR i helvete kunde jag glömma det?
    *går kalligrafikurs*
  • Bröllopsyra2010

Haha, ja visst är det så. Men huvudsaken är väl att man har kul under tiden. Ha en skön sommardag, alla!

• AveMaria

Glöm inte:
    en äkta BT-brud måste logga in på BT _minst_ två timmar varje vardag och fyra timmar på helgen.
    En äkta BT-brud kan också utan att blinka rabbla upp adresser till och valda delar ur sortimentet på de största brudklännningsaffärerna. (Och vet självklart precis vilka man kan handla i och vilka man ska undvika och namnen på expediterna i de tre bästa.)
    En äkta BT-brud har också, tyvärr, allvarliga relationsproblem med en eller flera av följande: 1. Blivande svärmor, alt. svärföräldrar eller annan valfri medlem/medlemmar ur M2B´s släkt.
    2. Någon eller några av M2B´s "vänner". Företrädesvis då gammal barndomskamrat som M2B valt till bestman/marsalk.
    3. Tärnan/tärnorna. Som antingen inte vill ha den klänning bruden valt, inte vill utföra alla små "tjänster" bruden förväntar sig eller, ve och fasa, inte uppvisar tillräcklig entusiasm för det stundande bröllopet. (Tärnor som har mage att börja planera sitt eget bröllop under tiden som en äkta BT-brud planerar sitt, har en egen avdelning i helvetet och bevärdigas här inte ens med ett riskorn. (Fågelvänligt dito).)
    En äkta BT-brud vill också ha ett "personligt bröllop som speglar brudparet" och dammsuger därför nätet på tips om hur andra gjort, skriver upp sig på varenda maillista för att se hur andra gjorde sina vigselprogram samt lägger upp alla sina inköp i galleriet med orden: "Vad tycker ni om den här, kan jag ha den?"

;)

• Garonne

Känns skönt att man inte passar in på sååå många av dessa punkter...

• Kärlek ger näring åt själen

Hahha jag sitter o skrattar så jag gråter *asg*

Jag drar en lättnads suck över att jag inte är någon äkta bt-brud bara en liten släng av wannabe

• johansdotter

Hahahahahaha!

Sååååååååå!
    Klockrent!
    *rofl*

• Ars amandi

den klubben tillhör ja me...
    Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-06-13 10:52:37 följande:

Hahha jag sitter o skrattar så jag gråter *asg*Jag drar en lättnads suck över att jag inte är någon äkta bt-brud bara en liten släng av wannabe
  • Nienna

Man måste även beställa massa grejor från USA som inte går att få tag på i Sverige, för grejorna betalar man inte mycket men frakten är hutlös dyr!

• Hofsan
    Nienna skrev 2008-06-13 11:02:39 följande:
    Man måste även beställa massa grejor från USA som inte går att få tag på i Sverige, för grejorna betalar man inte mycket men frakten är hutlös dyr!
    Beror ju på... Jag har fyndat mycket mycket på både E-bay och i bröllopsnätaffärer och tjänat en hel del trots frakten.
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag har iofs beställt ifrån usa men det var mer för att jag inte ville ha 300 askar hihi

men sen får ni inte glömma att det är viktigt att man hela tiden ska förklara för andra att det de tycker är Fel.. för det passar inte in i deras vission av bröllop

Nienna skrev 2008-06-13 11:02:39 följande:
  • Nienna
    Hofsan skrev 2008-06-13 11:22:25 följande:
    Beror ju på... Jag har fyndat mycket mycket på både E-bay och i bröllopsnätaffärer och tjänat en hel del trots frakten.
    Jo, jag vet, men ofta är det ju frakten som kostar mest. Handlar själv mycket på ebay, men är alltid noga med att kolla frakten.
  • Gutegirl
    AveMaria skrev 2008-06-13 00:01:11 följande:
    Glöm inte:en äkta BT-brud måste logga in på BT _minst_ två timmar varje vardag och fyra timmar på helgen.En äkta BT-brud kan också utan att blinka rabbla upp adresser till och valda delar ur sortimentet på de största brudklännningsaffärerna. (Och vet självklart precis vilka man kan handla i och vilka man ska undvika och namnen på expediterna i de tre bästa.)En äkta BT-brud har också, tyvärr, allvarliga relationsproblem med en eller flera av följande: 1. Blivande svärmor, alt. svärföräldrar eller annan valfri medlem/medlemmar ur M2B´s släkt.2. Någon eller några av M2B´s "vänner". Företrädesvis då gammal barndomskamrat som M2B valt till bestman/marsalk.3. Tärnan/tärnorna. Som antingen inte vill ha den klänning bruden valt, inte vill utföra alla små "tjänster" bruden förväntar sig eller, ve och fasa, inte uppvisar tillräcklig entusiasm för det stundande bröllopet. (Tärnor som har mage att börja planera sitt eget bröllop under tiden som en äkta BT-brud planerar sitt, har en egen avdelning i helvetet och bevärdigas här inte ens med ett riskorn. (Fågelvänligt dito).)En äkta BT-brud vill också ha ett "personligt bröllop som speglar brudparet" och dammsuger därför nätet på tips om hur andra gjort, skriver upp sig på varenda maillista för att se hur andra gjorde sina vigselprogram samt lägger upp alla sina inköp i galleriet med orden: "Vad tycker ni om den här, kan jag ha den?" ;)
    Hahahaha!!! Ja, tärnorna förvisas till Dantes sjunde krets, helt klart!
Svar på tråden En riktig bröllopstorgetbrud!