• Gutegirl

En riktig bröllopstorgetbrud!

Okej, nu har jag fattat hur det ska gå till!

1. Bröllopet börjar planeras i sin helhet redan på dagis. Eller kanske inte så tidigt, men nån gång under barndomen i alla fall, eftersom det är det största som händer en kvinna under hennes livstid. Bröllop innebär att hon har blivit sedd och vald, hon dög för en man, och därmed är hennes livsuppgift uppfylld.

2.Bruden har blivit friad till riktigt romantiskt. M2B har lagt ringen i ett champagneglas på en fin restaurang eller på nåt annat lustigt sätt framfört sitt frieri. Ren tur att hon inte satte ringen i halsen.

3. Kyrka, lokal, håruppsättning och klänning ska bytas ut och nojas över i minst ett år innan vigseln. Annars blir det inte något riktigt bröllop.

4. Alla gäster förväntas veta vad en klädkod innebär, även om den kallas för "finklätt" sedan blir bruden besviken när gästerna kommer i jeans.

5. Gäster som inte svarat på OSA i tid ingår inte längre i bekantsskapskretsen.

6. Allt ska matcha. Färgtema, festtema, klädtema eller vad det nu ska vara ska matcha.

7. Bli blåst på minst två brudklännigar på Tradera. Det är standard.

8. Berätta för alla M2B minsann aldrig skulle
    a) supa till på Svensexan
    b) uppskatta en lapdance på Svensexan
    c) bli full på bröllopet och ringa sitt ex.

9. Få ett psykbryt när skorna som beställts på nätet inte kommit och det är fyra månader kvar till den stora händelsen.

10. Ta allt på blodigt allvar och skoja inte om bröllop.

• Svar på tråden En riktig bröllopstorgetbrud!
  • egensinnig

He,he lite kul faktiskt.....
    Men vi får visa lite emapati också med brudar som lägger hela sin själ i bröllopet.......alla är vi olika....

• Ars amandi

ooooo hjälp då ligger jag pyyrt till!

vi har planerat vårt midsommarbröllop på tre månader, vi ska vara sommarklädda och stå barfota på en klippa

• Gutegirl
    egensinnig skrev 2008-06-06 23:07:26 följande:
    He,he lite kul faktiskt.....Men vi får visa lite emapati också med brudar som lägger hela sin själ i bröllopet.......alla är vi olika....
    Jaa, men det har jag med under punkt 10
  • baby78

Haha, det bästa som skrivits på det här forumet. (även om jag själv ibland blir lite "carried away").....

• Anja 19 juli 2008

Hihi

garvade som f..n även om en hel del stämmer in på mig

Tänkte aldrig som barn på bröllop, inte ens som tonåring, men blev som GALEN när han väl friade (inte alls sådär romantiskt som många andra, haha)... Han friade i telefonen

Har inte bytt ut så mkt, men smyckena blev utbytta en gång och buketten har jag bytt ut

Kommer dock inte bli besviken över vad folk har på sig, bara inte någon tjej skulle VÅGA SIG PÅ att överglänsa mig vad gäller klänning eller håruppsättning hehe... då jä..lar

Skulle aldrig utesluta någon icke-osare ur vänskapskretsen men visst f..n blir man irriterad när man satt ett osa:a datum och t.om PÅMINT folk, som säger att de ska osa och så GÖR dom inte det iallafall!!

Visst f..n ska allt matcha, hihi... jag följer mitt färgtema stenhårt det ska erkännas, i värsta bridezillastilen. Allt från snittarna, brudskålen till dekorationer, make-up, bukett, näbbkläder, coursage osv tycker det är skitkul... Den enda besvikelsen är att m2b VÄGRAR bära rosa väst.

Skulle aldrig köpa min klänning från tradera. Hade bestämt mig för en klänning från början men gillade den inte när jag såg den i verkligeheten. Sen köpte jag min drömklänning. den lär jag inte byta ut

Vad gäller svensexan vet jag att min m2b kommer bli stupfull så det stänker om det, men att han inte skulle uppskatta en strippa, han har nog fått sin beskärda del utav sånt i det förflutna och bli full och ringa sitt ex, hihi nix, tror inte det. Jag är det ex som han alltid ringde när han var med alla andra, sen blev det vi till slut haha

Hmmm beställa skor, näää, skulle jag inte våga. De måste provas i butik Jag visste precis vilka skor jag ville ha, men man vet ju aldrig hur de känns att ha på. Som tur var så var mina otroligt sköna!

Jag tar ALLT på allvar not

finns ju inget roligare än att göra narr av sig själv och hela grejen. Shit som vi håller på här inne. Men ojojojoj så jä..la kul det är och så underbart det är med alla tips, alla detaljer som gör att bröllopet blir dubbelt så dyrt som man tänkt sig från början

• Hofsan

Här e min bild av bt efter 2 år här(ja herregud hur kan man hänga här så länge? Skamvrån nästa...)

-Vaddå boka kyrka och lokal ett år innan?(Man kan väl ha dubbelbröllop!?)
    -Det räcker man planerar 2 månader innan(strunt samma om man får en fotograf som tar sunkiga bilder, bara det är billigt)
    -Va!? 100.000 kr för ett bröllop. Helt sjukt(man kan väl äta på papptallrikar, ta allt från naturen, gå nakna till kyrkan osv)
    -Behövs ingen klädkod(strunt samma om jag kommer i frack och alla andra i kostym, ingen kommer prata om det på hela kvällen ändå sssss)
    -Handla MINST 2 liter sprit per person och MINST 2 flaskor champange per person annars räcker det aldrig.
    -Man e helt rubbad om man inte vill ha barn på bröllopet(det är en familjefest och barn tycker faktist det är jätteroligt att sitta och lyssna på farmor Olgas tal osv)
    -Hanla ring för 20.000 kr!?? Ve och fasa det finns ju Guldfynd, där bara MÅSTE man handla. Man kan ju hitta en där för 3000 så varför inte ta den istället? Strunt samma om man har råd och man faktist GILLAR den för 20.000.

• Aleta

Allt pyssel då? Du glömde pysslet!
    Man måste sitta i månader långt in på nätterna och vika små kartonger, underbara placeringskort, servettringar, små rosetter på stearinljusen som man precis har dekorerat osv...och man måste göra det SJÄLV! Strunt samma om man blir sönderstressad, det måste bli exakt som man hade tänkt sig på dagis...
    Det är därför man går på dagis för övrigt, för att lära sig att pyssla inför sitt bröllop. Jag kan inte begripa varför de släpper in småpojkar på dagis...de hjälper ju ändå inte till med pysslet när det blir dags för bröllop!

Tur att vi startade planeringen så sent innan, annars hade jag nog legat i riskzonen...nu sätter tiden och m2b stopp!

• Karga81

HAHA!
    JA ibland undrar jag vad jag håller på med, man har ju gått och blivit tokig

• Anja 19 juli 2008

Mmmmm men en underbar form av tokig. Jag hade gärna varit SÅ HÄR tokig resten av livet. Vad f..n ska man göra EFTER DETTA. Kommer ju sjunka ner i ett svart hål av saknad av allt planerande

Svar på tråden En riktig bröllopstorgetbrud!