• dragonesse

Fick hem min menskopp idag...

...och jisses vad stor den är! Vete fasen om det här kommer fungera, jag som tycker det är jobbigt att sätta i en tampong... tänkte dock jag skulle testa detta ändå. Är det verkligen säkert att man inte känner nåt när den sitter i?!

• Svar på tråden Fick hem min menskopp idag...
  • Natty87

Hallå igen.

Jag vill verkligen tacka er för all hjälp jag har fått! Jag har testat nu, och det gick mycket bättre den här gången. Den glider fortfarande upp lite efter hand, men den fastnar absolut inte på samma sätt - tvärt om gick det relativt smärtfritt att få loss den. Ett kläm eller två på koppen och sedan ett finger mellan, och plopp. Tror jag kanske släppte in lite för lite luft eftersom den åkte upp en bit ändå, förmodar att det är en fråga om träning.
    Snärtar det förresten till för er också när ni tar ut koppen? Jag känner mig helt mörbultad...

• helene306

Natty87: Ja, det snärtar till för mig också när jag ska ta ut koppen. Har försökt på många olika sätt att slippa detta men har inte kommit på något bra sätt än.

• dragonesse

Jag har inte vågat testa idag igen, eftersom det varit så obehagligt innan... känner den när jag sitter ner, när jag går, ja hela tiden! Mailade m-kopp.se igår, men inget svar än...

• Vi2alltid

hmmm.. kan du definiera om det är piggen du känner?

• dragonesse

Det är inte bara piggen, även om jag känner den också väldigt väl. Jag känner liksom hela koppen, och det är en stark obehagskänsla och gör lite ont. Jag tror jag kanske känner av livmodertappen, jag tror det brukar beskrivas så då.

• Vi2alltid

hmm... känner du den både i slidan och i livmodertappen??

• helene306

När jag kände obehag var det mest pga piggen. När jag kapade den kände jag inte längre koppen. Känner du livmodertappen sitter koppen för högt upp och stöter i. Att komma iemot tappen vid insättning brukar göra rätt ont. Jag har fått koppen fel 2 gånger så tappen varit emot och det gjorde satans ont!

• dragonesse

Jag har ingen aning om vad det är, jag vet bara att det känns obehagligt både "uppåt och neråt". Jag känner av piggen och själva koppen också. Det känns nästan som om den trycker mot blåsan också, men jag vågar som sagt knappt gå på toa eftersom varje gång måste jag trycka in den igen.

Och fortfarande inget svar från m-kopp.se...

• LizaStina

Hej! Efter ha läst denna tråd så beställde jag min m-kopp igår, är väldigt nyfiken på om det fungerar. Jag blöder jätte mycket då jag har satt in spiral och har svårt att använda tamong & tycker att binda känns ofräscht.

Hur lång tid tar det innan den kommer?

• Lunia

Fick min bara 2 dagar efter jag beställt! Men det är väl lite olika!

Svar på tråden Fick hem min menskopp idag...