• Therese F

Engångskamera......

Nu undrar jag hur många som ska ha engångskamra på bordet under festen.
    Vi kommer att ha ett honörsbord med tre tungor och vi kommer att vara 60 personer.
    Min andra fråga är hur många kamror behöver man och vad kostar de?

• Svar på tråden Engångskamera......
  • Therese F

Jag är inte ute efter matchande kamrer utan ju billigare dessto bättre men de ska ha kvalité. Ska kolla på rusta och clas ohlson.
    Vi ska inte ha tre tungor utan fyra såg jag nu. Tror ni att det räcker med 2-3 kamror på bordet?

• *mickis*

Therese F...

Jag skulle nog ha två på varje tunga så att fler personer kanske får chansen att knäppa kort...:)

• Petsie

Therese!
    Ursäkta att jag lägger mig i men...
    Ska ni verkligen ha fyra tungor? Om ni då sitter i mitten av honnörsbordet så kommer ni att ha en gång med massa ryggar framför er!

• Therese F

Hej Petsie..
    Jag ville ha med två tunger men det går ej för från min sida är det massa med som kommer medans på hans sida kommer det mindre med släkt och vänner.
    Nu kan jag blanda hur jag vill lite men ändå ha lite tradition. Vi kommer att vara 12 personer vid honören så vi kommer att vara många där.

• Anna Panna

Korten med engångskamror blir långifrån av samma kvalitet som med "vanlig" kamera. När vi åkte på ett bröllop i vintras glömde vi kameran hemma varför vi köpte en dyr engångskamera av märket "Kodak" med blixt - 129,- kr. Bilderna tagna på nära håll blev bra men de på längre håll blev jätte gryniga...

Vi kommer att placera ut en kamera per sex personer på tungorna (ingen på honörs)... vi kommer dock att avråda från kort på lång avstånd eftersom de inte är så mycket att ha. Vår tanke med dessa kort är att kunna klistra in i gästalbumet bredvid vad de har skrivit!

• sista-minuten-brud

Vi har köpt 6 kameror, blir nästan 150 bilder. Tycker att det borde räcka. Ska höra med Rusta vilket ASA-tal filmen har. (Köpte för 50
    Lycka till med bilderna!

• A-S

Vi blir ca 65 stycken och vi köpte 10 kameror för 39 kronor stycket på GeKås (Ullared). Skall tilläggas att vi är hängivna fototyper (på amatörplanet) och därför vill ha många foton från vårt bröllop...

• kallskänka

Hej !
    Jag har också bara hittat kamror på Rusta för 49:-, men i dag tippsade min kolega, som gifte sig i helgen att bensinmackar brukar ha kamror. Priset låg på ca 2pack 109-119:- och då var det bättre kvalitet än Rusta. Det skulle även finnas på Pressbyrån, men visste inte priset.

• Therese F

Tack för alla tips jag har fått jag kommer att köpa 8 st har jag bestämt nu så får vi se hur det går med fotandet.

• Martini

Extra Film har engångskameror, 3-pack 198:- 27 bilder/kamera. Det går att köpa dem styckvis också men då tror jag de kostade 99:- styck.

• Frisgard

Jag har köpt engångskameror på Göfab idag för 10 kronor styck, kändes jättebra.
    Har börjat fota med en nu, så att vi får se hur bra den är, men det är med blixt iallafall. Och så har jag tagit av pappershöljet på den och klippt ut eget, blev ganska bra om jag får säga det själv =).

• fläskfia

Frisgard!
    Var det på tiokronorsmarnad på Göfab? Måste säga att priset verkligen lockade....
    Vi hittade engångskameror med blixt, på Harald Nyborg, för 39 kronor styck vilket också är ett bra pris.

• Anonym

Frisgard
    Blev det hyfsad kvalitet på bilderna?

• Evan

Vad kostar det att framkalla en engångskamera? Jag såg nämligen reklam på tunnelbanan idag att expert säljer engångkameror inkl. framkallning för 99 kr. Jag vet inte om det gäller alla butiker, några stod nämnda men jag minns inte så noga. Tror det var bl.a. Skärholmen, Vällingby och ja, jag minns inte så noga. Kanske står på någon hemsida?

• Therese F

Det beror på 39 kr och uppåt kan det kosta. Det var ändå billigt 99 kr för kamera och framkallning.

• Jungfrun

Vi gifte oss i lördags, vi hade knappt 60 gäster med borden precis som ni ska ha. Vi hade köpt 10 engångskameror (på Clas Ohlson, 49kr/st) och alla korten var knäppta innan dansen började...jag kan lova att det kommer att gå åt fler än vad man tror. hade vi vetat detta hade vi nog köpt 15 st till våra 60 gäster.

Svar på tråden Engångskamera......