• Timba

Hur stora presenter kan man önska av kompisar etc?

Jag undrar hur en presentlista kan se ut? Ska man välja lite smått/billigt och lite större saker så att allas plånböcker har råd eller ska man önska det man vill ha även om det kanske är för dyrt? Hur mycket pengar lägger folk på bröllopspresenter egentligen (var så längesen jag gick på bröllop)? Vill inte skinna mina vänner men har ju allt och lite därtill och vill inte ha mer ljustakar, kaffekoppar etc! Och upplevelser, tja då ska tre kidz ha barnvakt så det känns inte heller aktuellt.

Hur ser era önskelistor ut?

• Svar på tråden Hur stora presenter kan man önska av kompisar etc?
  • Semesterbruden

det låter jättebra

brudensara skrev 2008-06-02 21:13:09 följande:
    Jättbra att ha med både dyrare och billigare presenter, så att gästerna kan välja efter ekonomi. Det är bara bra att ha med större och dyrare presenter också, tycker jag, så att man kan välja att lägga ihop pengar och dela flera på en present om man vill.
  • 20080802

Om man inte tycker att man behöver något så kan man avsäga sig presenter. Vi skrev att det var nog gåva att de kom dit (de flesta har lång transport + boende) men om de prompt vill lägga ut mer pengar så kan de skänka till välgörande ändamål och så nämnde vi postgironummer till tre organisationer som vi gärna stödjer.

• DanKat

Kära nån, 1000kr per person, hur rika är folk egentligen??! Om jag någon gång skulle ge en så dyr present så skulle det vara när något av mina syskon gifter sig, men inte till någon annan. Det jag har hört att man "bör" ge är runt 300kr och det tycker jag är lämpligt

• Timba

Tack för era svar! Det är, som sagt, olika vad folk kan och vill ge. Får väl räkna att de lägger 300-500:- (kompisarna) och hitta på önskelista därefter också.

Välgörande ändamål är en fin tanke men ingenting jag önskar i bröllopspresent, dock när jag dör .

Har ni andra haft presentlista hos de som tar emot anmälningarna, på någon affär eller hur har ni gjort?

• Hofsan

Vi har vår önskelista på vår hemsida som gästerna fick i inbjudningskorten.

• Timba
    Hofsan skrev 2008-06-03 15:08:56 följande:
    Vi har vår önskelista på vår hemsida som gästerna fick i inbjudningskorten.
    Men är det inte risk för dubbelköp då? Eller?
  • Hofsan

Nja vi har ju önskat oss resebidrag...

• Hofsan

Man kan lägga ut önskelistor på bla Cervera och Duka. Då kan folk se vad som redan är köpt .

• Aleta

Hos någon som folk kan ringa till eller maila är nog bra, då kan de hålla reda på vad som är köpt eller inte.

• tolonta

Önska er presentkort i någon viss butik. T.ex. möbelaffär eller elektronikaffär... Det är också ett sätt som gör att folk kan lägga så mycket som de vill. Och de kan antingen lägga ihop en större summa och köpa gemensamt, eller köpa var för sig...

Svar på tråden Hur stora presenter kan man önska av kompisar etc?