Grogg virke hur mycket?
Ni som ska servera drinkar i baren. Vad ska ni ha för grogg virke o hur mycket köper ni? Hur mycket räknar ni till varje drink?
Jag räknar på 2 dl kan de va lagom till en 4:a?
Ni som ska servera drinkar i baren. Vad ska ni ha för grogg virke o hur mycket köper ni? Hur mycket räknar ni till varje drink?
Jag räknar på 2 dl kan de va lagom till en 4:a?
Detta har jag lånat från ett annat bröllopspar
STATISTIK
Lite siffror över vad som gick åt på deras bröllop.
88 sittande gäster (89 anmälda)
4 personer i personalen
2 personer i bandet
38 liter vitt vin
59 liter rött vin
4 liter whiskey
3 liter gin
6 liter vodka
0,5 liter konjak
2 liter Jägermeister
2 liter Baileys
30 liter mousserande vin
40 liter groggvirke
10 liter bubbelvatten
sen beror det på om man ska ha sjävservering eller att det ska blandas av ngn. Vi ska ha självservering och kommer nog att hamna ngt över på vissa saker o mindre på annat t ex rött vin då det bara kommer att vara vitt o öl till middagen. sen ska vi servera tre snapsar á 4 cl. till kaffet blir det dooleys o konjak eller ngt sånt
ok de måste ha varit sketfulla allihop. Räknade lite och kom fram till att då måste varje person ha druckit 1,4 liter vin och 20 cl sprit pp. Inte illa för gamla farmor HEHE . Det låter mycket, men som sagt hellre för mycket än för lite...
Precis, hellre att det blir över än att de tar slut! Gifter oss 28 juni så kanske e väldigt varmt då. Då går de åt en hel del
Håller med dig hellre att de blir över vi gifter oss i augustio är nog varmt då oxå....
Vi har köpt nästan lika mycket som de, fast inte så mycket sorter. Man måste ju tänka att alla kanske bara dricker drinkar då måste de ju iaf få ca4 var, om alla bara dricker öl o om alla bara dricker vin, så går det ju åt en del. Nu kommer det ju inte att vara så men man måste ju tänka så att alla får av allt. Men sen vad de dricker spelar ju ingen roll då har man köpt så att alla får något att dricka iaf o utan att det tar slut, vore ju pinsamt om det gjorde det.....
mazaba
jovisst - men enl inlägget var det vad som gick åt, och det har jag mkt svårt att tro på
man kan räkna med att 10-20% av alla gäster inte dricker en droppe
de flesta dricker normala mängder (1+2+1glas till maten + ca 2 efteråt) då hamnar man på motsvarande en tredjedels flaska starksprit per de som dricker eller en fjärdedels utslagen på alla
jag har aldrig varit på en fest där det gått åt mer än motsvarande ½ flaska starksprit per skalle (inte ens på Chalmers)
om de har gjort av med nästan en hel flaska per gäst så kan man börja undra hur många som magpumpades, hur många som låg och kräktes i hörnen, hur många som körde onyktra, hur många alkoholister som egentligen var på bröllopet
Tror att vi kommer få en del över och hoppas de, är ju en sommar efter med förhoppningsvis många mysstunder
näe så mycket dricker de ju inte men en vin flaska per person kan man ju få i sig utan problem o då är man onykter börjar man dricka mer blir man full.... likaså 4 -5 drinkar per person inga problem heller är ju en lång kväll o natt o mycket mat så lite extra drinkar o vin o öl får man säkert räna med. Men visst inte lätt att beräkna skit svårt.
Gäller ju kolla datumen så man inte sparar för länge så de blir gammalt.