• Vi2alltid

Grekisk ö!!

Jag vill ha finkorning sandstrand, pool, och inte för dyrt :)

Vilken grekisk ö rekommenderar ni?

• Svar på tråden Grekisk ö!!
  • markusofrida

Precis som några nämner så är Zakynthos jättevackert! En favorit som jag har är även Kreta.

Vi kommer själva åka till Skiathos på bröllopsresa. Har hört från många att det är en vacker ö och att det finns många fina sandstränder (om sanden är finkornig vet jag inte :))

• Utomlands 2008

Tipset är att läsa in dig/er på de grekiska öarna genom guideböcker, resekataloger och ffa Greklandsentusiatsajten nr 1: www.kalimera.nu

• swordfish

Varför inte Rhodos!? jag har tidigare varit på västkusten men nu ska vi till ostkusten, Faliraki.
    Samos är en väldigt grönskande vacker ö också!

• emelieochlinus

Har varit på ganska många ställen i grekland. Ö-luffade förra sommarn. Vare sig man vill åka charter el på egen hand så rek jag Naxos och den bästa stranden heter Plaka beach om man vill bo lugnt vid fin strand. Vill man ha mer komers ska man bo någon annan stans. (här finns ett par supermarkets och några restauranger men det är nära till Agia Anna där det finns mer utbud) Bodde på hotell "harmony". Enkelt men fräsht.

Lägger ut ett par strand-bilder från Plaka Beach i mitt galleri lite temporärt.

Håller med "utomlands 2008" om att www.kalimera.nu är en väldigt bra site.

• emelieochlinus

Glömde säga att vi bokade "harmony" via Apollo, och att det fanns pool.

• Vi2alltid

Tack va söta ni är allihopa, jag har kikat en del på kalimera oxå!
    Underbara bilder oxå, Emelieochlinus!

Vi har tittat lite på Harmony, men min sambo är snål och vill inte lägga mer än 8 000...
    Men det är bra att få konkreta tips!

Fick tips om Lesbos oxå, men andra säger att det inte är bra där? Ganska nytt resmål tror jag... Nån som vet nåt om stället?

Puffar för fler erfarenheter av Karpathos, Kefalonia och Samos oxå!

• stinakina

pythagorion (ursäkta ev stavfel) stenstränder, men helt ok, mysigt i hamnen,åkte dock en dag till en sandstrand (psilli amos,återigen stavfel om jag inte minns fel, betyder typ "fin sand")

Vi2alltid skrev 2008-05-26 11:45:18 följande:
    funderar på samos oxå... vilket område var ni på? har tittat lite på Votsalakia...
  • Juliazzb25

Eftersom jag jobar på en stor resebyrå så tycker jag att du ska gå in på nån av de större resebyråerna som säljer allt och fråga lite...

där kan ni verkligen få mycket hjälp.

Jag märker att ni velar ganska mycket...du ska oxå veta att ngt som nån annan tycker är bra behöver inte du tycka är bra så därför tycker jag att ni kan få mycket hjälp på resebyrå.

en annan sak som jag kan rekomendera är att kolla i charter kataloger.

Apollo har stor utbud vad det gäller grekland och den grekiska ö världen.

Hoppas att du hittar ngt snart

lycka till

• Vickan85

Har varit på Kefalonia o Zakynthos,men tyckte nog naturen o omgivningarna var mysigare på Kefalonia. Inte så mkt "turitat" heller! Så Kefalonia kan jag varmt rekomendera!!

• Det stora Blå

Om ni letar efter vita sockerbitshus med blåa dörrar och blåa fönsterkarmar och billiga restauranger så rekommenderar jag TUNISIEN (men inte Djerba).

Karpathos är rätt blåsigt, något för surfare.
    Mytilini = Lesbos är ett "gammalt" resmål, men det har varit ett uppehåll i resor dit till för några år sedan. Kanske säger en del.

Kos, och vissa resmål på Zakynthos är för ungdomar.

Våra favvosar är Skithos, Skopelos, Samos, Kreta, då med charter alltså.

Åk dit det finns mycket greker och grekiska turister t ex Thessaloniki, då blir priserna annorlunda jämfört med de "heta" ställena för nordbor.

• helenekl

Nu är jag och min maken hemkomna från den vackraste ö vi någonsin varit på; Grekland- Kefalonia- Lassi.
    En paradisö om man inte vill ha party o störande grannar

Det var så vackert så det är svårt att beskriva med ord. Vi hyrde bil så vi kunde utforska droppstensgrottor, Melassini Lake, Myrthos osv.

kan VARMT rekommendera denna ö!

Vi ska dit så snart vi kan igen, denna gång med vår dotter

Svar på tråden Grekisk ö!!