• Vi2alltid

Grekisk ö!!

Jag vill ha finkorning sandstrand, pool, och inte för dyrt :)

Vilken grekisk ö rekommenderar ni?

• Svar på tråden Grekisk ö!!
  • Novemberbröllop08

Jag har varit på många grekiska öar och tycker att Korfu och Zakynthos är finast. Beror lite på när du ska åka dock.

• Vit ros

Lefkas är jättefint. Men i nidri där jag var fanns det bara stenstrand. Men vi åkte runt till dem mest underbara stränder. Men det finns säkert fler orter.

• stinakina

Vi har varit på Samos och Kefalonia..jättefint...

• helenekl

Vi ska till Kefalonia på smekmånad snart

Har inte varit där ännu men har fler i bekantskapskretsen som är Greklandssemestrare o dom verkar vara mest nöjda med Kefalonia

Vi är ute efter sandstränder o mysig avkoppling i lugn miljö men är man ute efter mer party ska man nog någonannanstans

• Vi2alltid

Åh va härligt! Du kanske kan berätta sen när ni är tillbaka? ;)

Vilket hotell har ni tittat på? Och vilket bolag reser ni med?

080408 1 skrev 2008-05-26 09:17:12 följande:

Vi ska till Kefalonia på smekmånad snart Har inte varit där ännu men har fler i bekantskapskretsen som är Greklandssemestrare o dom verkar vara mest nöjda med KefaloniaVi är ute efter sandstränder o mysig avkoppling i lugn miljö men är man ute efter mer party ska man nog någonannanstans
  • Anja 19 juli 2008

Jag har oxå hört (min syster har båtluffat bland de grekiska öarna och varit där mycket) att Zakynthos ska vara något av det vackraste... Hon talar lyriskt om Zakynthos

• Tooticki

Kan annars tipsa om grekiska fastlandet, Halkidiki. jag och min man var där förra sommaren. Det är mest greker som semesterar där. god mat, turkost vatten, långa stränder med vit, finkornig sand. Mycket saker att göra (trekka, cykla, dyka, snorkla, båtutflykter etc) och även möjlighet till avkoppling.

www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grekland/Halkidiki/

• Vi2alltid

funderar på samos oxå... vilket område var ni på? har tittat lite på Votsalakia...

stinakina skrev 2008-05-26 09:03:11 följande:
    Vi har varit på Samos och Kefalonia..jättefint...
  • Vi2alltid

Oj, ja varför inte... :)

Tooticki skrev 2008-05-26 10:54:14 följande:
    Kan annars tipsa om grekiska fastlandet, Halkidiki. jag och min man var där förra sommaren. Det är mest greker som semesterar där. god mat, turkost vatten, långa stränder med vit, finkornig sand. Mycket saker att göra (trekka, cykla, dyka, snorkla, båtutflykter etc) och även möjlighet till avkoppling.www.apollo.se/Travelling+with+apollo/Catalogu.../
  • helenekl

Vi åker med Airtours och ska bo på ett hotell som heter Sissy.
    Min syster har bott där, det är ett lägenhetshotell så vi kan göra vår egen mat vissa dagar o äta ute andra. Det ska bli så mysigt o jag längtar!!

Svar på tråden Grekisk ö!!