• Ceasara

Vinterbröllop 08/09 nr 2

Vår gamla tråd stängdes. Dags för en ny...

• Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2
  • Nancy Drew

Och min mamma ska betala mina blommor, det är tydligen tradition i hennes sida av släkten.

• MagdalenaH

Kul för er som berättat

Idag ska vi, jag och blivande, ut och kika efter skor til mig. Måste ju hitta ett par. Ska kolla i varenda butik i hela stan!

• Vargtassa

Kära vänner i denna ärade församling ;)
    Jag och min sambo pratade om bröllopet igår eftersom jag har förlorat jobbet. Vi har lite pengar sparade och min m2b tyckte att vi skulle gifta oss ändå! Även om jag inte har hittat nåt jobb. Nu är det ju ganska lång tid kvar till feb men man vet ju aldrig vad som händer.
    Så det verkar som att jag blir kvar här ändå!!
    *wiiiiieeeeeee*

Vad roligt att folk har börjat berätta för sina nära! :)
    Jag vill så gärna men ska försöka hålla mig så det blir en överraskning när vi skickar ut inbjudningarna..

• jennie niklas

Det är roligt att se minerna på folk när man berättar!!:)

Vi berättade ganska tidigt för mina föräldrar att vi bestämt datum när vi ska gifta oss. Min pappa har varit på oss länge, (vi har varit tillsammans i 9 år och har tre barn) så nu tyckte han det var dags. Han ska betala halva bröllopet så v i tyckte det var bra att berätta så tidigt som möjligt. Men ingen annan vet, förrutom tärna och bestman. Så det ska bli skoj när inbjudningarna skickas ut...!

• blacknwhite

magdalena H
    Jag har köpt röda på www.dousheng.cn
    Kan kolla i galleriet.
    Dom e vinröda o inte riktigt den färgen som det ser ut på bilden.
    man kan beställa vilken färg man vill o jag ändrade även till lägre klack.
    Dom har massa modeller o även klännngar att välja mellan på hemsidan.
    Jag e super nöjd med mina
    köpte även väska o klänning till tärnan.

• ingenjörsbruden
    blacknwhite skrev 2008-08-18 11:40:22 följande:
    magdalena HJag har köpt röda på www.dousheng.cnKan kolla i galleriet.Dom e vinröda o inte riktigt den färgen som det ser ut på bilden.man kan beställa vilken färg man vill o jag ändrade även till lägre klack.Dom har massa modeller o även klännngar att välja mellan på hemsidan.Jag e super nöjd med minaköpte även väska o klänning till tärnan.
    Hmmm....är du säker på att du köpt väska o klänning där....väska kan jag nog köpa då de brukar vara lite kantiga.....men klänning?! Känns lite hårt, stelt o lite mkt el kanske?!
    *hihihi*
    Har du en annan länk?
  • Vargtassa

*skratt* var oxå in där och kollade men det kändes lite fel...

ingenjörsbruden skrev 2008-08-18 12:54:54 följande:
    Hmmm....är du säker på att du köpt väska o klänning där....väska kan jag nog köpa då de brukar vara lite kantiga.....men klänning?! Känns lite hårt, stelt o lite mkt el kanske?! *hihihi*Har du en annan länk?
  • MagdalenaH

Ja inte fan hitta man nå skor idag heller. Var nog in i varenda skoaffär men dom har faktiskt ingenting som ens kan lika brudskor. Skitstad!
    Åker till Turkiet om 12 dagar så tänkte kolla om dom har något kul. Anars åker vi ändå till Sthlm i höst och där MÅSTE det ju finnas en hel uppsjö av skor, eller?

• ingenjörsbruden
    MagdalenaH skrev 2008-08-18 15:50:09 följande:
    Ja inte fan hitta man nå skor idag heller. Var nog in i varenda skoaffär men dom har faktiskt ingenting som ens kan lika brudskor. Skitstad! Åker till Turkiet om 12 dagar så tänkte kolla om dom har något kul. Anars åker vi ändå till Sthlm i höst och där MÅSTE det ju finnas en hel uppsjö av skor, eller?
    Har du kollat brandos på nätet?! De har en hel del skor...vet dock inte om de har några röda.

Annars känns det som att du kanske ska gå in i en brudklänningsaffär o kolla med dem.....oftast så har de skor i fler färger eller som man kan få färgade......
  • 2e advent

Åhhh Idag hittade vi äntligen en lokal jag trodde inte att den skulle vara bra alls men den var skitbra!!!

Nu kan jag verkligen sätta igång att ohämmat pyssla klart inbjudningskort och andra roliga saker för nu är det mesta löst!!

Svar på tråden Vinterbröllop 08/09 nr 2