• Hammerman

    På söndag drar det igång! Nu jävlar!

    Haha, man tackar man tackar. Alltid roligt att någon tycker att man är sexig

    Är dessutom kul om den här bloggen kan inspirera andra som vill tappa några kilon. Det går! Det handlar bara om att ha rätt inställning till det hela. Just inställningsbiten är något jag själv haft väldiga problem med. Men hamnar man bara rätt mentalt, då klarar man det.

    Mitt tips är att du kör promenader varvat med styrketräning. Funkar hur bra som helst, och är något alla kan göra. Lycka till!

  • Hammerman

    Jag har varit och köpt sådana där viktmanschetter. Dom väger 2,5 kg styck och jag har dom på hand och fotleder. Ger promenaderna lite extra krydda.

    Dessutom har jag fått ett någorlunda rörligt arbete på ett sågverk. Har som smått börjat lägga in lite styrketräning också.

    Ska bli kul att se vad vågen och måttbandet visar på tisdag.

  • Hammerman

    Jag har hunnit med två långpromenader med dom, + en kortis (jävla regnande) men jag har inte upplevt något obehag än, frånsett att dom på benen halkat ner och jag fått spänna om dom så dom inte ligger över foten och skaver och jävlas.

    Dom jag har är rätt breda och fyllda med något sandliknande, så jag tror att dom fördelar vikten rätt bra. Och 2,5 kg är inte så värst mycket faktiskt, framförallt inte på benen. Visst väger jag 10 kg mer med allting på, men samtidigt så är ju inte människor som väger 10 kg mer än mig invalidiserade på grund av vikten heller. Promnenaderna känns däremot av lite mer, och det är ju precis det som var tanken.

  • Hammerman

    Jag köpte dom på Sporthuset i Umeå. Energetics heter märket och dom fungerar rätt hyfsat. Det fanns frökenmodeller om halvkilot men det kändes fel att inte skaffa tyngsta modellen med en gång.

    Ny uppdatering imorgon!

  • Hammerman

    Kitos Vintergården ja Äntligen är det min tur!

    Du, fyra kg är inte alls dåligt. Se det så här istället; om du aldrig bestämt dig för att gå ner i vikt hade du haft kvar dom där fyra kilona, kanske plus ett och annat extrakilo. Sen går det inte att rå över omständigheter som förkylningar heller. Just därför är det bra att tänka i långa tidsrymder och ställa realistiska krav på sig själv istället för att närmast hysteriartat sätta 12 kg på en månad eller något annat absurt som mål. Det tar tid att förändra vanor på djupet men när man väl kommit dit är vikt och midjemåttet bara en tidsfråga.

    Jag tycker du har varit duktig!

  • Hammerman

    Äntligen är det min tur skrev 2008-07-01 20:28:14 följande:


    TACK. Du med.ja vi kämpar på eller hur.... O så snygga vi ska bi sen då
    Vi ska dominera stränderna 2009, var så säker!
  • Hammerman

    Köpte en ny våg inför hela den här Beach 2009-grejen. Det fanns vågar med någon slags fettmätningsfunktion, hur tusan dom nu mäter det. Dom var så dyra att jag inte brydde mig. Den jag har nu är digital och mäter med ett hektos exakthet (den gamla är mekanisk och ungefär lika exakt som ett vattenur).

    Jag vet inte hur man mäter kroppsfett annars. Men jag resonerar som så, att så länge midjemåttet krymper så måste ju späcket lämna kroppen, och så länge det gör det är jag nöjd.

    Grattis hursomhelst!

  • Hammerman

    Jo, jag brukar alltid dubbelväga mig, särskilt igår när den bara visade på -2 hg och jag kände mig tvungen att dubbelkolla. Men men, vågen är ju bara några veckor gammal och används bara en gång i veckan så än ska väl inga fel hunnit hända med den.

    Kul att höra att midjemåttet minskar på fler av oss! Muskelkilon skadar det inte att man får fler av.

  • Hammerman

    Två hekto är lägsta noteringen hittils, och jag hoppas att det dröjer innan jag är nere på en såpass lågt resultat igen. En dröm jag har är ju att ta mig under tresiffrigt innan det här året är slut (styvt 12 kg är ju knappast omöjligt att klara på nästan ett halvår), men vi får se hur det går med det. Får öka träningsdosen lite till helt enkelt och hålla tummarna.

    Det som oroar mig lite är att jag ska åka ner och hälsa på släkt i Göteborgs utkanter veckan som kommer, och då finns det alltid risk för en viss överkonsumtion av diverse dåliga ting i kombination med alltför lite aktivitet... får klura ut något.

    Hur går det med viktminskningen, Originalrosen? Ett tips är att du försöker lägga in morgonpromenader, minst en halvtimmes rask promenad innan frukost. Lyckas du få in det i din vardagsrutin kommer resten att komma av sig självt. Mp3-spelare är ingen dum attiralj att ha heller.

  • Hammerman

    Jag kommer med största sannolikhet att frossa i öl och rött kött i alla dess former, måste ju behålla någon form av heder.

    Får kompensera med att röra på mig allt det som går där nere.

    Tråkigt att höra om knäskadan. Gör bara det läkaren ordinerar så läker det nog ihop igen. :)

Svar på tråden På söndag drar det igång! Nu jävlar!