• bollöga

vad ska jag göra?

Hejsan alla!
    Fler än jag som har struliga familjerelationer? Jag håller på o filar på vår gästlista och börjar misströsta ang min närmaste familj. Har 3 syskon med familjer. Problemet är min bror.... vi är halvsyskon och har nästan igen kontakt förutom släkt födelsedagar o sånt. Han vill inte träffa mig för att dåliga minnen verkar ploppa upp, och nu funderar jag om jag måste bjuda han på vårt bröllop. Om jag bjuder mina andra syskon så måste jag bjuda honom? Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Hans fru har inte ens hälsat på min m2b en enda gång. och min bror kläcker bara spydigheter ur sig när/om vi ses. Vet heller inte hur jag ska förklara att eller varför jag inte bjuder dem.
    Fasen! Jag vet verkligen inte ut eller in....

Hjälp mig snälla!

• Svar på tråden vad ska jag göra?
  • Januari2009

Förstår ditt problem, men jag tycker att MyStyle har rätt i att ställa honom mot väggen om han frågar.
    Men om er relation nu är så dålig borde han väl tycka det är skönt att inte bli bjuden?!

Om du känner dig så pass stark att du kan sträcka ut handen och prata med honom så vet du iallafall att du gjort ditt bästa, väljer han att inte ta den så kan du gå vidare i livet med gott samvete.

• bollöga

Tack snälla för era svar, känns skönt att läsa det ni skriver.. får ta mig i kragen o ta mod till mig...

• Januari2009

Lycka till, hoppas det går bra för dig!

• bollöga

Det jag är rädd för att att mina andra syskon ska säga att är inte alla bjudna så kommer inte vi heller.. och då står jag där helt ensam...

• MyStyle

Ja det vore ju trist. Men som Januari2009 säger, om du gör de sakerna, så kan du tala om för de att du har gjort vad du kunnat. Det borde de förstå. Det är inte en enkelriktad gata det där. Det krävs två.
    Men ärligt talat om de säger så så tycker jag att de inte är värda att fälla ens en tår över. Man tar inte ställning MOT ett syskon. Ska man blanda sig så får man försöka hjälpa till att lösa situationen istället.
    Vet de inte ens om situationen så kan du ju informera dem om den, men vet de om den och ändå säger så, ja, då är de inte mycket värda.

bollöga skrev 2008-05-20 21:17:36 följande:
    Det jag är rädd för att att mina andra syskon ska säga att är inte alla bjudna så kommer inte vi heller.. och då står jag där helt ensam...
  • bollöga

mm det har du mystyle så rätt i ... tack!!! börjar klarna nu!

• MyStyle

Jag hoppas verkligen att löser sig till det bästa för er! Och att ni får en underbar dag

• bollöga

Det kommer det att göra... och det kommer vi att få, oavsett vad som händer.. tack snälla! tack alla! känns så bra att få skriva av sig o se att man inte e ensam! kramar alla! Återkommer o berättar!

• foaLoKe

Det är din och din blivande mans dag, bjuda bara dem ni vill umgås med! Dem som gör er båda lyckliga! Vi gör så i alla fall...

• johansdotter

jag har inte läst hela tråden...men tycker att bjud dom du vill.
    Skit i brorsan om ni ändå inte umgås.

Jag har själv strulig familjebild och bjuder själv bara dom som jag vill ha där på våran dag.
    Jag skulle själv inte vilja bli bjuden på en fest eller ett brllop där dom som bjuder egentligen inte vill ha mig där...
    För DET kan jag sga är värre...råkade ut för det en gång....hua....

• bollöga

mm det är sant! Som sagt jobbigt då det är min storebror och jag skulle vilja ha bra kontakt med han men han vill inte/kan inte för det gör att han mår dåligt..

Och om han inte vill så kan jag inte göra så mycket åt saken.Så ni har nog så rätt, vi ska bjuda dem som verkligen vill vara där och fira tillsammans med oss!!

kramar till Er alla!!!

• lillP

har inte läst alla inlägg, så med risk för upprepning...
    kan du inte fråga honom om han är intresserad av att komma på ert bröllop? om han inte är det så behöver du inte bjuda honom. när du frågar honom är det ju bara att du förklarar varför du frågar innan du skickar ut inbjudan.

• Piha

Vad jag förstått av din text har du inga problem med honom utan att det är han som ev. har svårt att umgås med dig.

Så, varför inte låta honom avgöra. Skicka en inbjudan (fin gest), vill han komma är det väl bara trevligt, vill han inte så är det ju hans val.

Då har du ryggen fri för ev. skitsnack i släkten. Du har uppfört dig vuxet och bjudit till, han får göra valet om hur han vill bete sig.

// P

• bollöga

Det är sant, slippa allt snack!

• lillabruden

hejhej... om du tänker bjuda honom iallafall (jag hade inte gjort det men det är lättare sagt än gjort - jag vet!) så sätt honom i samma placering som ni fick och se till att tårtan är slut när han kommer till den!! Ge honom vad han ger dig, han förtjänar ju inte mer!

Och det finns inga halva människor....dålig resonemang, du får ursäkta men ni har halva DNA samma!!! därav halvsyskon! har han något agg mot dig eller? verkar så =(

Svar på tråden vad ska jag göra?