• bollöga

vad ska jag göra?

Hejsan alla!
    Fler än jag som har struliga familjerelationer? Jag håller på o filar på vår gästlista och börjar misströsta ang min närmaste familj. Har 3 syskon med familjer. Problemet är min bror.... vi är halvsyskon och har nästan igen kontakt förutom släkt födelsedagar o sånt. Han vill inte träffa mig för att dåliga minnen verkar ploppa upp, och nu funderar jag om jag måste bjuda han på vårt bröllop. Om jag bjuder mina andra syskon så måste jag bjuda honom? Jag vet verkligen inte vad jag ska göra. Hans fru har inte ens hälsat på min m2b en enda gång. och min bror kläcker bara spydigheter ur sig när/om vi ses. Vet heller inte hur jag ska förklara att eller varför jag inte bjuder dem.
    Fasen! Jag vet verkligen inte ut eller in....

Hjälp mig snälla!

• Svar på tråden vad ska jag göra?
  • Lillsnufflan

Om ni inte umgås ser jag ingen anledning till varför du ska bjuda honom. Speciellt inte om han inte vill träffa dig!

Fast jag förstår att det känns jobbigt.

• bara jag

Min svägerska hade precis samma problem förra året då hon gifte sig. Det slutade med att hon bjöd sina halvsyskon ändå. Men placerade dem lite längre ifrån hennes "riktiga" syskon.

• lillabruden

tror du han vill komma på bröllopet då?

jag förstår precis vad du menar med dem andra syskonen....hur ser deras relation ut med honom? om det är samma tycker jag att du inte ska känna nån press och låta bli att bjuda honom, men annars kanske det är lämpligt att hitta nån lösning....kanske ett annat syskon kan prata med honom?
    Kan ju vara så att han tackar nej till att komma,....?

• Aleta

Om det känns jobbigt för dig att inte bjuda honom, så prata med honom. Säg hur du känner och fråga om han verkligen vill bli bjuden eller om han bara tycker att det är jobbigt.
    Detta är en chans för dig att sträcka ut handen och tar han den inte så behöver du inte må dåligt över det i fortsättningen i alla fall.

• bollöga

Jag har en riktig syster, men min bror brukar alltid säga att det finns inga halva människor, därav inga halvsyskon, men ibland undrar jag. Han har ju aldrig sagt till mig att han inte vill träffa mig men jag är den enda av syskonen som aldrig är bjuden hem till dem fastän de har bjudit alla enligt hans fru. så varför skulle jag måsta nu... men oavsett så är det hemskt svårt. När syskonen börjar prata o ringa runt o de inte e bjudna...
    får så ont i magen...

• bollöga

Som sagt, alla de andra har kontakt och träffas, bara lillan som inte får vara med...:(

• bollöga

Kan ju inte fråga han heller för då råkar de som han pratat med illa ut... sitter liksom lite fast här! om han vill komma? Ja du bra fråga, jag vet faktiskt inte!

• MyStyle

Jag förstår om det är svårt. Men jag hade ställt honom mot väggen om han frågat varför han inte var bjuden. Hade i princip sagt att vi umgås ju aldrig. Jag kan känna att det är er dag, och inget eller ingen ska få er att må dåligt den dagen...

Men som sagt förstår om det är svårt. Kan du inte kolla med dina föräldrar, förklara för dem vad som hänt(om de inte redan vet) och hur du känner och låt de komma med sina synpunkter.

Men om ni är de enda som aldrig är bjudna till honom så är det ungefär samma sak som att ni inte umgås. Då BEHÖVER ni ju inte bjuda dem... Var ni bjudna till hans bröllop?

• bollöga

jo det var jag, vi satt längst bort när tårtan serverades var den slut när vi kom...

Min mamma känner till allt och det är lika jobbigt för henne

• bollöga

Som sagt jag blir så less på allt ihop. min förhoppning är att de är bortresta för de reser ofta bort till vintern, de var inte ens på min systers bröllop för då var de ju bortresta till Thailand, hoppas samma nu....

Svar på tråden vad ska jag göra?