• Tessan K

Presenter till tärna,bestman o toastmastrar

Hej!

Vi vill gärna köpa någonting till vår tärna,bestman och våra
    toastmastrar. Är det någon som har lite bra ideér? Alla tips är välkomna!

/Therese

• Svar på tråden Presenter till tärna,bestman o toastmastrar
  • Luuna

Jag har idag gett alla presenter till mina tärnor och min blivandes marskalkar. (Gifter oss på lördag den 24/5). Anledningen att vi ger det innan är att vi har köpt fyra små fina lådor. I tärnornas har jag lagt i saker de skulle kunna behöva till bröllopsdagen... men som de även har nytta av sedan. Halsband, armband, örhängen. Ansiktsmask, läppglans, ögonskugga och ett nagellack. De blev överlyckliga. Till marskalkarna är det nästan samma tema. I deras små lådor ligger svarta strumpor, speciella manchettknappar köpta för deras smak så de kan ha dem igen, svarta kalsonger som jag tryckt deras namn och annat på med textilfärg, och även ett litet presentkort på systemet. Till vårt värdpar har vi plockat ihop en korg som passar dem. Utgick från en Gårdsbutik vi har här i närheten med Småländsk (de bor i Sthlm) och gjord på stället marmelad, saft, mjöd, kryddor. Fyllde sedan på med ett gott kärlekste och fin choklad som de gillar. Har inte gett den korgen ännu, men tror de kommer gilla den. Inget av detta blev för dyrt, men det är ändå enormt uppskattat.

• tofflisar

Vilka roliga presenter! Ska nog knycka den idén

Luuna skrev 2008-05-20 19:51:27 följande:
    Jag har idag gett alla presenter till mina tärnor och min blivandes marskalkar. (Gifter oss på lördag den 24/5). Anledningen att vi ger det innan är att vi har köpt fyra små fina lådor. I tärnornas har jag lagt i saker de skulle kunna behöva till bröllopsdagen... men som de även har nytta av sedan. Halsband, armband, örhängen. Ansiktsmask, läppglans, ögonskugga och ett nagellack. De blev överlyckliga. Till marskalkarna är det nästan samma tema. I deras små lådor ligger svarta strumpor, speciella manchettknappar köpta för deras smak så de kan ha dem igen, svarta kalsonger som jag tryckt deras namn och annat på med textilfärg, och även ett litet presentkort på systemet. Till vårt värdpar har vi plockat ihop en korg som passar dem. Utgick från en Gårdsbutik vi har här i närheten med Småländsk (de bor i Sthlm) och gjord på stället marmelad, saft, mjöd, kryddor. Fyllde sedan på med ett gott kärlekste och fin choklad som de gillar. Har inte gett den korgen ännu, men tror de kommer gilla den. Inget av detta blev för dyrt, men det är ändå enormt uppskattat.
  • Tessan K

Tack för alla tips!

Små korgar med lite blandat i är ju alltid
    kul att få så jag kanske också knycker den ideen

Vill gärna ha ännu mera tips om ni kommer på några!

• Tessan K

Tack för alla tips!

• Tessan K

Tack för alla tips!

kul att få så jag kanske också knycker den idén

• Tessan K

Tack för alla tips!

• Tessan K

Tack för alla tips!

kul att få så jag kanske också knycker den idén

• Tessan K

Oj , vad många svar det blev Min dator är så seg - det hände ingenting när jag skulle posta inlägget så jag tryckte flera gånger, men uppenbarligen så funkade det

• snippy 19juli

till tärnorna har vi köpt ett halsband och en lyckosten! bestman vet jag inte än?

• BlivandeFruJohansson

Tärnan kommer få en parfym och nått mer. Bestman tror ja ska få en fin plunta, som sambon då kommer få ge under dagen när dom gör iordning sig. Till Värdinnan & Toastmastern (dom e gifta) kommer nog få lite dricka. De tycker dom om

• BlivandeFruJohansson

Nån som vet vart man kan köpa en fickplunta till ett bra pris?? Vill gärna ha med gravyr oxå..

Svar på tråden Presenter till tärna,bestman o toastmastrar