• Monken

Tacktal?

Vi funderar på att hålla ett tacktal, men... vad ska man säga? Kort eller längre? När ska detta tal i så fall hållas?

Hur tänker ni göra?

• Svar på tråden Tacktal?
  • AnnaochHenrik

Vi tänker nog resa oss när kaffet är uppdrucket och själva festen ska dra igång, och tacka för att så många ville komma, och tala om hur glada vi är för att så många rest så himla långt för att dela vår dag... Typ så, inget avancerat. Väldigt kort och enkelt, och sen blir det party

• Sommarbrud 2008

Jag var på ett bröllop förra året där brudparet andades in helium (Teknikmagasinet) innan de höll sitt tacktal. Då spelar det inte så stor roll vad man säger ;) Det blir bra ändå!

• Monken

Den var bra!!
    Sommarbrud 2008 skrev 2008-05-19 19:00:37 följande:

Jag var på ett bröllop förra året där brudparet andades in helium (Teknikmagasinet) innan de höll sitt tacktal. Då spelar det inte så stor roll vad man säger ;) Det blir bra ändå!
  • Sommarbrud 2008

Vi ska ge det tipset till vår TM, då härmas vi ju bara lite ;)

• 16 augusti

vi hade också tänkt hålla någon form av tacktal så jag undrar också som du monken, var, när, hur.
    Någon som gjort det med hjälp av rim för tycker det skulla bli lite roligar, eller kanske en sång?

• Monken

Ja, rim var en kul ide!! Det ska jag börja fila på!!!

• furillen

jag har också varit inne på kort tacktal men min m2b tyckte det lät knäppt, så gör man väl inte? men det hade vart fint. så många som gjort så mycket, rest så långt och framförallt familj som är med och betalar.

• MJ 2008

Eftersom vi står för festen själva, så kommer vi ha ett välkomsttal vid förrätten. Vi har inte funderat på hur det ska se ut än...

• 16 augusti

när ni funderat och har era tal klara kan ni väl skriva vad ni har tänkt säga, är nyfiken. har själv idetorka, vad ska man säga?

• GladaEmma

Vi kommer ha en tack-vers i festhäftet där vi tackar de som hjälp till och även riktar ett allmänt tack till alla som kom.

Svar på tråden Tacktal?