Inlägg från: Fredrik och Sabine |Visa alla inlägg
  • Fredrik och Sabine

    Någon som vill hänga på o pulverbanta?

    jag började en kick-start kur med allevo igår....Började med hallon-banansmaken som var skitvidrig. Då trodde jag inte jag skulle fixa det. Men så hade jag även choklad och potatis&purjolökssoppa med och de var faktiskt helt okej.

    Jag var jättehungrig hela dan igår, men idag har det faktiskt inte varit så farligt alls.
    De säger ju att 3:e dan är värst så vi får väl se imorrn

    Jag ska banne mig klara de här 14 dagarna. Dock så kommer jag att fuska på lördag kväll då vi har fest ute vid vår sommarstuga. Då blir det sallad och kyckling. Känns ju lite trist att sitta med en pulvershake då
    Men förutom det så ska det gå att bara köra ren kur i 14 dar.

    Lycka till därute.
    Det här klarar vi!!

  • Fredrik och Sabine

    åhh vad tråkigt det är med pulver...och min kära blivande man säger att min andedräkt inte är helt fräsch....Och detta efter bara 2 dar...hur ska det då vara efter 14

    Nån annan av er som har kört pulver förut? Stod ni ut i 14 dar utan att fuska? Hur mkt gick ni ner?
    Känner att jag behöver lite pepp för att palla....

  • Fredrik och Sabine

    jag kunde faktiskt inte hålla mig utan vägde mig imorse efter bara 2 dagars pulver...och vågen visade redan på -1,6 kilo!!
    Det om nåt gör ju att man blir peppad att fortsätta

    Hoppas det går bra för er andra.
    Nu ska jag hälla i mig en jääättegood (ehh) chokladshake.

  • Fredrik och Sabine
    propp skrev 2008-06-25 11:24:53 följande:
    Jag är inne på min 4:e dag och har bara tappat 2 hg...:(
    Men du kanske inte har lika mycket att ta av som jag har?!? Då brukar det gå långsammare ju... Jag har ju ca 20 kg att bli av med.
  • Fredrik och Sabine

    Anna Sol skrev 2008-06-25 11:31:44 följande:


    Jag tipsar om att köpa de färdigblandade drickorna, de är mycket godare. Speciellt Naturdiets smoothies. Smakar hur gott som helst.:) Det blir ju helt klart dyrare, men smaken är ju så mycket bättre.
    Jag tycker faktiskt att Allevos choklad och potatis-purjolök är riktig goda. Trots allt!
    Däremot deras hallon-banan är ju fullständigt vidrig!

    Kämpa på tjejer!
  • Fredrik och Sabine

    Propp - jag fattar inte riktigt vad du menar med att det blir för många kg att tappa nästa vecka?!

    Om du bara har 3 kg att gå ner så kanske det tar tar längre tid....jag vet inte
    Hoppas du når ditt mål iaf

  • Fredrik och Sabine

    Propp - aha då förstår jag
    Hoppas du lyckas med dina kilon.

    Hnne- jag väger mig varannan dag - också för att jag vill se resultatet och inte kan hålla mig ifrån att se om det har hänt nåt. Och på två dagar har jag gått ner 1,6 kg. Känns nice
    Hoppas på några kilon till innan kuren är slut - om 11 dagar suck!
    Jag hoppas verkligen jag pallar med pulver hela tiden - förutom på lördag då jag medvetet ska fuska.

    Men man har ju hört om de som har gått ner 6-8 kg på ren kur i 14 dar...så jag har ju lite förhoppningar. Dock känner jag att jag är dålig på att dricka så mycket som man ska. Måste skärpa mig med det

  • Fredrik och Sabine
    propp skrev 2008-06-25 20:34:20 följande:
    Fredrik och Sabine: vet du...hihi...kunde inte hålla mig så ställde mig på vågen...och nu ikväll väger jag 8 hg mindre än imorse...så sammanlagt har jag nu alltså gått ner drygt 1 kg sen i söndags...*jippi*Ni måste var kvar här i tråden så vi kan puscha varandra så ingen av oss lägger av i förtid eller får för sig att fuska för mycket!!!
    Grattis!
    Blir glad för din skull!
    Kämpa på!

  • Fredrik och Sabine

    4e dan idag - och det känns faktiskt inte så farligt änsålänge. Jag gillar ju chokladpulvret så dan börjar ju bra
    Svårast har jag på eftermiddagarna då jag är riktigt sugen på nåt att tugga på. Men än så länge har jag faktiskt inte fuskat nånting. JAG SKA KLARA DET!!!

    Ni som har kört förut - vilken dag var jobbigast för er?

  • Fredrik och Sabine

    Funderar lite över min fuskardag på lördag då vi har grillfest.
    JAg menar - förstörs något av kickstarten tror ni om jag käkar en grillad kycklingfilé och sallad till..och så några glas vin? JAg tänkte skippa 2 påsar den dagen och käka på kvällen.
    Sen köra på med bara pulver igen på söndagen och köra järnet sista veckan.

    Alkoholen kanske inte är så bra...men jag är såå sugen på ett glas vin - och vill gärna ha det då det är grillfest.

    Men vad tror ni om ett sånt avbrott? Det blir ju inget jättefrossande direkt,

  • Fredrik och Sabine

    Propp: ja visst är det jobbigt? Nu har man ju varit duktig och på lördag klarat nästan hela veckan utan ett enda fusk.
    Det KAN ju inte vara så att det förstör nåt...

    Läste iaf på allevos hemsida att ett snedsteg inte förstör nåt...så man får väl lita på dem

    Klart vi unnar oss lite på lördag - sen kör vi järnet sista veckan, eller hur?

  • Fredrik och Sabine
    anna1982 skrev 2008-06-26 20:06:24 följande:
    Hej alla!!!Vad duktiga ni är. Själv är jag inne på 4:e dan med nutrilett.. tycker det känns helt okej, men blir lite sugen på kvällarna...bara att dricka massor med vatten...behöver massa pepping. skulle va kul att veta hur mycket folk har gått ner på pulverdiet.. berätta gärna!!!! tränar ni något?
    Jag har kört Allevo. Är inne på 5e dan idag. Har hittills gått ner 3,6 kg.
    Jag tränar ingenting eftersom det inte rekommenderas då man får i sig så lite energi - då försvinner tydligen musklerna istället för fettet .
    Men promenader och sånt tar jag förstås....men inget hårdare.
    Jag hoppas jag håller ut i alla 14 dagarna!
    Bara imorrn kväll jag ska fuska

    Kämpa på!!
    Kram
  • Fredrik och Sabine

    Propp - det låter sunt och bra! Promenader är alltid mysigt!Berätta hur det var att springa sen med så lite energi i kroppen! Funderar på att gå på Friskis i Trädgårdsföreningen...har för mig att de brukar köra utomhus.

    Men nåväl, jag måste ställa en fråga....ni som kör pulver...hur funkar det med er mage? Jag menar - kan ni gå ordentligt på toaletten och göra "nr 2"?
    Jag har nämligen lite problem...pulvret gör mig extremt hård i magen. Usch vad jobbigt! Därför var jag faktiskt tvungen idag att ta några skedar katrinplommonpuré för att fixa det.
    Äcklig fråga kanske...men är det nån av er som har samma problem!

    Om det är så här efter 5 dar - hur är det då efter 14??!

  • Fredrik och Sabine
    propp skrev 2008-06-29 11:07:43 följande:
    Fredrik och Sabine: hur har det gått för dig i helgen? Var det gott att grilla? :-PJag åt nog den godaste middagen igår på mycket länge... Grillad fläskfilé med ljummen potatissallad och grönpepparsås...mmm...och till efterrätt fick vi fruktfat, det var hur gott som helst, och fick inte ens dåligt samvete att jag åt mycket av frukten heller...och vågen visade på -0,5 kg imorse...och hoppas på att det förblir så inför nästa vecka.Ner 2,5 kg på en vecka...gud va skönt!!! Om 1,5 kg har jag nått mitt bröllopsmål!!! Och har jag tur går jag ner lika mycket nästa vecka som den här och då kan jag ju verkligen känna mig stolt!
    Vad härligt! Grattis!
    Kul att du njöt av maten igår - det gjorde jag med
    Käkade grillad fläskfilé med hemmagjord potatissallad med massor av grönsaker - och en liten, liten kaka till kaffet. Och sen slank det ner en flaska vin också.Men SÅ gott det var!
    Och jag har iallafall inte gått upp något av det -så den där njutardan vi unnade oss verkar inte ha varit så farlig eller hur?

    men nu kämpar vi på järnet sista veckan!
  • Fredrik och Sabine

    Jag läste att det är rekommenderat att bara köra 14 dagar i sträck, sen övergå till normal mat vissa måltider och sedan pulver/shakes vissa måltider.
    Vill man sen så kunde man köra 14 dagars kur varannan månad.

  • Fredrik och Sabine

    Det går bra för mig med. Har kört Allevo nu i 9 dagar och har gått ner 6 kg! Känns såå bra - och gör så att man orkar de sista 5 dagarna med!
    Men tänk vad gott det skulle vara med en glass nu när det är så här varmt
    Men nej nej!

    Kämpa på tjejer - vi klarar det här!

  • Fredrik och Sabine

    Hur går det för er?
    Sista dagarna för mig nu på min 14-dagars kick-start kur. Idag har det varit riktigt jobbigt! Men annars har jag klarat det utan att fuska en enda gång (förutom i fredags när jag var på grillfest).
    Trodde faktiskt inte att jag skulle fixa det - men banne mig så gjorde jag det ..och har gått ner 6,5 kilo!
    Hoppas man inte går upp alltför mkt av dem sen när man börjar äta vanlig mat på måndag.....

  • Fredrik och Sabine

    Äh..nu är det anra dagen i rad som vågen står stilla....funderar på om kroppen har tagit vilopaus efter 12 dagars svält på shaker och soppor?! Läste nånstans att den gör det....
    Så nu funderar jag på att gå på blandad kur, dvs vissa måltider med pulver och vissa normala måltider.
    Sen kan man ju alltid köra en ren kur till längre fram.

    JAg är iallafall nöjd med mina 6,5 kilos nedgång

  • Fredrik och Sabine

    PROPP: Jädrar vad duktiga vi har varit ändå!
    Tjohooo!!!



    Nu unnar vi oss en god helgmiddag tycker jag!

  • Fredrik och Sabine
    ia7 skrev 2008-07-04 14:51:10 följande:
    Ni har varit superduktiga!! Men detta kan vara bra att veta: tyvärr så går man upp dessa kilon FORT(och några till) när man börjar äta vanlig mat igen, kroppen suger åt sig allt! Jag vet för jag har testat... så gift er snabbt som sjutton nu
    Alltså jag ber om ursäkt om jag är taskig nu, men ditt inlägg kanske inte var det mest positiva i den här tråden. Vi peppar varandra och försöker inte tänka så mycket på hur det blir framöver.
    Dessutom har jag hört flera som endast har gått upp 1-2 kilo efter att de har avslutat kick-starten. Så jag kommer definitivt att tro på det
Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta?