• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • lanovia 08

hehe... ja man blir riktigt nojjig när vännerna inte beter sig som de brukar. Min möhippa i torsdags hade jag faktiskt nästan genomskådat innan (även om jag blev paff när alla dök upp ändå). Min kompis var alldeles för bestämd på tid och plats vi skulle träffas för att fika för att jag skulle kunna tro att allt stog rätt till. Det gick lisom inte att rucka på henne ens 30 min.

Har inte läst under helgen så jag missar säkert något som jag borde kommentera på. Men snart fru W, vi har tänkt att trycka ett häfte till varje gäst. Men jag tycker att det borde funka om bordsherre-och dam får dela. Iof har jag tatt hem och sparat mina kompisars häften och det är ju svårt att göra om man delar med någon annan än sin partner...

I helgen har vi varit i Fjällbacka där vi skall gifta oss. Bådas föräldrar har varit på plats och vi har fått jättemycket gjort. Det mesta vi har kvar att göra har vi nu delegerat över till dem.
    Våra mammor har hand om dekorationen av lokalen och det kommer bli så snyggt. De ville ha snäckor som dekoration på borden så igår var vi ute och plockade snäckor. Så våran dekoration kommer vara vita dukar, blå och vita snäckor, några rosor och ljus. Sedan är borsplaceringskorten och festhäftena i grönt. Blir så snyggt.

• lanovia 08

Nu är det bara augusti kvar innan vi gifter oss tjejer!!! Fick mig en rejäl kalldusch i helgen! Var i kyrkan och övade med prästen. SHIIIITTT!!!! så nervös jag blev. När vi gick altargången fram och gick igenom steg för steg vad som skulle hända då insåg jag hur nära det verkligen är. Och en sak till insåg jag, jag kommer aldrig i hela världen klara av vigselcermonin utan att börja gråta. Jag fick kämpa som en tok för att hålla tårarna inne redan nu.

• Snart fru Wennerström

lanovia; ja man blir nog extra nojjig när dem inte beter sig som dem brukar
    ang hur många ex vi kommer skriva ut, avvaktar vi med till vi sett hur mycket färg skrivaren slukat när vi skrivit ut hälften

till er som önskar hjälp till festprogrammet, varsågod;
    festhafte.blogg.se/
    brollopsbanken.blogspot.com/
    hem.passagen.se/majeda/
    vigselringen.com/spex.html
    hem.bredband.net/narnia/
    helenas-web.nu/DikterODyl/CitatOmKarlekOAktenskap.htm

ja det var det

• Snart fru Wennerström

lanovia, så bra att era föräldrar är så engagerade, SÅ är inte våra, inte för att jag för den delen heller skulle våga ge dem ngt sånt ansvar, då tar mitt kontrollbehov över

ja nu är det ruskigt nära, ska precis till att ringa prästen jag med för att bestämma en dag då vi kan "träna" i kyrkan, samtal har vi redan haft
    och jag kommer GARANTERAT gråta, alldeles för mycket är jag rädd.. tänk om man börjar gråta så förfärligt att man hulkar sig.. usch.. bävar för det, är så hiiiimla känslig.

• Snart fru Wennerström

sådär då var det fixat, kan vi stryka det från listan också!
    pratade precis med prällen, och nu på fredag ska vi träffas i kyrkan .. fast jag undrar.. eftersom jag har mina aningar om möhippa, så vette fasiken om dem funderar på den just då, .. ja, det visar sig
    sedan har jag ringt kantorn också, och talade om vilka psalmer resp in/ut marscher vi önskade, och det skulle inte vara några problem .. yes! det mesta börjar fixa sig.. känner mig rätt så lugn nu.

• Ankan80

Jaha, då var man tillbaka från semestern.

Har hunnit fixa det mesta. Kostym till M2b, väst och plastrong. Bröllopstårtan. Klänning till mig (passar perfekt). Har varit på restaurangen och ätit två gånger . Lämnat in ringarna för upputsning. Musik till festen klar.

Kvar är väl blommorna som vi måste beställa typ NU, låtlistor, festprogram, vigselprogram och lite annat krafs som inte kan göras riktigt klart ännu. Bestämma hur bordsdekorationen skall se ut. Sen måste vi prata med prästen också, som inte hört av sig ännu.

Börjar också bli riktigt nervös för möhippan. Men har dock luskat ut att jag kommer få en . Vet inte när dock hehe. Men det vill jag inte heller.

Oj va jag skriver. Lite för min egen del så jag vet vad jag skall ta tag i .

• Fröken förväntan
    Kärlek08 skrev 2008-08-03 11:39:10 följande:
    Jag har CS. Men jag måste ju säga att det var framförallt för att slippa det pillet med att komma på i vilken ordning det ska vara som jag lärde mig InDesign!!! Puckat monteringsprogram om man inte kan förinställa och dokumentet ska göras dubbelsidigt och i bok-format!! Nu blir jag ARG! Jag fattar precis vad du menar med att numrera själv och det jag vet är att när jag gjorde en broschyr till jobbet så tog det mig nästan en halv arbetsdag att få till det i rätt ordning när man hade fyra broschyrsidor på varje utskriven A4 (dubbelsidigt med en A5-sida t. höger och en till vänster på varje sida av pappret)! piss och skit vilket jobb det kommer bli AAAARRRRGGGHHHTack för hjälpen iaf, nu slipper jag ju fundera på hur det ska vara, jag är ju inte arg på dig
    Det finns pluginprogram man kan köpa som fixar ordningen på sidan men de kostar typ 1500:- (heter InBooklet), men du kanske kan kolla med ett tryckeri vad de ska ha bara för själva "utskjutningen", d.v.s. fixa ett dokument med sidorna i rätt ordning.

Jag vet... det är frustrerande jobbigt!!!!
  • Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-04 08:52:49 följande:

lanovia, så bra att era föräldrar är så engagerade, SÅ är inte våra, inte för att jag för den delen heller skulle våga ge dem ngt sånt ansvar, då tar mitt kontrollbehov överja nu är det ruskigt nära, ska precis till att ringa prästen jag med för att bestämma en dag då vi kan "träna" i kyrkan, samtal har vi redan haftoch jag kommer GARANTERAT gråta, alldeles för mycket är jag rädd.. tänk om man börjar gråta så förfärligt att man hulkar sig.. usch.. bävar för det, är så hiiiimla känslig.
    Vår fotograf berättade att hon "ful-grät" (hulkade) genom hela vigselceremonin så hon knappt fick sagt löftena. Jag är också rädd för att gråta men om man känner tårarna komma så är det nog bäst att låta dem rinna för håller man det inne för länge så börjar i alla fall jag att hulk-gråta och det vill jag helst undvika . Men jag tror jag ska försöka tänka på något kul, måste bara komma på något väldigt jätteroligt
  • Ettplusett

Varför syns inte jag på listan? Gifter oss 6:e september.....

• Snart fru Wennerström

ettplusett; du finns visst med på den senast uppdaterade listan på sidan 166 för att vara exakt .. till och med 2 ggr står du med .. listan i trådstarten finns inte alla med på, den listan kommer uppdateras med alla nya vid en ny trådstart

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)