• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Kanelisen
    Skonie skrev 2008-08-03 15:09:12 följande:
    Hör ni, vad tror ni? Ingen provsminkning eller provsminkning dagen innan?
    Provsminkning! Om man har möjlighet till det är det väl toppen, så kan man känna sig trygg på stora dagen...
  • Skonie

Kaelisen; det gör jag ändå. Provsminkningen är mest för kul :)

• Dsy04

hej på är vi ska gifta oss den 20de sept

och än har jag inte skickat inbjudningskort för min hinderprövning svar har jag ej fått på mån blir det 4 veckor...

folk är på semester :(

• Fröken förväntan

Snart fru Wennerström skrev 2008-08-03 13:44:09 följande:

men shit vad det går åt färg när man skriver ut, hur tycker ni?.. bör alla få ett varsit ex av festprogrammet, eller kan man lägga varannan på bordet? verkar det snålt. vi hade ju tänkt ge alla varsit ex, men som sagt, det blir kostsamt. kanske blir det billigare att be ett tryckeri trycka? ngn som har erafrenhet av det?
    Haha, jag skapade en tråd för ett tag sen och frågade just det... tyckte också att det blev väldigt många program och sidor. De flesta tyckte nog att alla skulle ha ett för att kunna ta med sig hem men jag tänker ändå bara göra till varannan gäst. Nästan alla våra kommer i par ändå så jag räknar med att det räcker att ta med ett per par. Dessutom tycker jag att det är en isbrytare i samtalet att dela program med bordsdamen/-herren
  • Fröken förväntan
    Dsy04 skrev 2008-08-03 18:22:21 följande:
    hej på är vi ska gifta oss den 20de septoch än har jag inte skickat inbjudningskort för min hinderprövning svar har jag ej fått på mån blir det 4 veckor...folk är på semester :(
    Men inbjudan kan du väl skicka ut utan att ha fått tillbaka hindersprövningen???
  • Dsy04

fröken f

ja men hur kan jag göra skriva tiden ...ni är bjudna till den plats den dag men jag återkommer med tiden typ..tråkig

• Fröken förväntan
    Dsy04 skrev 2008-08-03 19:36:40 följande:
    fröken fja men hur kan jag göra skriva tiden ...ni är bjudna till den plats den dag men jag återkommer med tiden typ..tråkig
    Jag hänger inte riktigt med? Menar du verkligen hindersprövningen för i den står det ju bara att ni FÅR gifta er, d.v.s. att ni inte är för nära släkt eller att någon av er redan är gift?

Men vilka papper det än är... om det dröjer så prova att ringa och tjata lite... och nästa vecka tror jag att en del kommer tillbaka efter semestern igen
  • Snart fru Wennerström

hindersprövningen har ingeting att göra med vilken tid ni väljer för vigseln, det är ngt som ni bestämmer helt! sedan får präst/vigselförrättare rätt sig efter er tid som ni valt

bestäm er för en tid och skicka ut era inbjudningar är mitt förslag sedan kan du ju alltid ringa till skatteverket och höra om dom överhuvudtaget fått in er prövning, sedan går du utifrån det

• Snart fru Wennerström

fan börjar bli NERVÖS.. m2b har idag frågat 2 GGR om hur och när jag jobbar nästa gång (han brukar aldrig annars ens fråga sånt), så jag börjar ana lite möhippa, att dem går genom mb2 för att kolla vilken dag jag är "tillgänglig".. ja så nu gäller det till att vara beredd varje dag framföver som det verkar.

• Snart fru Wennerström

hm, nu börjar jag bli nervig.. mina närmaste kompisar har gjort klart för mig att vi bara måååste ses nu när det är cityfest(gatufest i gävle 6-9 aug), och nu när jag vill bestämma en dag då vi alla kan ses, så kan ingen av dem ngn av dagarna, allt krockar med alla! .. nu är frågan om det bara ÄR så, eller om alla bara säger så för att en ev möhippa är på G ngn av dagarna så att dem inte vill boka in ngt annat.. fan va nojjig man kan bli då.. nä nu får jag sluta

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)