• Kireina

Har du/ Har du haft P-stav?

Hej!

Jag har själv en p-stav i armen, och har haft sedan januari 2006.

Nu undrar jag, ni andra som har p-stav, hur mår ni?

Jag har eventuellt följande biverkningar (med andra ord, jag vet inte om det är biverkningar eller om det bara är mig det är "fel" på)

Lättirreterad, skäller för massa onödiga saker
    Minskad sexlust
    Sällan mens men OFTA flytningar, nästan varje dag.

Välkomna in i mitt privatliv.. ;)

Skämt å sido, är det någon annan med p-stav som upplever detta, eller är detta pga något annat, tror ni. Vad har ni för biverkningar?

Jag kanske ska vara tacksam helt enkelt när den försvinner, apropå det så undrar jag även hur lång tid tog det innan ni blev gravida, efter att ha slutat med p-stav?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Har du/ Har du haft P-stav?
  • Kireina

Tack för tipset, jag ska strax kolla!

EmilOchCia skrev 2008-05-14 23:23:16 följande:
    Gå in på www.mittunderliv.nu/ OCh www.preventivmedel.nu/Där hittar du det mesta, även förslag till preventivmedel utan hormoner och hur länge saker verkar i kroppen etc...varför du får flytningar etc! Jättebra sidor, med proffesionella bakom!Ha det gott
  • Kireina

Ni som har tagit ur eran, känner ni att det är stor skillnad?

• Babymama

Jag tycker att jag har mer mensvärk utan stav. Första gången vi tog ur staven tog det ca 6 månader innan jag blev gravid. Nu är vi inne på 5 månader och ännu inget, men håll gärna tummarna för oss denna månad :)

• Januari2009

Jag hade P-stav i drygt ett år, humöret sjönk i botten och jag tappade lusten till allt. Fick närapå en riktig depression...
    Efter att jag tagit bort den så kom mitt vanliga jag sakta tillbaka!
    Barnmorskan förklarade det med att vissa kan vara känsliga för hormonerna de utsöndrar och att flera av problemen som ni skrivit om ovan, kan uppstå.
    Inte mer p-stavar för mej i allafall!

• Kireina

Det tror jag med att jag kommer få, hade groteska smärtor innan jag satte in staven..

Hoppas att ni får er efterlängtade familjemedlem snart då! :)

• aphroditez

Hej

Jag verkar har haft tur när jag jämför med er andra ,men det kan ha att göra med att jag har 6 små pstavar. För om jag läser era inlägg rätt så har ni endast 1 stav.

Jag vet inte om det har ändrats sedan jag satte in mina första gången 96 men givetvis har jag bytt och satt i nya var fjärde år för att inte bli gravid.

Har du mellan blödningar så rekommenderar jag primolut nor den gör så att du får regelbunden mens.

Men någon avsaknad i sex lust det har jag inte alls. Så min rek är även fast det är mer bök och kostar mer och tar längre tid att sätta in så hade jag satsat på att ha mer p- stavar än en om det fortfarande går att köpa .

Lycka Till Tina

• Kireina

januari2009, det där med tappa lust till allt kan jag med känna av rätt ofta. Har aldrig kopplat samman det med att det kan bero på staven..

9 juni får vi veta om min sambo får fast jobb eller inte.. får han det så kan jag ju plocka ur staven lite tidigare....

Jag visste inte ens att det existerade något som kallades flera stavar...

• Januari2009

Jag hade 5 stavar, satte in dem -95. Utvecklingen har väl gått framåt, fast det verkar inte gälla biverkningarna...

Håller tummarna för din sambo Kireina!!

• Fröken Larsson

Det första halvåret som jag hade p-stav hade jag ingen vanlig mens men jag blödde lite grand varenda dag i stället! Vissa dagar nästan inget alls, andra så att jag fick ha tampong. Numera är det uppehåll vissa dagar och kortare perioder på 2-3 dagar men jag har fortfarande småblödningar. Jag har dock aldrig ont det minsta eller känner av andra biverkningar, och sexlusten har snarare ökat än minskat.

• Kireina

Tänk att vi kan vara så olika!

Svar på tråden Har du/ Har du haft P-stav?