• Gottekorven

Romantisk disney sång??

Hej!
    Älskar disneyfilmer och denn musiken, men har bara koll på de äldre filmerna. Är här någon som vet någon romantisk disney sång som kan passa på ett bröllop??

• Svar på tråden Romantisk disney sång??
  • Hofsan

Håller med om Alladin men den ska vara instrumentalt på piano tycker jag. Lyssna och njut av dessa!

Skönheten och odjuret

Shrek

Lady och lufsen

• MyStyle

Detta är min absoluta favorit.
    Anastasia

Var själv sugen på denna sången, synd bara att jag gifter mig i augusti och inte december
    Men man kan kanske ha den ändå...

• Vidalila

Ja den är fin! Den tänkte jag också på, fast det fördunklas av att Peter Andre oc Jordan hade den på sitt bröllop vet jag... tänker dessvärre bara på dom när jag hör den! *Iiii*

Liten liten kanin skrev 2008-05-12 20:10:29 följande:

"A whole new world" från Aladdin? Lycka till!
  • Vidalila

Ohh Ja den är verkligen vacker! Nästan vackrare på svenska än engelska tycker jag!

Marsaphir Marlean skrev 2008-05-12 21:16:52 följande:

Jag ÄLSKAR Känn en doft av kärleken! =)
  • Luthien Tinuviel

Askungen, en gammal klassiker :) Den här biten tycker jag e så fin:

Disneys nya film Förtrollad har en del fin musik också, här kanske finns någonting passande?:

/// Anna

• PennyJenny

Luthien Tinuviel skrev 2008-05-12 23:28:55 följande:

Askungen, en gammal klassiker :) Den här biten tycker jag e så fin:www.youtube.com/watchDisneys nya film Förtrollad har en del fin musik också, här kanske finns någonting passande?:www.youtube.com/watchwww.youtube.com/watch/// Anna
    *s* Och det första som poppade upp i min lilla hjärna var så klart "vi ska sy och vi ska..." med mössen. Inte den där fina som du länkat till.
  • MartinsAnna

Tarzan har ju en fin som jag skulle vilja ha:You´ll be in my heart...Phil Collins.

• Ronja2
    Hofsan skrev 2008-05-12 22:53:19 följande:
    Håller med om Alladin men den ska vara instrumentalt på piano tycker jag.
    Underbar! exakt så jag vill ha det! Nu gäller det bara att hitta i bra kvallité o sen en bra musikanläggning att ha ute...
  • Hofsan

Du kan ladda ner den i mp3 format från killens som spelar den på youtube och sedan kopiera den till en skiva. Det har jag gjort med alla hans låtar!

• ugla

nån som vet var ja kan höra en doft av kärlek altså den svenska.

Svar på tråden Romantisk disney sång??