• JBB

    Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.

    Enligt en undersökning så har lägger dom flesta par ut ca 75000kr på sitt bröllop. Vi planerar bröllop längre fram och min undran är: hur mycket kostar ert bröllop? varför vill ni ha i den prisklassen? hur många gäster har ni? och hur mycket kostar era ringar?

  • Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.
  • JBB

    ååh vad kul att så många som har svarat så tack så hemskt mycket allihopa.
    För våran del är det långt kvar, vi har beslutat att gifta oss senast 23/12 -2011. Men det kan även komma tidigare beroende på pengar mm. Känner mig lite smått förvirrad när det kommer till budgeten och alla utbud i bröllops världen, finns ju så mycket fint som man skulle vilja ha, frågade sambon för några månader sedan hur han ville ha det och han svarade så billigt som möjligt frågade honom igår igen och han trodde det skulle gå på 75 000 till 100 000kr och det kan man ju få en väldigt fint bröllop på.

  • f1bride

    Hahaha, ja det är nog hur man tolkar vad som är billigt Själv har vi en budget på ca 30 000 för 25 gäster.. Vi har tur som bor i ett litet samhälle med billig lokalhyra. Vi snålar inte in, men slösar inte!

    Ex.
    Min klänning: 2500 (ca)
    Kostym m väst, skjorta: 3000
    Ringar: 4500 (förmodligen, inte köpta ännu )

    "Slös" men det vi unnar oss
    Liveband: 4100


    jonnysblivandebrud skrev 2008-05-12 10:43:50 följande:
    frågade sambon för några månader sedan hur han ville ha det och han svarade så billigt som möjligt frågade honom igår igen och han trodde det skulle gå på 75 000 till 100 000kr och det kan man ju få en väldigt fint bröllop på.
  • brumme lisa

    Vi räknade med 40.00 men ser ut att landa på 35.00 ca, det känns jättebra för det finns annat i livet som vi oxå vill ha råd med + att jag är sjukskriven och arbetslös... vi ska ha 65 gäster på middag i bygdegård
    Men även om vi hade kunnat lägga mer på festen känner jag att allt är som jag vill ha det så här!

  • Emmmmm

    jag är student o min fästman tjänar inte särskilt bra så
    ring till mig ca 4000 kr
    mat ca 1500 kr (då vi får köttet av svärmor)
    dricka ca 2000 kr
    klänning 800 kr, syr själv
    hår ev 1000 kr för löshår (har inte bestämt mig)
    bukett max 400 kr gör själv
    partytält lånar för en liten slant
    musiken har vi närstående som ordnar med.
    fotograf-gratis
    tårta 500 kr
    resa- hm vet ej, är inte så mkt för att resa, och har inte tid att åka iväg en hel vecka.. får se hur det blir med det.

    vi har runt 20 gäster.

  • Brud 08

    Vi har en budget på 100 000 för bröllopet, men då är rubbet inräknat: lokalhyra, kläder, ring (ca 10 000), snittar, middag, tårta, frukost (alla sover över på stället) och alkohol till middag och fri bar och allt annat jag har glömt att räkna upp
    Räknar med ytterligare 40 000 för bröllopsresan som vi åker iväg på två dagar efter bröllpet.
    Mycket pengar, men vi sparar och gnetar och får det som vi vill ha det.

  • Brud 08

    Ja, kan ju vara bra att nämna att vi blir ca 65 personer.

  • Marijaaa

    Vi kommer sluta på 80.000 ungefär då har vi ca 130 gäster. Det som kostat mest är väl maten/festen. Det är viktigt att alla gäster får äta sig mätta och det är viktigt att dem gillar maten. Dessutom ska det finnas dricka och den ska vara öppen samt snacks. För den summan som jag skrev nyss har vi fått allt vi önskar oss.
    Klänning 9000 kr
    Alliansring 15.000
    Bukett 1200 kr
    festlokal/festen ca 52000
    Musik 4000 kr
    Tårta 3000 kr
    Alkohol 6000 kr
    Fotograf 5500
    Videofotograf 3500 kr
    Ja ungefär något sånt sen är det lite andra smågrejer till

  • chamor

    Vårt kostar nog ca 40000, 93 gäster

    Klänning + slöjor m.m. 5000
    M2bs kläder 2000
    Mat 8000
    Tårta 1500
    Lokal 1800
    Ring + putsning av förlovningsringar 3000
    Hår 2000
    Blommor 3000
    Bordsdekorationer 2000
    Transport med kyrkroddbåt 1800
    Trycksaker inkl porto 3500

    Har säkert glömt massa nu..

  • Miss Blue

    Min ring kostade 6500kr
    Hela bröllopet exkl bröllopsresa kommer att gå på ca 30.000kr
    Totalt 30 gäster (exkl oss & vår son)

    Vi har försökt hålla ner kostnaderna så mycket det går, kör catering på maten = buffé, köper alkohol i Tyskland mm
    Vi satte oss ner och bestämde vilka bitar som var viktiga för oss och försökte sätta ett maxpris på vad saker skulle få kosta, det funkade i de flesta fallen. Vi satsar på en bra fotograf och en fest med de närmsta familjen och vännerna, jag har fått min drömring (till ett bra pris dessutom).

    Vad är viktigast för er är väl frågan ni får ställa er. Sen spelar det naturligtvis in hur mycket pengar man kan och vill spendera på sitt bröllop.

    Lycka till!

  • Tooticki

    Hur mycket kostar ert bröllop?
    Vårt bröllop kostade 50 000 kr, weekendresan vi gjorde strax efter gick på 15 000 kr och bröllopsresan kommer kosta 60 000 kr.

    Varför vill ni ha i den prisklassen?
    Vi tänkte inte på pengarna utan bestämde hur vi ville ha det och då landade det där.

    Hur många gäster har ni?
    Vi hade 40 gäster.

    Och hur mycket kostar era ringar?
    Förlovningsringarna är värda ca 18 000 kr tillsammans och vigselringarna är värda ca 40 000 kr tillsammans. Vi hade dock gammalt guld som vi använde och jag köpte min stora diamant för halva priset så vi har betalat ca hälften för dem.

Svar på tråden Priser på era ringar, bröllop och gäst antal.