att få det bröllop vi vill ha med den ekonomi vi har...... råd och tips.
Vi är ett ungt par som förlovade oss i julas och nu går i bröllops tankar vår förhoppning är att lyckas få ihop ett bröllop till augusti 2009 men det återstår att se.
Vi arbatar heltid båda men har nyss flyttat så just nu är det en massa saker som behövs köpas hem som kostar det vi har kvar är tv, soffa, köksbord.....
Vi vill ha ett relativt litet bröllop men om vi ska bjuda närmaste släkten kommer det ändå bli 50 pers och ev några av de närmaste vännerna, vi räknar därför med ca 60 gäster.
Ingen av oss tycker att vi vill lägga ut några jätte summor på bröloppet det viktigaste är ju att vi får varandra trotts allt.
Det vi funderar på i nuläget är en vigselcermoni i kyrkan där vi dekorerar enkelt, min mamma kommer att sy kläningen, min sambo får ev köpa nya kläder, hår och smink kommer att kosta då jag inte känner någon som kan hjälpa mej med det, sen är det ju transport och fotograf.
Efter vigslen funderar vi på att kolla på olika alternativ men då vi vill ha en enkel fest att antingen hyra en lokal och ha dit catering och ta ett relativt billigt pris per portion ev buffe eller på en resturang. Vi måste ha det så, då våra familjer bor så långt bort att det är svårt för dem att hjälpa oss att laga den och jag har inte nått bra ställe att ha den på.
Sen tårta efter maten sprit kommer vi stå för välkomst drikn samt ett glas med vin eller öl till maten efter det så får man själv stå för det man vill ha.
Inte ha något band ev ha musik på en dator men det känns inte nödvändigt.
sen kommer det ju en del utgifter kan jag tänka mej till som ringar. Men vad tror ni kan man klara av ett sånt här bröllop på 20-30000 ?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 18:33
Har nu funderat en sväng till och det kommer (troligtvis) att bli vigsel i kyrkan följt av att vi hyr ett tält och sätter upp på svärfars tomt där vi lånar stora grillar av min sambos klubb och grillar olika mat på (tex vegitariska alternativ, fisk, kykling, korv, kött) Och gör vår egen sallad och potatis sallad kanske nån pastasallad med, det får vi se. Och sen pyntar tältet och har musik på dator som vi kopplar in. Blir ju inte mycket till dans men det är inte så viktigt för oss.