• Hjälp! Cerazette har förstört mitt liv! Vad ska jag göra?

    Fre 2 maj 2008 15:09 Läst 82083 gånger Totalt 51 svar
    Visar endast inlägg av Elmandra - Visa alla inlägg
    Elmand­ra
    Återställ
    Fre 2 maj 2008 15:09

    Hej!
    Jag har ätit minipillret Cerazette i snart ett år nu, men då jag under denna period fått problem med finnar, minskad sexlust, klåda i underlivet och rejäla humörsvängningar vill jag verkligen sluta äta dem. Flera av mina släktingar har haft erfarenheter av blodproppar så det enda alternativet för mig är minipiller, men frågan är om det är värt det? Jag mår ju bara dåligt utav detta.
    Är det någon annan som känner igen sig i detta problem och kan dela med sig av sina erfarenheter av att ha upphört med att äta cerazette? Har eran hy blivit bättre? har sexlusten "kommit tillbaka"?

    Tacksam för svar.

  • Elmand­ra
    Återställ
    Fre 2 maj 2008 16:32 #8

    Hej igen, och tack för alla kloka svar.

    Jag har beslutat mig för att inte fortsätta med någon form av hormonbehandling överhuvudtaget, om jag hade vetat resultatet av att äta Cerazette så skulle jag aldrig ha börjat. För visst känns det som så att när man läser om olika minipiller, att särskilt cerazette verkar ge mest obehagliga biverkningar? Å andra sidan så har jag aldrig gillat kondomer, men om det preventivmedlet innebär att jag mår bättre så kan jag stå ut med det. Jag ger hellre kondomer en chans än börjar äta något annat minipiller, det känns för riskabelt.

    Zozo, kopparspiral, kan du berätta mer om dina erfarenheter av det? Hur funkar det?

  • Elmand­ra
    Återställ
    Sön 4 maj 2008 14:21 #29

    Det känns helt underbart att jag har bestämt mig för att sluta äta Cerazette, jag är fullständigt övertygad om att jag kommer att bli mitt vanliga jag igen, istället för det här monstret som jag är nu. Det finns bara en sak som inte känns bra, och det är ovetskapen om att inte veta när jag kommer att börja blöda första gången efter att ha slutat? Jag och min sambo åker nämligen till Egypten nästa vecka på tisdag, och om det är nått som verkligen kan förstöra en semester, så är det mens! Alternativet är att fortsätta äta tills jag kommer hem, eller sluta om 3-4 dagar? Hur har det gått för er, ni som har slutat äta cerazette, när har ni fått mens?

  • Elmand­ra
    Återställ
    Tis 6 maj 2008 13:25 #34

    Igår tog jag mitt sista piller! Nu håller jag tummarna på att min hy blir fin igen, att sexlusten kommer tillbaka, humöret blir bättre, klådan försvinner och framför allt att mensen dröjer tills efter vår utlandsresa!

  • Elmand­ra
    Återställ
    Tor 8 maj 2008 17:18 #41

    Innan jag började äta cerazette frågade jag min bm vilka risker det fanns, sa att jag hade hört att p-piller och mini-piller överhuvudtaget kan försvåra ens chanser att bli gravid, och hon svarade med att risken med cerazette var så liten att den nästan inte existerade alls. Nu efter att ha hört mig för känner jag mig totalt vilseledd. Det är en sak att dessa piller har sabbat min hy och min sexlust, men att de kanske också har förstört mina chanser att bli mamma?! Hur ska jag nu våga lita på min bm?!

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll