• Hjälp! Cerazette har förstört mitt liv! Vad ska jag göra?

    Fre 2 maj 2008 15:12 Läst 82097 gånger Totalt 51 svar
    Visar endast inlägg av Zozo - Visa alla inlägg
  • Fre 2 maj 2008 15:12 #1

    Jag minns inte vilket märke det var men jag fick enorma problem av just minipiller; grov acne, humörsvângningar, mens en gang varannan vecka, illamaende... när jag vâl fattade vad det var sa slutade jag meddetsamma. De flesta biverkningar försvann pa nagon dag/vecka men acnen har jag brottats med i snart 10 ar.
    Jag har inte rört vid nagon form av hormonpreparat sedan dess. Jag har haft kopparspiral som fungerar utmärkt för mig (och nej, jag har aldrig fött barn tidigare - man kan ha det ända).

  • Fre 2 maj 2008 15:38 #5

    Piller (som andra preventivmedel) funkar olika pa olika personer. En annan sort KAN funka bâttre eller bli värre, även om det fungerar bra för andra personer. Det FINNS alternativ till hormonpreparat, men inte heller tex kopparspiral funkar för alla, även om det fungerat utmärkt för mig. Hör med din gynekolog vad som kan vara för lämpligt alternativ för dig, läst det finstilita och bestäm dig sedan för vad du ska prova.

    SLUTA med de som far dig att ma daligt!

  • Fre 2 maj 2008 15:55 #7

    Marsapir.. Nej biverkningarna är det ju 1 pa 10 000, eller vad det är, som rakar ut för, men det kan vara bra att vara uppmärksam pa att NÄR man är den där 1an pa 10 000 sa är det definitivt inte roligt!!!!

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll