Jag har precis gift mig med en man fran Pakistan. Vi pratade om brollop efter bara ca 4 manader... Fatta att folk blev helt: "Vaaa???".
Men tillaggas bor att han varken har turban, skagg eller kamel. Tyvarr inte flygande matta heller...
Det absolut basta med min alskade ar att han inte ar sa forbannat bortskamd och gnallig som vi svenskar ar. For det ar vi!! Nar kylen brakade ihop blev jag helt fortvivlad, men jag ska ju faktiskt vara glad att jag ens behover en kyl. Min man har inte sana dar sma mes-problem som vi har.
Valgorenhet och tanke pa manniskor som har det samre ar ju nagot han ar uppvuxen med. En av grunderna i hans religion, "allmosor". Och sa Ramadan saklart. Sjalvklart fattar han att ingen svalter mindre i Afrika for att han frivilligt svalter sig, men han kommer ALDRIG glomma hur jakla bra han har det. Det glommer vi europeer hela tiden...
Vara barn kommer forhoppningsvis bli 3-sprakiga. Jag vill att han ska prata sitt hemsprak med dom sa dom kan prata med familjen nar vi aker dit och halsar pa. Och sa kanske det blir sa att jag och min man kommer fortsatta att prata engelska (vi bor i London) och da far ungarna lara sig det med. Tror inte alls det blir for mycket for dom, min man vaxte upp med 4 sprak surrande runt honom daligen, och pratar 6 sprak flytande.
Sa, det finns alltsa valdigt manga bra saker att lara fran varandra. Men jag ar helt medveten om att det ibland, for vissa, gar kappratt at helv...
Och vissa darhemma ar ju oroliga. Han ar ju muslim, ve och fasa... Orka...