• Paulineli

Saknar pappa

Finns det någon mer än jag som har förlorat någon förälder till cancer? Min pappa gick bort för tre månader sedan och detkänns så tomt.

Är jätteglad för förlovningen och det ska bli så roligt att planera bröllopp men undrar hur det kommer att kännas när pappa inte är där. Finns det någon som vet?

• Svar på tråden Saknar pappa
  • Juliazzb25

Min pappa dog i cancer för 2 år och 6 månader sen

det var jätte jätte jobbigt.

Det svåraste var när jag skulle in i kyrkan och sen när alla skulle hålla tal.

Men det gick...

Kramizzzz

• stenbruden

Kramar till er allihopa som har förlorat era nära och kära. Min m2b´s pappa dog när han var liten och det är trist att aldrig ha fått träffa honom...

• Emblingen

Stenbruden:

JA det var väldigt svårt att hantera både en sorg och ett hat samtidigt. Men när man inte har något val så är naturen så finurlig att man hittar sina sätt. Jag hade ju inget val. Ville varken sluta leva själv eller leva bitter och hatisk resten av livet!

Jag gick i många år hos psykolog, åt medecin, blev inlaggd ett tag men det var nog mest tiden som läkte såret.

Idag får jag ut min ilska mot förövaren genom spinningen.

Är lyckligare och mer harmonisk än någonsin efter detta decenie!
    Alla erfarenheter berikar en även om man önskar att man hade sluppit uppleva vissa.

Min pappa hann träffa min m2b och det känns skönt!
    Där i mot så fick han ju aldrig uppleva våra barn och nu bröllopet men jag VET att han är med oss varje dag så det tröstar!

• Gelica82

Jag förlorade min pappa och lillesyster för 11 år sen och saknar dem något enormt... främst när det händer något stort. Men nu när jag läste om att tända ljus i början av vigseln så har jag bestämt mig för att så ska jag oxå göra...Tack för det tipset!

• stenbruden

Du är en klok kvinna! Ja naturen har sina knep till de svåraste sorger och motgångar i livet, det får vi tacka för..
    Man ska aldrig leva i bitterhet, då har man inte ett gott liv.

Fortsätt kämpa och cykla på som satan på spinningen. Förövaren är ju inte värd ditt hat ändå!
    *kram*

• Kärleksvindar

Hej!
    Jag förlorade min älskade pappa som stod mig närmast för 2år sedan känns som igår..
    Saknar honom sååå mycket!!:'(

Att gifta sig utan min pappa vid min sida känns inte bra...men jag brukar prata med honom ibland och säga att nu ska din lilla flicka gifta sig snart och att jag hoppas att han ändå finns med denna dag och sagt att vi gärna vill ha sol denna dagen med
    Kram

• Kärleksvindar

Min pappa dog förästen i lungcancer och hjärntumör och sen hade han också hela magen full av cancer..kram

• Dionysos

min pappa gick bort för tre månader sedan och vi hade planerat bröllopet så han skulle kunna vara med och inte behöva resa men det hann aldrig bli så, jag antar att man vänjer sig så småningom men det är tungt men jag tror inte heller på att vi ska ha något med tända ljus. jag vet att när vi giofter oss om två månader så blir det nog bra ändå

• jacksson

vill bara säga att min pappa gick bort för 25 år sen, min mamma för 15 år sen.
    Jag är alltså 50+, men jag tänker fortfarande på dem nästan varje dag,saknaden är fortfarande stor. Det känns naturligtvis extra vid stora högtider och när man själv fick sina egna barn.

Jag brukar tänka att de sitter nånstans och spelar bridge och dricker konjak och håller ett vakande öga över oss alla.

• Thailand 08
    jacksson skrev 2008-04-30 10:06:40 följande:
    vill bara säga att min pappa gick bort för 25 år sen, min mamma för 15 år sen.Jag är alltså 50+, men jag tänker fortfarande på dem nästan varje dag,saknaden är fortfarande stor. Det känns naturligtvis extra vid stora högtider och när man själv fick sina egna barn. Jag brukar tänka att de sitter nånstans och spelar bridge och dricker konjak och håller ett vakande öga över oss alla.
    Jag är oxå "gammal" Visst saknar man fast det gått lång tid.Pappa fattas ju varje jul,påsk,konfirmation,bröllop mm
  • Paulineli

Nu har jag läst igenom hela tråden och det som känns hemskt är att så många ska behöva lida pga cancer. Men det är fantastiskt att man kan känna så mycket värme och stöd från "främlingar". Skönt att höra att en del av er har lättare att hantera sorg och saknad efterhand som tiden går det gör att jag kan hoppas på att det ska kännas mindre tomt i framtiden.

Min pappa blev inte så gammal bara 60 år. Prästen sa en bra sak på begravningen dock som jag försöker tänka på " ett liv är varken långt eller kort, ett liv är uppbyggt av flera ögonblick staplade på varandra och den som tar tillvara sina ögonblick han/hon har levt ett fullt liv." Vilket min pappa gjorde ända till sista dagen.

Tusen tack!

• Aleta

Det var väldigt fint sagt av prästen. Så ska vi alla försöka leva.

• _ilsa_

Paulineli: det var samma sak med min pappa, han blev 61. Det första året tänkte jag på honom varje dag och drömde om honom nästan varje natt. Med tiden har det gått från akut saknad till glädje över att jag har haft en så bra och underbar pappa.

Jag hoppas verkligen att du får en underbar bröllopsdag när det blir dags.

Kramar till dig!

• Hamzo

kramar till er alla här! min pappa gick bort för 7 årsedan,och jag har faktiskt inte tänkt nu när jag ska gifta mej att han inte är med,iom att det är så mycket annat att tänka på...men nu när jag läste här fick jag klump i halsen....gråtmild kommer man nog vara ändå.....usch..ja kramar till er som förlorat någon närstående nyligen!!! vet att det är skitjobbigt ! speciellt vid stora grejer,,,tyckte det var tungt när min son kom och pappa inte fanns.,..men tror att "de ser" oss ändå!!!

Svar på tråden Saknar pappa