• Paulineli

Saknar pappa

Finns det någon mer än jag som har förlorat någon förälder till cancer? Min pappa gick bort för tre månader sedan och detkänns så tomt.

Är jätteglad för förlovningen och det ska bli så roligt att planera bröllopp men undrar hur det kommer att kännas när pappa inte är där. Finns det någon som vet?

• Svar på tråden Saknar pappa
  • hondafreak

Min kompis mamma gick bort i cancer 3 mån innan hennes bröllop. Hon genomförde det för hon visste att hennes mamma skulle velat det. Hon sa att det gick rätt bra, mamman var med liksom på nåt sätt.

• Thailand 08

Min pappa gick bort i cancer för 12 årsen

• SaraAngelica

Jag läste här på BT någonstans att man börjat vigseln med att tända ett ljus för de närmaste som inte finns kvar längre. En fin gest som vi tänkte ta efter. Vi saknar båda familjemedlemmar som har gått bort.

• Emblingen

MIn pappa blev mördad för 10 år sedan i augusti. Jag är idag oerhört ledsen över att han inte fins med oss längre och att jag inte får dela denna viktiga dag med mig. MEN tiden läker alla sår och jag har accepterat att han inte längre finns på denna jord. DÄr i mot så VET jag att han är med mig och att han kommer dansa på borden med mig under bröllopsfesten!

Min morfar ska "överlämna" mig och det ser jag verkligen fram emot!!!

FÖRSÖK att inte glömma att din pappa fortfarande är med dig fast på ett annat plan! HAn kommer att se dig när du står där vackrare och lyckligare än någonsin vid altaret!!!

• Emblingen

Kan tillägga att vi dock EJ kommer att tända ett ljus för honom innan vigseln för då blir många så ledsna bara. OCh vi vill att alla (ink mig själv) ska vara glada den dagen!

• Aleta

Min pappa gick också bort i cancer för 15 år sedan.
    Jag vet att han skulle ha tyckt jättemycket om min m2b och festen vi ska ha hade gjort honom så lycklig. Shit, jag gråter bara av att skriva detta. Inte fick han träffa sina barnbarn heller.
    Jag kommer nog att dra mig undan en liten stund för mig själv under festen och tänka på pappa och gråta en skvätt så att jag får det ur mig. Risken är väl att man börjar böla flera gånger annars.

Vi kommer att vigas vid en sjö, jag kanske lägger ut en blomma i vattnet. Någon sparade sin brudbukett och satte på graven läste jag också.

Det spelar tyvärr ingen roll hur lång tid som har gått. Speciellt vid ett sån´t tillfälle som ett bröllop så saknar man sina nära som man har mist.

Kram

• beccis80

Min pappa gick bort i juli 2004... Ska gifta mig nästa år och det kommer kännas jättetomt, men dessvärre går det ju inte att "reparera". Vet att det är en klen tröst nu, men förhoppningsvis kommer den allra värsta smärtan att ha lagt sig lite när det är dags för bröllop...
    Vet hur det känns iaf...

• stenbruden

Emblingen - men gud va fruktansvärt att han blev mördad!!!!!
    Inte för att på något sätt säga att era andra försluster är mindre!!!
    Fy för att behöva bearbeta först en sorg och sedan en ilska kanske tom hat mot den som gjorde det..
    Hur sjutton hanterar man det man känner mot "mördaren"?

• matildaochniklas

Jag ville bara säga att jag tänker på er alla! Jag har mina föräldrar kvar i livet men kommer att sakna min morfar något fruktansvärt på mitt bröllop. Men jag är glad att han hann träffa min m2b och han tyckte mkt om honom. Det gör mig glad. Jag har dessutom fått min mormors vigselring (hon lever fortfarande) den har jag alltid på mig! den påminner mig om deras kärlek.

Kramar till er alla!

• _ilsa_

Hej,

Min pappa dog också i cancer, för fyra år sen ungefär. Jag tänker på honom nästan varje dag fortfarande, och det känns jättetråkigt att han inte träffat min M2B. Vi kommer inte att göra något speciellt för honom under bröllopet, men han kommer att finnas i mina tankar.
    Kramar till er andra som upplever samma sak

Svar på tråden Saknar pappa