Glad och lite förvirrad
Äntligen ska jag bli moster!!! Ett mycket efterlängtat litet barn, från hela våran familj. Min kära syster och hennes härliga man har försökt ett tag utan resultat, och nu när de bestämde sig för att vänta tills efter sommaren med att försöka igen så blev hon så klart gravid .
Igår fick de veta när den lilla "kommer", vecka 48. Det är samma vecka som vi har planerat vårat bröllop! Hur stor var den chansen då? Hon skulle vara min tärna, hjälpa mig med blommorna, baka tårtan, duka och en massa annat. Ingen annan(ok, kanske min h2b...) känner mig så bra som hon, vet precis hur jag vill ha allt.
Självklart kommer vi att ändra vårat datum. Det blir troligtvist i februari istället, runt våran årsdag den 22/2. Så då kommer den lille bebisen vara ca 3månader. Känner så klart att jag inte riktigt kan be min syster att vara tärna och fixa allt som det var tänkt. Är det ens rimligt att räkna med att de kan komma upp då? jag bor i Östersund och hon i Gävle, det är alltså 40mil. Eller borde vi skjuta på bröllopet ännu mer? Det är för övrigt deras första barn.
Det känns lite tråkigt så klart att ändra på datumet, men bebisen kommer ju först .
Blev kanske lite långt, men jag behövde skriva av mig lite.