• LottaAnders

kan det bli värre

Just nu känner jag bara för att skita i allt.
    Vi bor på en liten ort där alla känner alla.
    Att hitta en festlokal där ingen annan av våra bekanta haft sin bröllopsfest har inte varit lätt. Men vi kläckte en lysande idé och hittade vad vi tycker den perfekta lokalen.
    Igår fick vi,jag, veta att min m2bs ex ska gifta sig helgen före oss. Bara att grattulera. Men vi fick oxå veta att dom ska ha festen på samma ställe som oss. Det känns helt piss! Just nu tror jag att hon gör det bara för att jävlas. Hon har haft en förmåga att lägga sig i saker här hemma hos oss. Hur vi firar ul och hur vi borde fira jul istället tex.
    Vi har planerat det här en lång tid och för dom är det nog ganska nytt.
    Hälp mig! Hur skulle ni göra? Resonera?

• Svar på tråden kan det bli värre
  • Bride in England
    hondafreak skrev 2008-04-29 14:57:42 följande:
    Visa att du är bättre än henne och ha en mycket roligare fest !Glöm inte gratulera henne till äktenskapet ! Det om något visar att ni är bättre !!!!
    JA! Var overdrivet trevlig mot henne, det kommer gora henne galen
  • stenbruden

Precis absolut det bästa sättet att reta folk eller vara extremt dryg är att alltid bara LE och vara supertrevlig.
    Det bästa hon vet är om du flippar ur och slänger ur dig massa dumheter. Låt henne inte få som hon vill!!! Hon är ju patetisk som gör som hon gör!

Jag håller med ovan, vilken knepig familj den m2b verkar ha...

• tolonta

Varför är det så viktigt att inte ha samma lokal som någon annan bekant???

• Bride in England
    tolonta skrev 2008-04-29 15:07:39 följande:
    Varför är det så viktigt att inte ha samma lokal som någon annan bekant???
    Kanske for att man vill kanna att det ar ens egna dag och att den ska vara extra speciell. Forstar precis hur TS tanker.
  • stenbruden

Jag kan förstå att man inte vill ha samma lokal som hans ex...

• Mariefred08

Hur långt är det kvar? Jag hade nog bytt lokal om det fanns möjlighet.

• stenbruden

Men då vinner hon ju...
    Låtsas som ingenting om du orkar stå ut och bara kör över henne fullständigt med trevlig ton och ett brett leende

• Bride in England
    stenbruden skrev 2008-04-29 16:06:40 följande:
    Men då vinner hon ju... Låtsas som ingenting om du orkar stå ut och bara kör över henne fullständigt med trevlig ton och ett brett leende
    Precis! Lat henne inte vinna och styra o stalla over dig. Skit i henne och satt fast ett stoooort plastigt leende pa lapparna som visar att du inte kunde bry dig mindre om vad hon haller pa med.
  • Leah1

Brukar hon "apa" efter dig, så kan du ju berätta om "dina planer" dvs påhiita och tvärtom som du ska ha det, kanske?

• LottaAnders

Tack snälla ni för all peppning.
    Jag kan oxå tycka att syskonen beter sig konstigt. Lite elakt faktiskt.
    Men jag ska le. Åh vad jag ska le!
    Vår fest kommer bli något utöver det vanliga.
    Hoppas jag...

• stenbruden

Klart att eran fest kommer bli ngt extra

• Lucia05

Vad spelar det för roll? Har ni många gemensamma vänner som kommer att gå på båda bröllopen?

• PennyJenny

Fast det kan ju vara så att även hon har letat efter någon plats att gifta sig på som inte är densamma som alla andra har haft. Bara för att du tycker att hon lägger sig i andra saker och du tror att hon apar efter er så behöver det ju inte vara så. Och om du uppträder så är det nog lätt att skuggan faller på dig istället för henne. Sätt dig över det, skit i varför hon har samma ställe som ni. Om det är för att apa efter er så är det hon som är fånig och för eller senare ser folk igenom det. Och om de inte gör det, var spelar det för roll? Även omd et delvis är samma människor på festerna så kommer det ändå vara helt olika bröllop. Det är lite lätt när man står inför sitt bröllop att tro att bara för att vissa saker är samma med andras så kommer alla uppfatta det som lika, men så är det inte. Nedvärdera inte dina gäster genom att tro att de inte kan se skillnaden.

Svar på tråden kan det bli värre