• LottaAnders

kan det bli värre

Just nu känner jag bara för att skita i allt.
    Vi bor på en liten ort där alla känner alla.
    Att hitta en festlokal där ingen annan av våra bekanta haft sin bröllopsfest har inte varit lätt. Men vi kläckte en lysande idé och hittade vad vi tycker den perfekta lokalen.
    Igår fick vi,jag, veta att min m2bs ex ska gifta sig helgen före oss. Bara att grattulera. Men vi fick oxå veta att dom ska ha festen på samma ställe som oss. Det känns helt piss! Just nu tror jag att hon gör det bara för att jävlas. Hon har haft en förmåga att lägga sig i saker här hemma hos oss. Hur vi firar ul och hur vi borde fira jul istället tex.
    Vi har planerat det här en lång tid och för dom är det nog ganska nytt.
    Hälp mig! Hur skulle ni göra? Resonera?

• Svar på tråden kan det bli värre
  • Sommargrönt

Ha en ännu bättre fest än henne på samma ställe! Låt inte henne förstöra, visa inte att hon spelar roll.

Det är ert bröllop som spelar roll, er dag, er kärlek! Inte vem som hade lokalen helgen innnan. Klart man vill vara unik, men det är ju inte din m2bs vän som gifter sig där helgen innan, jag antar att det är någon som inte kommer på er fest, så då spelar det väl ingen roll?

Ibland mår man bara så bra när man höjer sig över andras barnsligheter!

• LottaAnders

Tyvärr så är hela hans familj där. Bröderna och deras respektive umgås tyvärr mer med henne än med min m2b. Dom har på något vis tagit hennes sida. Inte för att de är otrevliga mot oss eller så.

• Sommargrönt

Men hon kommer inte, det är det viktiga. Då har ju hela hans familj något att jämföra med när de inser hur mycket trevligare din fest är! Lägg inte energi på henne, det är bara du som far illa av det...

• LottaAnders

Jag vet. Du har rätt. Blev bara så himla knockad

• Sommargrönt

Förstår det också. Det är lätt att man blir det. Särskilt när det gäller folks ex och en så känslig sak som ens bröllop! Men det är bara att sucka och gnälla lite och sen ta nya tag. Inse att det är hon som gör bort sig som planerar in att härma er festlokal! Så patetiskt...

• Bride in England

Hej! Ja jag tycker du ska strunta totalt i henne. Tank inte pa henne helt enkelt. Det ar val hennes forlust om hon ar sa tragisk att hon valjer att ha sitt brollop pa samma stalle som sitt ex bara for att jaklas. Fortsatt planera ditt eget drombrollop och latsas som om hon inte finns. Det ar det varsta du kan gora mot en sadan 'attention seeker'!

• LottaAnders

Ni är för goa. Jag ska ta mig i kragen.
    I morgon...

• Anja 19 juli 2008

Åh vad jag känner för dig... jag hade blivit så grymt arg, ledsen, besviken.

Men jag säger som andra talare... skit i dem. Visa att hennes förehavanden inte över huvud taget rör er i ryggen, ni är lika lyckliga för det!

Vem bryr sig om henne lixom?

Ha ert underbara brölloop och er SUPERroliga fest, mkt roligare än hennes och bry er inte det minsta om att/var/hur hon gift sig och haft fest.

Underliga syskon din m2b verkar ha

• MissieA

Tänk positivt bara En hrej som ska göra dig glad ärr DU gifter dig med din m2n och inte hon, Så ditt bröllop kommer bli sååååå mycket bättre än hennes.

Håller med dem andra, strunta i henne o njut o ha ett underbart bröllop.

• hondafreak

Visa att du är bättre än henne och ha en mycket roligare fest !
    Glöm inte gratulera henne till äktenskapet ! Det om något visar att ni är bättre !!!!

Svar på tråden kan det bli värre