• Gutegirl

Varför banta inför bröllop?

Man får ju anta att den man gifter sig med gillar en som man är. Vad är poängen med att svälta sig i ett par månader för att komma i en klänning man använder en gång? Sannolikt lär man ju gå upp allt igen efter bröllopet, med start redan under bröllopsmiddagen. Varför inte bara köpa en klänning som passar och slippa gå hungrig?

• Svar på tråden Varför banta inför bröllop?
  • fitforfight

Jag har gått ner i vikt för att komma tillbaks till mitt riktiga jag.
    Jag gick upp 30 kilo under graviditeten och kände inte ens igen mig själv och mådde väldigt dåligt över det.

Jag la om min livstil och gick ner 35 kilo. Nu har jag börjat träna på gymet för att tona upp kroppen lite. Jag vill helt enkelt va mitt snyggaste jag på mitt bröllop och även annars. Jag tycker det är så skönt att kunna gå in i en butik och ta en tröja i rätt storlek utan att behöva fundera över om den sitter åt på den tjocka magen.

Jag är helt enkelt fåfäng ,men det är sån jag e och jag gillar det

• Troll1

Den handlar ju om att må bra på sin stora dag! Detta gäller nog även för männen, fast de basunerar inte ut det som vi..

• Gutegirl
    Troll1 skrev 2008-04-27 10:20:07 följande:
    Den handlar ju om att må bra på sin stora dag! Detta gäller nog även för männen, fast de basunerar inte ut det som vi..
    Fast bra vill man väl alltid må?
  • Mrs love

Tack!

Lycka till du med!

mazaba skrev 2008-04-27 09:34:06 följande:
    jag är precis i samma sits som dig två barn den yngsta är 4 månader nu o vi gifter oss i augusti. Inte lätt att gå ner kilona har lika mycket kvar som du. Tråkigt när man inte kommer i sina gamla kläder. Men vi får kämpa på men det är svårt.....Lycka till....Mrs love skrev 2008-04-27 08:13:48 följande:
  • Goldensea

Det finns ju även de av oss som inte har några barn men som lagt på oss en del kilo under tiden som sambos. Dags att gå ner dem samt som någon annan här sagt gå ner några kilo som man ändå tänkt gå ner länge.

• Lakritspuck

Jag har några gravidkilon kvar som jag _ändå_ skulle tagit tag i. Jag ser bröllopet som extra motivation till att styra upp det. Sedan är det väl skillnad om man vill bli modellsmal eller bara komma i sina vanliga kläder.

• niklasbivandefru

jag hittade min klänning o deb skulle ja bara ha!!! finns bara ett ex av den o den va lite liten så då blev de så....

• Nightingale

Jag går inte ner pga bröllopet, jag går ner för att jag har 5 kg kvar efter graviditeten. Jag vill få bort dem i vilket fall. Sen är det kanonbra att ha bröllopet som ett motiverande mål!

• Skottdagen2008

Precis det som var min motivation. Att komma i mna före-gravid-kläder och jag lyckades lagom till bröllopet. Min son var 2 år och 2 månader när vi vigdes och jag hade tidigare när han var typ 6 månader börjat kämpa mig tilbaka och då visste jaginte ens att jag sjkulle bli fru, men då det datumet bokades då gav jag mig fan på att lyckas.

Det blir som en extra sporre då dessa foton kommer att finnas i x-antal år och då ville jag se ut som jag kände mig inuti, dvs före-gravid-vikten. Sedan var jag inte vidare modellsmal, men jag kände mig som min själv vilket var viktigt för mig.

Min man har erkänt att han gillar mig bäst när jag väger kring 55-58 kg och inte 65-68 kg som jag gjorde då sonen var 1 år. Härligt med ärliga män....hm.....Han liksom sa det i förbifarten så nu vet jag det.

Lakritspuck skrev 2008-04-27 13:53:13 följande:
    Jag har några gravidkilon kvar som jag _ändå_ skulle tagit tag i. Jag ser bröllopet som extra motivation till att styra upp det. Sedan är det väl skillnad om man vill bli modellsmal eller bara komma i sina vanliga kläder.
  • Stardusty

Tror många gör det för fotonas skull.... De där hänger ju med en hela livet liksom. Jag har även en tanke om att forsätta gå ner i vikt efter bröllopet och försöka stanna där igen. Då vill man ju ha foton som överensstämmer sedan

• Skottdagen2008

Vad jag menar gillar med ,så älskar han ju mig som person, men gillar mer det han ser när jag är som jag var då vi träffades för det var ju en del av det han attraherades av.

• Zozo

Jag gick ner 22 kg men inte just för bröllopet, det rakade bara mer eller mindre sammanfalla. För min del handlade det om att ta tag i olika saker i mitt liv - bla a vikten. 100 kg för 178 cm är tungt att ga och bära pa och när jag insag att det var nagot som störde mig varje dag (sa fort jag skulle klä mig, sitta i nagot lite skräddat, sätta mig ner pa en stol som sag lite klen ut, handla kläder...) sa var det verkligen dags.
    För mig hadlade det definitivt inte om nagon svältkur utan Viktväktarna i 2 ar ungefär. Jag var nere och vände pa 75 men trivselvikten lade sig runt 80 och det vägde jag till bröllopet och kände mig alldeles underbart vacker.
    Det var varken för fotons eller makens skull - utan för min egen. Jag madde saaaa mycket bättre, bade fysiskt och psykiskt.

Nu, tva ar senare, är jag gravid och har tyvärr studsat upp en bit igen.. Helt klart mar jag inte bra av det och det far bli ett projekt när graviditeten är avklarad.

Jag haller med TS om det är alla svältkurer eller "hjälp jag maste ga ner 9 kg pa tva veckor"... men annars.. nej, har man varit där sa vet man DEFINITIVT varför man vill ga ner i vikt!

Svar på tråden Varför banta inför bröllop?