Jag gick ner 22 kg men inte just för bröllopet, det rakade bara mer eller mindre sammanfalla. För min del handlade det om att ta tag i olika saker i mitt liv - bla a vikten. 100 kg för 178 cm är tungt att ga och bära pa och när jag insag att det var nagot som störde mig varje dag (sa fort jag skulle klä mig, sitta i nagot lite skräddat, sätta mig ner pa en stol som sag lite klen ut, handla kläder...) sa var det verkligen dags.
För mig hadlade det definitivt inte om nagon svältkur utan Viktväktarna i 2 ar ungefär. Jag var nere och vände pa 75 men trivselvikten lade sig runt 80 och det vägde jag till bröllopet och kände mig alldeles underbart vacker.
Det var varken för fotons eller makens skull - utan för min egen. Jag madde saaaa mycket bättre, bade fysiskt och psykiskt.
Nu, tva ar senare, är jag gravid och har tyvärr studsat upp en bit igen.. Helt klart mar jag inte bra av det och det far bli ett projekt när graviditeten är avklarad.
Jag haller med TS om det är alla svältkurer eller "hjälp jag maste ga ner 9 kg pa tva veckor"... men annars.. nej, har man varit där sa vet man DEFINITIVT varför man vill ga ner i vikt!