• MDoJB

13:e - otur?

Kan man gifta sig den 13:e?
    Har kollat på datum i maj/juni 2009 och kommit fram till att den 13:e juni ligger bra i till. Betyder det otur att gifta sig den 13:e?

• Svar på tråden 13:e - otur?
  • DanKat

Om man TROR att en viss dag betyder otur så märker man nog minsta lilla misstag och tänker nog att det beror på att det är just den dagen... fastän man egentligen skulle kunna va me om precis samma saker en annan dag men då inte reagera speciellt...

• DanKat

Haha, kom förresten på en rolig grej! Dom får tydligen FÄRRE personer in på sjukhus just när det råkar vara fredag den 13:e (antar att d ä olycksfall dom räknar, inte typ hjärtinfarkt å sånt för det borde ju inte spela någon roll...) När jag hörde det så förklarade dom det med att folk kanske är mer försiktiga den dagen eftersom dom räknar med att den ska vara extra olycksdrabbad

• DanKat

(Det där var kanske lite OT men jag kunde inte låta bli )

• Marsaphir Marlean

Okej här är en till skrockfull: Vad betyder månförmörkelse, vet någon om det är ett dåligt omen? Tror jag helt säkert att det är och vi gifter oss när månförmörkelsen är!

• Hammerman

Marsaphir Marlean skrev 2008-04-25 12:18:49 följande:

Okej här är en till skrockfull: Vad betyder månförmörkelse, vet någon om det är ett dåligt omen? Tror jag helt säkert att det är och vi gifter oss när månförmörkelsen är!
    I wish for this nighttime to last for a lifetime...
  • Marsaphir Marlean

Ingen som vet något om det?

• bofinkarna

Trams att det är otur :)

• Piha

Marsaphir Marlean skrev 2008-04-25 13:46:13 följande:

Ingen som vet något om det?
    Näe, jag hittar ingenting på att det skulle vara det.

sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A5nf%C3%B6rm%C3%B6rkelse

Men om du "tror att du är helt säker" på att det är det och du är skrockfull, varför väljer du då detta tillfälle?
  • Marsaphir Marlean

Fick inte reda på det förrän allt var bokat och klart. :P

• HurraViSkaGiftaOss

Vi gifter oss den 20e för att slippa den 13e....

• lycklig78

Vi ändrade från fredag den 13:e

Tyckte det var att utmana ödet. Fullkomligt idiotiskt men ändå....

Svar på tråden 13:e - otur?