• MDoJB

13:e - otur?

Kan man gifta sig den 13:e?
    Har kollat på datum i maj/juni 2009 och kommit fram till att den 13:e juni ligger bra i till. Betyder det otur att gifta sig den 13:e?

• Svar på tråden 13:e - otur?
  • pallesj

Vissa har ju det som tur nummer o datum, beror la på hur vidskeplig man är

• Pumpkin

Det är väl bara om det ligger på en fredag det är otur?

Om man nu tror på sånt där, vilket jag inte gör

• Nessan

Jag tror inte att det betyder otur, men eftersom du frågar här så anar jag att du ändå har nån negativ koppling till talet tretton?
    Det är isf upp till dig att avgöra om det är nåt du tror kommer påverka er bröllopsdag, och era kommande bröllopsdagar alla andra år (nån gång kommer ju er bröllopsdag infalla på en fredag, vilket ju då blir fredag den 13:e). Om du ständigt kommer att tänka på att "det är ju den 13:e, det innebär otur" så kanske det ändå inte är så lyckat att ha det som bröllopsdag då vidskepelsen isf tar över lyckan.
    Känner du att det inte spelar nån roll, så kommer det heller inte att göra det.

• Piha
    Zozo skrev 2008-04-25 10:57:46 följande:
    äh! Trams!
    Hear, hear!!
  • Hammerman

Ställ en stege över altargången och släng in ett par svarta katter bland bänkraderna!

• Skottdagen2008

Om du har negativ koppling til talet 13 så är det det du ska lyssna på inte på vad vi tycker. Bryr du dig inte så gift er.

Vi vigdes ju på skottdagen och vi har ju "bara" bröllopsdag vart 4e år som vissa uttrycker sig medan vi tycker perfekt då kan vi göra något supernice de få gånger vi firar

• PM4ever

Vi är förlovade den 13 juli, det var 8 år sen så den dagen har infallit på en fredag. Det har inte hänt nåntig *hi hi*
    Numera använder jag 13 som turnummer. Har dock ingen tur i spel men det är väl för jag har tur i kärlek ; )

• Mikabella

Man får säkert otur om man tror att man ska få det...Men nej jag tror absolut inte det :) Du Kan nog lungt planera din bröllopsdag till den 13e.

Svar på tråden 13:e - otur?