• Fjosok

Gifta sig fort?

Okej, jag har inte gift mig snabbt, så börja inte direkt skriva att jag ska vänta

Men jag hör gärna berättelser från er som träffats, blivit blixtförälskade och gift er inom en kort tid. Och fått det att funka, eller inte?

Många väntar 5-6 år numer, men det borde finnas dom som gör tvärtom.

Berätta gärna, skulle vara kul att höra :)

• Svar på tråden Gifta sig fort?
  • bara jag

Jag trodde att vi gifte oss snabbt...nästan 4 år tillsammans!

• Akvavit

Vi träffades januari -06, då hade han nyss sökt jobb i annan stad. I juni samma år hade jag fått jobb i den staden och i augusti köpte vi villa. Vi förlovade oss i maj -07 och gifte oss nu i februari -08, 2 år och 1 månad efter att vi träffats.

• Krystal

Hörde på tv:n här om dan att det "bästa" är att vänta minst 1,5 år, för då ungefär ska förälskelsen lagt sig och du ser inte allt genom rosa små moln. Verklighetet kommer ikapp en och man kan lättare se om "mr/miss right" verkligen är den du vill tillbringa resten av livet tillsammans med. Typ så sa dom

• Kärlek ger näring åt själen

Det kan ligga något i det Vi har varit tillsammans i snart 1,5 år och jag är liika förälskad som första stundne

Krystal skrev 2008-04-24 14:55:53 följande:
    Hörde på tv:n här om dan att det "bästa" är att vänta minst 1,5 år, för då ungefär ska förälskelsen lagt sig och du ser inte allt genom rosa små moln. Verklighetet kommer ikapp en och man kan lättare se om "mr/miss right" verkligen är den du vill tillbringa resten av livet tillsammans med. Typ så sa dom
  • Ars amandi

vi flörtade väll lite flyktigt men inget hände i en period på kanske 3 månader innan vi blev tillsammans...

Vi flyttade ihop med detsamma (lite för att jag stod utan boende å mycket för att vi faktist ville)

han friade 4mån å 13dagar senare...

vi förlovade oss när vi vart tillsammans i 5mån å 9dagar..

vi gifter oss nu på midsommarafton å då har vi vart tillsammans i 14 månader minus 2dagar...

vi viste redan från första början att det va vi!! å vi blir bara kärare för var dag som går

• Ars amandi

ingen i vår omgivning har reagerat negativt å vi har bara fått förstående komentarer... folk har fattat lika mycket som vi att vi hör ihop..

jag fyller 28 i år å han är nyfylda 42...

• IdaAstrid

Träffades 29 september 2006, jag flyttade in januari 2007 efter att ha firat julen hos hans föräldrar, han friade på vår 1 årsdag och vi gifte oss på vår 1 1/2 års dag. Lagom tycker jag : )

Mina föräldrar träffades på lucia, pappa friade den 26 december, de förlovade sig den 27 januari och gifte sig den 27 februari. Gifta i 20 år, sedan bästa vänner efter en "lyckad" skilsmässa i ytterligare 10 år (sedan dog tyvärr far..).

Vet man så vet man!

• junikul08

Min syster och hennes man träffades i juni, blev ihop i augusti, förlovade sig i december och gifte sig i februari. Det var snabbt!

• pialotta124

Vi träffades på Parship i april -07, sågs IRL maj -07, blev blixtförälskade (hihi), förlovade oss i nov -07, blev sambos i december -07 (han bytte jobb samt flyttade 30 mil till mig) och gifter oss 080808. Vi är inga ungdomar (39&40) och vi vet precis vad vi vill ha och det har vi hittat i varandra! Det är hääärligt att få uppleva sann kärlek så här på ålderns höst!

• lillamillan

En gammal klasskompis till mig träffade en kille som känner min man (dock var vi inte gifta då utan hade bara varit tillsammans ett år när dom träffades).
    Hon häpnade då vi inte var förlovade än o endå hade varit tillsammans ett helt år.
    Min sambo hade frågat innan ettårsdagen, men jag ville vänta tills 2årsdagen.

Efter bara 2 veckor satt hon o kollade på ringar, efter en månad var dom förlovade.
    Efter ett halvår köpte dom hus ute i skogen nära hennes syrra...
    Dom gifte sig till sommaren (hade då varit ett par i ca 1 år).

Hon ville bli gravid men blev inte det utan köpte två sibirienhusky valpar när han var o jobbade (långtradar chaffis)för hans insparade pengar (hon jobbade lite som vikarie inom barnomsorgen).
    Endå hade hon två hundar sedan innan som hon lät sin pappa ta hand om.

Dom var inte gift ett år, frågan är om dom var gifta ens ett halvår...?

Hon hade varit förlovad 3 ggr tidigare som jag känner till och dom killarna hade hon haft fram tills hon gick ut gymnasiet...Sen gick det ju 3 år utan att jag såg till henne så jag vet inte hur många fler hon hunnit vara förlovad med.

Så lite impuls var nog inblandat där...

Svar på tråden Gifta sig fort?