• Fjosok

Gifta sig fort?

Okej, jag har inte gift mig snabbt, så börja inte direkt skriva att jag ska vänta

Men jag hör gärna berättelser från er som träffats, blivit blixtförälskade och gift er inom en kort tid. Och fått det att funka, eller inte?

Många väntar 5-6 år numer, men det borde finnas dom som gör tvärtom.

Berätta gärna, skulle vara kul att höra :)

• Svar på tråden Gifta sig fort?
  • mika 080705

vi gifter oss efter ett och ett halvt år tillsammans.. det tycker jag är rätt snabbt. :)

• bofinkarna

Min kusin 21år då blev ihop med en tjej (19 år) i febrari (hade chattat lite men blev ihop dagen de träffads för första gången). De förlovade sig efter två veckor och ville gifta sig i slutet på maj (alltså efter tre månader) men väntade till början på juli samma år. Alltså träffas, förlovning, giftemål efter 4-5 månader.. Snabbt.. De fick barn efter ett år, men de har haft det GRYMT tungt även om de håller ihop och nog inte ångrar sig. De gifte sig för 2-3 år sen

Ett par andra vänner blev ihop nyårsafton, förlovning inom två veckor och planerade bröllop till påsk. Men sköt på det till Juni. Vi som kände dem förstod inte varför de hade så bråttom de var som hund och katt! Tog 9 månader så fick de barn. De har också haft det grymt tungt men håller ihop. De gifte sig 2004

• bofinkarna

Vi gifter oss ganska fort. Förlovade oss efter 10 månader, gifter oss efter 14. Men då har vi varit bästa vänner i 8 år innan vi gifter oss och kände verkligen varandra innan vi blev ihop

• Stardusty

Hmm kanske inte så snabbt, men vi förlovade oss efter ett år och gifter oss efter 2,5 år ihop

• Zozo

Tja min fd kollega och makens bäste vân träffades pa vart första bröllop, sov i vart vardagsrum pa var bröllopsnatt och flyttade ihop dagen efter. Nu har de varit tillsammans i tva ar och försöker fa barn. Gifta är de förvisso inte men snabbt gick det ända

• stfa

Vi träffades i sept 07, förlovade oss i jan 08 och ska nu gifta oss i juni 08 Allt inom 9 månader
    För oss känns det helt rätt!

• weinlove

vi träffades i början av sommaren (på stranden) och lärde känna varann under sommaren. i slutet av sommaren blev vi tillsammans. ett halvår senare förlovade vi oss och nu efter tre år tillsammans ska vi gifta oss. :) han är 26 och jag 20.

mamma gifte sig när hon var 19 efter bara några månader hon och pappa blev tillsammans. de fick sitt första barn när hon var 21. hon och pappa är fortfarande lyckligt gift och har numera sex stora barn (jag är yngst) och ännu fler barnbarn :)

• Maraja84

Vi kommer att gifta oss på dagen 2 år efter vårat första möte.
    Träffades på internet April-06 och IRL Juli-06

• Kärlek ger näring åt själen

Vi förlovade oss efter en månad och gifter oss efter 2 år lite snabbt enligt många (Framför allt de i släkten). Men för oss så känns det bra. Vi känner inte det som snabbt utan snarare ett naturligt steg

• 2aug08

Vi gifter oss inte så snabbt men allt annat har gått snabbt. Vi träffades februari -05, flyttade ihop maj -05, förlovade oss december -05, köpte hus oktober -06 och gifter oss augusti -08. Vi hade gärna gift oss tidigare om det hade funnits kapital.

Svar på tråden Gifta sig fort?