• Fjosok

Gifta sig fort?

Okej, jag har inte gift mig snabbt, så börja inte direkt skriva att jag ska vänta

Men jag hör gärna berättelser från er som träffats, blivit blixtförälskade och gift er inom en kort tid. Och fått det att funka, eller inte?

Många väntar 5-6 år numer, men det borde finnas dom som gör tvärtom.

Berätta gärna, skulle vara kul att höra :)

• Svar på tråden Gifta sig fort?
  • matteve

Kom att tänka på mina föräldrar som förlovade sig efter knappt en månad och som gifte sig knappt ett halvår efter. De har varit gifta i 37 år nu och är fortfarande kära! Precis som det ska va´

• kexxet

Min mamma och hennes man gifte sig efter 3månader..
    Nu har dom vart gifta i 6år snart =)

• Fjosok

Kul att höra, men inga som själva varit med om, gjort, eller ska göra det?

En kompis gifte sig på 10 månader efter att dom träffats första gången. 6 år och 3 bebisar senare är dom fortfarande övertygade om att det är rätt :)

• DanKat

Har inte gift mig själv än, men en kompis pappa friade till mamman på deras andra dejt! Och dom har varit gifta i typ 30 år nu tror jag!

• Lillsnufflan

I min familj är det mer regel än undantag att folk träffas och gifter sig mellan ett halv år och ett år senare (antingen när man upptäcker att man är gravid eller när första barnet är fött). Det är ett stående familjeskämt att det räcker med att vi tittar på någon av motsatt kön för att det ska bli bebisar.

Själv väntade jag dock nästan åtta år (med att gifta mig, inte med att skaffa barn, vår son kom nio månader efter att jag och min m2b träffats). Jag och min m2b hade en privat ceremoni där vi lovade varandra evig trohet, han vill vänta med att gifta sig tills vi hade råd att ställa till med ett stort fint bröllop.

Bara en skiljsmässa i hela tjocka släkten, och den är stor (släkten inte skiljsmässan). Jag tror de är lyckliga också.

• Tooticki

Vi gifte oss på dagen 23 månader efter vår första dejt. Jag tycker att det är ganska snabbt.

• Yllo

Min mamma berättade för mig om en av hennes arbetskamrater, vi kan kalla henne Lisa.

Lisa var på krogen och raggade upp en man. Tog med sig mannen hem och två dagar senare var dom förlovade och sambos.. tre veckor efter första kvällen gifte dom sig (hindersprövningen ni vet) och har nu varit gifta i snart 40 år

Har också hört om flera som varit tillsammans i många år innan dom gift sig och sedan har förhållandet slutat i skilsmässa något år senare. En av mina barndomsvänner träffade sin f.d. man när hon var 14 år gammal. Dom gifte sig ca 14 år senare och skilde sig efter 3 års äktenskap. Hon är nu omgift med en man som hon träffade kort efter skilsmässan och som hon gifte sig med efter bara något år. Har tyvärr förlorat kontakten med henne så jag vet idag inte hur många år hon och hennes nya man varit gifta, men jag vet att dom har minst två barn gemensamt och att båda barnen nu går i skolan.

• Fröken Larsson

Vi flyttade ihop fem månader efter första träffen då vi också blev tillsammans (bodde i olika städer), förlovade oss efter åtta månader och kommer gifta oss ett år efter förlovningen. Vissa som vi pratar med brukar himla med ögonen och frusta "Ojoj det har ve-ee-rkligen gått snabbt för er!" men jag tycker inte det känns så. Detta är inget som vi springer in i heller.

• avil

vi har dock inte gift oss.Men förlovade oss o var gravida efter att vi känt varann 5 månader!!Det är snabbt!!
    Få barn är större än att gifta sig!! det är ett livslångt jobb!! att gifta sig är ju bara pappersgöra,o lätt att skiljas om man vill sen........
    VI är dock ihop o har fler barn o ska gifta oss nu,efter ca 12år ihop .
    Inte svar på frågan,men som sagt-barn anser jag är större än att gifta sig!

• jennyfer

Vår äldsta son skulle ha fötts på vår ettårsdag, nu kom han en vecka tidigare. Det kanske var tur det eftersom vi dessutom förlovade oss på ettårsdagen. Snart fyra år efter att vi träffades har vi två barn, hus och till sommaren gifter vi oss.

Det folk blev mest förvånade över var inte att vi blev med barn så fort utan att han faktiskt var planerad! Här kändes det så totalt rätt från första dagen.

Jag är så lycklig!!!

Svar på tråden Gifta sig fort?