både ledsen& arg på syrran
Jag har stått och bakat här glatt, min syster fyller år imorgon (vuxen person)... nu skickade jag ett sms att när ska vi komma, då?
- du kan komma imorgon kl 3
Varför ska dom helt plötsligt fira henne vid 3, hon är ju inte 5år heller och hon är inte på väg någonstans utan skulle vara hemma hos föräldrarna t helgen då hon ska fira med kompisarna.
så jag svara att det går inte pga jobb..
då får jag ett svar tillbax att
Fine vilken tid tänkte du då ( min syster och mamma använder ordet fine när dom är sura ).
Varför måste dom alltid försöka på ett eller annat sätt ha min man utanför?! Det är ingen nyhet för dom att min man jobbar vardagar och att vi sagt att vi kommer på kvällen o gratulerar, nu tyckte dom att han inte behöver följa med.
Dom pratar glatt t andra i familjen men sen t honom är det mer yttligt (förrutom när dom vill ha något/ha något gjort då är dom så trevliga och så intresserade utav allt).
Just nu är jag både ledsen och arg att syrran oxå börjar vara otrevlig (har blivit mer nu under de senaste veckorna, trots att jag har hjälpt henne med en massa saker...enda gången jag inte ställde upp på en fika var när jag var dålig för två veckor sedan. Men hon har börjat hänga ihop med min mamma mer och mer, som jag är så trött på, bla att hon bråkar redan om uppfostran, när hon ska få passa vår bebis osv. den är fortf i magen, vad jag gör, vilka vi umgås med....osv osv).
Suck, är väl bara min familj som är knäppa.