• JohanoCissi

Får kanske ställa in bröllopet!!

Vår dotter har fått ehec och det är helt fruktansvärt jobbigt och hemskt på alla sätt då dem har varit tvungna att söva henne och sätta dialys på henne. Dem har sagt att det kan ta allt från en vecka till flera månader innan hon blir frisk.

Det kan resultera i att vi får ställa in vårt bröllop som vi har planerat i ett år och som ska äga rum den 24 maj.

Vår dotter är viktigast av alla men det känns väldigt tråkigt med bröllopet samtidigt som att det känns som det inte spelar någon roll.

Jag hoppas inte att någon i hela världen utsätts för detta för det är superjobbigt. Man försöker att inte vara ledsen när man är med henne men ibland får man gå ut och gråta av sig lite för att komma in "glad" igen och bara hoppas att hon blir frisk snart.

• Svar på tråden Får kanske ställa in bröllopet!!
  • Kärlek ger näring åt själen

Oj. Hoppas att er dotter blir bättre snart

*styrke kramar*
    Jag förstår er fullt ut. Det ska ju vara en kul dag och inte en dag då man går och undrar över hur tösen mår.

• Anja 19 juli 2008

Usch stackare... Fy så hemskt Det värsta man kan föreställa sig är ju att något ska hända med ens barn, sjukdom eller vad som helst. Lider verkligen med er.

Förstår vad du menar m bröllopet, att det samtidigt som det är jättetråkigt så betyder det lixom inget i sammanhanget.

Vad är ehec? jag måste erkänna att jag aldrig har hört talas om det.

*kramar om*

• JohanoCissi

Det är en tarmbakterie som gör att hon får diarreer. Hade det bara varit det så hade hon varit frisk nu, men hon har fått en komplikation som har gjort att njurarna har tagit skada så hon kan inte kissa själv. Då har dem fått sätta in dialys för att hjälpa till att rena blodet så njurarna kan vila. Så det är lugnande, smärtstillande, dropp, blod osv överallt i slangar på henne. Denna bakterien är väldigt ovanlig och allvarlig för smiitskyddsinstitutet är inkopplat och tydligen letar dem med lupp varifrån smittan kommer ifrån. Senaste fallet i skåne var för 2 år sen och då stängde dem en charkfabrik för sanering.

• sommarbrud 080802

Nej usch,stackare.. så hemskt de låter Jag hoppas hon blir bättre. *håller tummarna hårt*

Vad tyvär inte vad ehec är för något. Men antar att de har med blodet att göra eftersom du skrev dialys. Eller är jag helt fel ute?

Jag tänker på er iaf och håller som sagt tummarna hårt för er att hon ska bli bra.

• sommarbrud 080802

Du skrev visst före mig. Tack,nu vet jag vad de är för något. Och usch.. hur tar er dotter de? Hur mår hon? Hoppas de hittar varifrån den kommer iaf. *håller tummarna stenhårt*

• JohanoCissi

hon har fått lugnande då hon nu efter en vecka har börjat streta emot med alla slangar och börjar kunna säga ifrån när dem sticker henne och kollar prover o så. Hon fyller 2 i juli. Dem säger att mindre barn fogar sig bättre. Hade bara hoppats att det gällde föräldrarna med.

• Miss Blue

Åh vad tråkigt, tycker synd om er, tänker på er!
    Självklart kommer barnen i första hand! Men synd på ert bröllop....
    Stora kramar från oss!!

• JohanoCissi

Ska springa upp igen till henne nu o se om hon vaknat. Tack alla för att ni uppmuntrar mig lite. Även om man har släkt o vänner runtomkring sig så är dem oxå ledsna och det kan bli väldigt jobbigt.
    Kram till er alla.

• Hope2008

Lider med er!

Min lilla dotter hade också ehec när hon var omkring två år (två år sedan). Det var fruktansvärt och vi var så oroliga. I vårt fall hittade de inte smittkällan. Har de några idéer om vad det kan vara i ert fall?

Jag hoppas att allting löser sig för er och att er lilla tjej snart är frisk och pigg igen.

Många kramar

• bara jag

Vi tänker på dig! Hoppas att hon blir bra snarast möjligast!!
    Kramar

Svar på tråden Får kanske ställa in bröllopet!!