Vad ger ni i present till brudtärna, tostamaster och maskalk?
Och när ger ni dem dessa presenter?
Och när ger ni dem dessa presenter?
Mina toastmasters får toasmasterbjällran med en fin gravering som tack. Är det snålt? Bestmen är det knepigare till... Har någon nån idé?
Våra får varsin fin parfym som vi köpte som matchar varandra. Det kan dom behöva. Vi tänkte inte gett dom något eftersom att dom själva bad att få vara tärna och marshalk och det inte har varit någon direkt hjälp men det kan nog vara skönt att ha dom där på lördag så dom ska få varsin parfym ändå
Våra bestman´s ska få manchettknappar med deras initialer ingraverat.
Våra tärnor skall få ngn form av smycken, bestman manchettknappar.
Toastmadamerna får även dem ngn form av smycken.
Vi ger inte bara gåvor som tack för att de ställer upp utan också som ett minne från kvällen.
Tärnorna: Klänningarna + bukett
Marsalkarna: Slips + näsduk
Har ingen toastmaster/madam. Men däremot så kommer vi bjuda alla dem som hjälpt oss på middag efter bröllopet.
jo, våra tärnor får ju klänningarna också...
När jag var tärna för några år sen fick jag en jättefin present av bruden efter bröllopet, ett inramat foto på oss två på bröllopsdagen som fotografen tagit. Jättekul minne att ha kvar!
Tärnorna får klänningen, buketten.
Sen får de vars en Orrefors skål och en Tatty Teddy (Miranda-nallen) "Bridesmaid gift set".
Bestmen får vars en bestmanölsejdel med sina namn graverat. Plus en Bläckslips som de ska ha på sig i kyrkan.
Toastmastermadamme får en Orreforsskål och bordslöpare för hon gillar att duka fint!
Toastmaster vet vi ej, lutar åt en whiskey men vill samtidigt att det ska vara ett minne som finns kvar.
Jag beställde mina smycken från Zoullady.se
superbra & billiga, rekomenderas!
Vet iaf att tärnan får klänning, värdparet en graverad klocka som de kan ringa i för att få uppmärksamhet i under festen. Tror att marsalken kommer att få en graverad kortbok.
Ja huga, det där är verkligen skitsvårt..Speciellt då vårt toastpar har allt o är lite kräsna..Dom ska inte sova över, annars hade ju det varit en present i sig att få sova gratis. Så vi funderar på en hotellövernattning till dom. En av oss kommer hem och är barnvakt och dom får åka bort och rå om sig själva..
Marskalken bor i en annan stad och har eg. inte gjort något alls, förutom att han kommer att ro in oss med båt under vigseln. Han och hans sambo får sova över gratis på festplatsen+att vi VIP:ar deras rum med lite godis och skumpa.
Tärnan har hjälpt till en del så jag funderar på om hon ska få klänningen (Jag krävde ingen speciell klänning, men hon ville beställa en då jag köpte min från Kina), sova över gratis och VIP:at rum..
Vår värdinna fick ett avrostnings- och ett anpassningsdyk (vi dyker båda två) till en kostnad av 950 kr av oss. En väninna till oss fotade oss, hon är amatör, hon kommer få två biljetter till Sweeney Todd på Göteborgsoperan för ungefär samma pengar.
Bra diskussionsämne...en del att fundera över men samtidigt kul att överraska sina närmsta medhjälpare
Tärna: Håruppsättning + Make-up (på bröllopsdagen)
Bestman: Inget bestämt! Lutar åt en sedelklämma, plunta el ngt liknande med gravyr.
Toastparet: Hade tänkt en "toast" men det har de redan, detta blir svårare att klura ut. Någon som har förslag??? (De är gifta med varandra).
Lycka till med letandet och sökandet!!!