• Martina 76

Vad ger ni i present till brudtärna, tostamaster och maskalk?

Och när ger ni dem dessa presenter?

• Svar på tråden Vad ger ni i present till brudtärna, tostamaster och maskalk?
  • fridaa

Vill gärna oxå veta! Till mina tärnor har jag köpt likadana halsband och örhängen som de ska ha på sig på vigseln. Jag ger dem presenterna innan vigseln.
    Men har ingen aning vad jag skall köpa till mina tre värdinnor??!!!

• Blivande mrs K

Jag visste inte att man skulle ge bort presenter! Jag har aldrig fått nånting när jag varit toastmaster! Är det verkligen så?

• Fröken Larsson

Åh jisses ska alla ha presenter? Vi har ju äntligen klurat ut vad vår solist ska få. *pustar*

Solisten ska iaf få en god middag på en restaurang betald av oss.
    Annars kan kanske ett litet spa-kit vara fint? Lite badkulor, scrub, 1-pack ansiktsmask, nån skön kräm etc i en necessär. Kan ju bli hur billigt/dyrt som man vill ha det.

• 20080301

Vår toastmadame fick en present men tärnan och marshalkerna fick kläderna inget annat

• Xaston

Det är en ära att få vara Toastmaster -- de behöver inte få en present.

• lindahallman

tärna får buketten och besman får näsduken. låter snålt men bestman hade redan kläder som han använder och tärnan köper sig en klänning som hon kan använda sen, vi har inga superkrav. det tycker det ska bli kul och förväntar sog inga presenter på det sättet.

värdparet vet jag itne, lite klurigt men kanske presentkort på en msig resturang. solisten har jag ingen aning om, svårt med det.

• valkyriana

Tärnorna får kläderna, make och hår
    Marsalkarna får varsin slips
    Vår toastmaster som även är marsalk kommer nog få en galliano - Internskämt

Känner att det räcker så

• 20080301

Sant men vår toastmadam gjorde mitt hår, smink, handlade all mat och tillagade den, hon sydde min underkjol, hon gjorde alla inbjudningar och festprogram så nog är hon värd en present som tack för alla timmar hon lagt ner.

Xaston skrev 2008-04-20 21:39:14 följande:
    Det är en ära att få vara Toastmaster -- de behöver inte få en present.
  • Miilia

våra bestman kommer få varsin plunta med någon passande text ingraverat kanske bra så de kan lugna ner brudgummen ifall att de behövs =) ...brudtärnorna vet jag inte ännu väntar på tips men aroma massage hade inte vart helt fel.

• johanna jkpg

Hej

Vi ville göra något roligt tillsammans med vårt värdpar och tärna och marskalk så de ska få varsin biljett, det blev till björn gustavsson med flera i höst. Och så ska vi gå på det och kanske bjuda dem på middag också.
    Kul att göra något med dem som tack för allt det ställt upp med.

Svar på tråden Vad ger ni i present till brudtärna, tostamaster och maskalk?