• Vinnaren

Gott bubbel!!!!?????

Jag vill ha små flaskor med något mousserande att skåla i. Är dock helt tappad på den fronten!
    Någon som kan tipsa om något gott bubbel på småflaskor??

• Svar på tråden Gott bubbel!!!!?????
  • Vinnaren

Har inte provat någon av ovanstående ännu men själv gillar jag ju torra vita viner, blir det då Chapell hills som passar mig bäst må tro?
    Ser att det är ett mycket bra pris på den på systemet!

• Garonne

Jag glömmer jämt bort vilken det är jag gillar. Tror det är Martini...

Munchkin skrev 2008-04-18 19:22:04 följande:
    Jag gillar Asti Martini, men även Asti Cinczano funkar
  • Thailand 08

Nån som har druckit Moet& Chandon? fick det i present i lördags + 2 jättefina champagneglas.Men vi sparar flaskan till första natten i nya huset

• jennyfer

Champagne är alltid gott! Men det är såklart en smaksak och gillar man mer söta drycker som Asti så kanske man inte uppskattar champagne. Själv är jag en sucker för torrare bubbel.

Thailand 08 skrev 2008-04-21 20:44:46 följande:

Nån som har druckit Moet& Chandon? fick det i present i lördags + 2 jättefina champagneglas.Men vi sparar flaskan till första natten i nya huset
  • Thailand 08
    jennyfer skrev 2008-04-21 20:55:38 följande:
    Champagne är alltid gott! Men det är såklart en smaksak och gillar man mer söta drycker som Asti så kanske man inte uppskattar champagne. Själv är jag en sucker för torrare bubbel.Thailand 08 skrev 2008-04-21 20:44:46 följande:
    Ja dethär är nog äkta vara,det har jag nog aldrig smakat på innan ens..nu gäller det bara att hitta DET huset så vi kan smälla upp korken!
  • matildaochniklas

Vilken rolig idé med småflaskor
    Jag gillar inte alls asti, har lite svårt för bubbel över huvud taget. Men det finns två som är riktigt goda! Henric Åkesson, klart bäst! Henkell Trocken, väldigt god.

• jennyfer

Thailand08
    Yepp, det där är äkta vara och goda saker! Men som sagt, om du inte är van vid den smaken som är torrare och strävare än sött bubbel så blir det en annan upplevelse. Om ni ska ha tilltugg till så fråga på Systemet vad som passar till. Det gör verkligen skillnad! Drack t ex ett rödvin för några veckor sedan tillsammans med en mörk choklad och båda smakade skit, medan jag vet att de var för sig är jättegoda.

• Thailand 08
    jennyfer skrev 2008-04-21 21:09:15 följande:
    Thailand08Yepp, det där är äkta vara och goda saker! Men som sagt, om du inte är van vid den smaken som är torrare och strävare än sött bubbel så blir det en annan upplevelse. Om ni ska ha tilltugg till så fråga på Systemet vad som passar till. Det gör verkligen skillnad! Drack t ex ett rödvin för några veckor sedan tillsammans med en mörk choklad och båda smakade skit, medan jag vet att de var för sig är jättegoda.
    Jag får väl kolla vad vi kan äta till,du kanske har ett bra tips?
  • bröllop080719
    Vinnaren skrev 2008-04-21 19:47:55 följande:
    Har inte provat någon av ovanstående ännu men själv gillar jag ju torra vita viner, blir det då Chapell hills som passar mig bäst må tro?Ser att det är ett mycket bra pris på den på systemet!
    Om du gillar torr vita viner tror jag att Chapel hill är rätt för dig
  • jennyfer

Näe egentligen inte... Bara att champagne ska stå för sig själv, tycker jag. Ska ni äta en god middag så ska ni inte dricka champagnen till utan ta den efteråt. Det mest klassiska till annars är jordgubbar.

Gud, vad sugen jag blev på gott bubbel nu!

Svar på tråden Gott bubbel!!!!?????