• Fröken förväntan

Hjälpas åt med gästpresentationerna!

Tjo.

Ibland tryter fantasin även hos den mest kreativa. Därför tänkte jag att vi kunde hjälpas åt med gästpresentationerna till festhäftet! Nog borde några av våra gäster ha samma yrken och liknande intressen.

Jag stoppar in de jag har gjort hittills... varsågod att sno och komma med idéer

• Svar på tråden Hjälpas åt med gästpresentationerna!
  • Fröken förväntan

(Filmintresserad receptarie som springer Tjejmilen med mig)
    X kan rekommendera både en bra rulle och rätt plåster till såret. Hon brukar ta med bruden ett varv runt Djurgården en gång om året.

(Dataingenjör som bakar tårtor och liksom mig är hälften smålänning/hälften hallänning)
    X tårtkunskaper och genetiska blandning gör bruden ständigt glad. Han gillar datorer och gulblå hockeylag, men äter inte många salladsblad.

(Bästis till mig som älskar att sjunga, är dagisfröken och jag brukar kalla henne mitt dagis)
    X är en sångfågel som måste ha öppet dagis dygnet runt.
    Tar på bästa sätt hand om bruden när hon behöver prata strunt.

(Teaterintresserad tjej som har massa samlingsboxar med Vänner och Dallas m.m.)
    X är en riktig dramadrottning, både på dagen och kvällen.
    Hon spenderar gärna tid med Ross, Rachel och Sue-Ellen.

(Sjukgymnast som drejar på fritiden)
    Helena har händer som både kan kreera och kurera.
    Ibland är objektet en öm muskel, ibland är det lera.

• Snart fru Wennerström

jättebra initiativ fröken förväntan!

slinker in med mina rim lite senare, är väldigt trött och ska upp tidigt. Dock har jag en bra rimmsida att erbjuda..
    www.gameelite.se/rimma/

• SnartJohanson

Oh precis vad jag behöver!!!! Behöver massa med hjälp men kan nog inte hjälpa till hahahaha men återkommer imorrn!

• Embo81

(Bästis till mig som älskar att sjunga, är dagisfröken och jag brukar kalla henne mitt dagis)
    X är en sångfågel som måste ha öppet dagis dygnet runt.
    Tar på bästa sätt hand om bruden när hon behöver prata strunt.

Måste bara som förskollärare säga att på förskolan jobbar förskollärare (med 3½år på högskolan) och barnskötare, inte dagisfröknar! (vet att det gärna används i dagligt tal, men det är inte på det sättet kvinnoyrken får högre status!! Vi bedriver en pedagogisk verksamhet med läroplaner att följa)Förlåt, men jag var bara tvungen...

• Fröken förväntan
    Ojdå! Ja men hon är min dagisfröken i alla fall! Ett tag var min m2b bortrest mycket och då var jag jämt hos henne och hennes sambo...då kallade vi det skämtsamt för mitt dagis... och eftersom både min bästis och min syster är förskolelärare så vet jag mycket väl hur de jobbar och vilken utbildning de har. Var inte meningen att "förminska" någons arbete med fel ordval...
  • lanovia 08

Vi har kört fast totalt någon som kan komma på något bra att skriva om en takläggare som även gillar att åka på raggarträffar?
    Det behöver absolut inte rimma.

• cellabella

TS, du skriver så bra så jag blir stressad! Jag hänger kvar i tråden, det kan jag behöva! Jag har inte alls orkat engagera mig, tycker det är så svårt att komma på 58 st personliga beskrivningar, speciellt som jag inte känner alla. Jag återkommer senare!

• Fiafis

Å, här måste jag hänga med. Har gjort 16 st och har ca 60 kvar! *pust* Men mina rim är inte alls så bra som dina TS... De va ju grymma ju!

• matildaochniklas

Oj, va duktiga ni är!! Jag har inte börjat än men kan aldrig tänka mig att jag får ihop nåt sådär bra!

• 26maj2007

vår gästpresentation kan ni se på vår hemsida i festhäftet, hoppas det kan vara till lite hjälp

Svar på tråden Hjälpas åt med gästpresentationerna!